"Ігор, штат компанії - 86 000 працівників. Це населення досить великого за мірками України міста. Після свого призначення, ви проводили кадрову реформу в компанії?
Найближчим часом ми не плануємо скорочувати листонош і операторів. У нас 36 тисяч листонош і близько 26 тисяч операторів. Що стосується адмінперсоналу, тобто позиції, на які планується набирати персонал. Наприклад, управління нерухомістю або планування відкриття нових відділень, моніторингу каналів зв'язку. А якісь функції, навпаки, відімруть. Наприклад, коли ми замінимо автоматизацією ручну обробку посилок.
У нас більше 30 сортувальних центрів. Це багато, але в сучасних умовах - це неправильно. Ми зараз працюємо над тим, щоб зробити їх автоматизованими, але щоб їх по Україні було всього п'ять.
Що чекає "Укрпошту" в майбутньому? На якій стадії процес корпоратизації підприємства?
3 жовтня закрився тендер на оцінювача нашої нерухомості, я дуже чекаю ім'я переможця, щоб люди вийшли на роботу. І паралельно ми, звичайно, готуємо внутрішні зміни, як буде виглядати організаційна структура. На сьогоднішній день у мене немає центрів управління в кожному офісі. А я хочу мати таку людину, щоб він знав, що там відбувається, як там обслуговують, чи є там витратні матеріали.
Сподіваюся, в першому кварталі наступного року ми будемо мати новий юридичний формат, щоб ми могли залучати інвесторів і кредиторів.
Ви також раніше озвучували ініціативу розвивати сільську комерцію.
Якщо ми зробимо нормальну систему логістики, відпрацюємо це питання з постачальниками, то ми зможемо забезпечити села каталогами, через які бабусі можуть замовляти продукти.
Як це буде працювати?
В ідеалі перший раз буде паперовий варіант каталогу. Потім бабуся приходить на пошту, гортає сторінки каталогу, і вибирає конкретні продукти. А ми доставляємо.
Ми отримаємо можливість заробляти комісію на продуктах, з іншого боку - ми завантажуємо наші машини.
Чи плануєте ви оновлювати автопарк компанії?
У нас величезна кількість старого автотранспорту. 3600 машин, з яких більше тисячі проїхали жодного кілометра. У нас 30% машин стоїть під парканом, або вже не існує. Виникає питання - чи потрібно купувати нові, щоб кожен день їздити в село, в які цілих три посилки і чотири листи за місяць приходить? Це не оптимально. Або навпаки - ми бачимо, що є потік, і необхідність привозити в село базові продукти.
У вашому списку реформ значиться створення поштового банку. Як ви це реалізуєте?
Ми розробили зміни до законодавства. Сподіваємося прийняти їх через Верховну Раду. У нас 11500 відділень. З них 9000 - збиткові, і знаходяться в селах або невеликих містечках. "Укрпошта" як держпідприємство не може бути збитковим. Далі вибір - чи дають мені фінансові послуги, а я зменшую збитки.
Які конкретно повноваження ви хочете?
Щоб національний поштовий оператор мав право вести банківські поточні рахунки. Але ми не будемо займатися кредитуванням, щоб ніхто не переживав. Отримання банківської ліцензії - це один із пріоритетів, реалізація якого дозволить надавати адекватні фінансові послуги.
Чи будуть змінюватися тарифи на поштові послуги?
Тарифи на деякі речі, звичайно, будуть підвищуватися. Але це повинно бути обгрунтовано. Я прихильник підвищення тарифів і їх спрощення. У нас сьогодні 21 типів марки. На деякі тарифи, щоб його зробити, потрібно наклеїти сім марок. Це ж маячня. Коли на марках пишуться гроші, потім змінюються тарифи, потім кожен раз потрібно щось робити з цими грошима. Можна заощадити 8 млн гривень на рік тільки на друку цих марок. Всі країни давно перейшли на кілька марок, і якщо тариф змінюється, марка все одно залишається.
Перед тим, як щось підвищувати, потрібно подивитися, як це відіб'ється на конкретному сегменті.
Які зарплати сьогодні у співробітників "Укрпошти"?
В середньому 2400 гривень. Ми зараз намагаємося зрозуміти, як вона розраховується.
Наприклад, в селі живе 150-200 жителів. Листоноша працює не повний робочий день, а на 0,3 ставки. Ми маємо три листоноші по 0,3 ставки. Я можу, в принципі, купити мопед, тому що на велосипедi не об'їдеш і взяти одного листоношу на повний робочий день, і тоді середня зарплата підвищиться.
Далі питання держави. Ви хочете, щоб у нас був один високооплачуваний листоноша або три менше високооплачуваних?
Тобто, 100 гривень підвищення на одного співробітника в місяць - це 109 мільйонів гривень на рік, а прибуток "Укрпошти" в минулому році 51 мільйонів гривень.
В Україні є монополія "Укрпошти" на доставку рахунків і кореспонденцію конвертів. Але є й інші поштові компанії, які їх доставляють. Як? Варіант перший - це система вкидання. Коли заїжджає вантажівка на наш екіпірувальний центр, штемпелюются на "лівій" машині їх конверти і запускаються в обіг. Варіант другий: коли конверти підвозяться під відділення, листоноші або начальнику відділення платять гроші, і вони йдуть повз "Укрпошти". Ми будемо намагатися завести цей потік на себе, посилювати безпеку, і міняти штемпелювальні машини.
Як ви збираєтеся мотивувати своїх співробітників з такою низькою зарплатою?
У нас колективний договір має на увазі - або премію всім, або нікому. Ми будемо його міняти. У нас є одна дирекція, де впроваджена система мотивації в якості пілота. Це щасливі люди. Вони приходять у вихідні на роботу, щоб заробити більше.
Найголовніше - це людський фактор. До тих пір, поки мотивація в компанії не буде побудована, щоб люди були зацікавлені в результатах, нічого не вийде. Система премій є, День поштовика був, День бухгалтера, День юриста. Ось така система мотивації. Але за якісне обслуговування - немає, за збільшення обсягів операцій на людину - немає".
У часи Радянського Союзу телевізори мали зовсім інший вигляд, ніж сучасні моделі. Їхні корпуси виготовлялися з дерева. Використання дерев'яних корпусів для телевізорів було поширене не лише в СРСР, але й в інших країнах, таких як США, Японія та країни ...
Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 13 травня 1996 року стрілки годинників в Україні переводять на одну годину назад щоосені останньої неділі жовтня і на годину вперед щороку навесні останньої неділі березня. Традиційно перехід на зимови...