"Ігор, штат компанії - 86 000 працівників. Це населення досить великого за мірками України міста. Після свого призначення, ви проводили кадрову реформу в компанії?
Найближчим часом ми не плануємо скорочувати листонош і операторів. У нас 36 тисяч листонош і близько 26 тисяч операторів. Що стосується адмінперсоналу, тобто позиції, на які планується набирати персонал. Наприклад, управління нерухомістю або планування відкриття нових відділень, моніторингу каналів зв'язку. А якісь функції, навпаки, відімруть. Наприклад, коли ми замінимо автоматизацією ручну обробку посилок.
У нас більше 30 сортувальних центрів. Це багато, але в сучасних умовах - це неправильно. Ми зараз працюємо над тим, щоб зробити їх автоматизованими, але щоб їх по Україні було всього п'ять.
Що чекає "Укрпошту" в майбутньому? На якій стадії процес корпоратизації підприємства?
3 жовтня закрився тендер на оцінювача нашої нерухомості, я дуже чекаю ім'я переможця, щоб люди вийшли на роботу. І паралельно ми, звичайно, готуємо внутрішні зміни, як буде виглядати організаційна структура. На сьогоднішній день у мене немає центрів управління в кожному офісі. А я хочу мати таку людину, щоб він знав, що там відбувається, як там обслуговують, чи є там витратні матеріали.
Сподіваюся, в першому кварталі наступного року ми будемо мати новий юридичний формат, щоб ми могли залучати інвесторів і кредиторів.
Ви також раніше озвучували ініціативу розвивати сільську комерцію.
Якщо ми зробимо нормальну систему логістики, відпрацюємо це питання з постачальниками, то ми зможемо забезпечити села каталогами, через які бабусі можуть замовляти продукти.
Як це буде працювати?
В ідеалі перший раз буде паперовий варіант каталогу. Потім бабуся приходить на пошту, гортає сторінки каталогу, і вибирає конкретні продукти. А ми доставляємо.
Ми отримаємо можливість заробляти комісію на продуктах, з іншого боку - ми завантажуємо наші машини.
Чи плануєте ви оновлювати автопарк компанії?
У нас величезна кількість старого автотранспорту. 3600 машин, з яких більше тисячі проїхали жодного кілометра. У нас 30% машин стоїть під парканом, або вже не існує. Виникає питання - чи потрібно купувати нові, щоб кожен день їздити в село, в які цілих три посилки і чотири листи за місяць приходить? Це не оптимально. Або навпаки - ми бачимо, що є потік, і необхідність привозити в село базові продукти.
У вашому списку реформ значиться створення поштового банку. Як ви це реалізуєте?
Ми розробили зміни до законодавства. Сподіваємося прийняти їх через Верховну Раду. У нас 11500 відділень. З них 9000 - збиткові, і знаходяться в селах або невеликих містечках. "Укрпошта" як держпідприємство не може бути збитковим. Далі вибір - чи дають мені фінансові послуги, а я зменшую збитки.
Які конкретно повноваження ви хочете?
Щоб національний поштовий оператор мав право вести банківські поточні рахунки. Але ми не будемо займатися кредитуванням, щоб ніхто не переживав. Отримання банківської ліцензії - це один із пріоритетів, реалізація якого дозволить надавати адекватні фінансові послуги.
Чи будуть змінюватися тарифи на поштові послуги?
Тарифи на деякі речі, звичайно, будуть підвищуватися. Але це повинно бути обгрунтовано. Я прихильник підвищення тарифів і їх спрощення. У нас сьогодні 21 типів марки. На деякі тарифи, щоб його зробити, потрібно наклеїти сім марок. Це ж маячня. Коли на марках пишуться гроші, потім змінюються тарифи, потім кожен раз потрібно щось робити з цими грошима. Можна заощадити 8 млн гривень на рік тільки на друку цих марок. Всі країни давно перейшли на кілька марок, і якщо тариф змінюється, марка все одно залишається.
Перед тим, як щось підвищувати, потрібно подивитися, як це відіб'ється на конкретному сегменті.
Які зарплати сьогодні у співробітників "Укрпошти"?
В середньому 2400 гривень. Ми зараз намагаємося зрозуміти, як вона розраховується.
Наприклад, в селі живе 150-200 жителів. Листоноша працює не повний робочий день, а на 0,3 ставки. Ми маємо три листоноші по 0,3 ставки. Я можу, в принципі, купити мопед, тому що на велосипедi не об'їдеш і взяти одного листоношу на повний робочий день, і тоді середня зарплата підвищиться.
Далі питання держави. Ви хочете, щоб у нас був один високооплачуваний листоноша або три менше високооплачуваних?
Тобто, 100 гривень підвищення на одного співробітника в місяць - це 109 мільйонів гривень на рік, а прибуток "Укрпошти" в минулому році 51 мільйонів гривень.
В Україні є монополія "Укрпошти" на доставку рахунків і кореспонденцію конвертів. Але є й інші поштові компанії, які їх доставляють. Як? Варіант перший - це система вкидання. Коли заїжджає вантажівка на наш екіпірувальний центр, штемпелюются на "лівій" машині їх конверти і запускаються в обіг. Варіант другий: коли конверти підвозяться під відділення, листоноші або начальнику відділення платять гроші, і вони йдуть повз "Укрпошти". Ми будемо намагатися завести цей потік на себе, посилювати безпеку, і міняти штемпелювальні машини.
Як ви збираєтеся мотивувати своїх співробітників з такою низькою зарплатою?
У нас колективний договір має на увазі - або премію всім, або нікому. Ми будемо його міняти. У нас є одна дирекція, де впроваджена система мотивації в якості пілота. Це щасливі люди. Вони приходять у вихідні на роботу, щоб заробити більше.
Найголовніше - це людський фактор. До тих пір, поки мотивація в компанії не буде побудована, щоб люди були зацікавлені в результатах, нічого не вийде. Система премій є, День поштовика був, День бухгалтера, День юриста. Ось така система мотивації. Але за якісне обслуговування - немає, за збільшення обсягів операцій на людину - немає".
Правоохоронці викрили викладача одного з приватних університетів Полтави, який сприяв в уникненні військової служби через фіктивне зарахування до вишу та підробки медичних документів. Нині йому вручили підозру. Про це повідомили в пресслужбі Національн...
На Закарпатті до довічного ув’язнення засудили депутата Сергія Батрина, який підірвав гранати під час засідання сесії сільради. Про це повідомляє Офіс генерального прокурора, передають Патріоти України. «За публічного обвинувачення прокурорів Закарпатс...