У свою новаторську розробку харків'янин Олександр Цихмістро вклав близько 50 тисяч доларів. Про це пишуть ФАКТЫ, передають Патріоти України.
- У 2013 році в засобах масової інформації з'явилися повідомлення про випадки загоряння акумуляторів легендарного електромобіля Tesla (створений в компанії американського мільярдера-новатора Ілона Маска. - ред.), - каже винахідник з Харкова 44-річний Олександр Цихмітстро. - Мені тоді захотілося дізнатися, як влаштована батарея цього електромобіля і спробувати поліпшити її параметри. Потім виникла ідея створити акумулятор власної конструкції.
- Де ви взяли акумулятор від Tesla?
- В Україні - у нас в країні є фірми, які ремонтують і продають старі машини цієї компанії. Працюють за принципом: один електромобіль розбирають на запчастини, щоб використовувати його для відновлення декількох інших.
При створенні акумулятора власної конструкції купив і вивчив елементи живлення Tesla, Nissan Leaf і BMW I3. У своїй батареї використовував елементи компанії Panasonic. Решта комплектуючі замовив на десяти заводах Харкова. Збірку виконав сам - вдома.
На розробку пішло три з половиною роки. В результаті вийшов акумулятор, який повністю заряджається за 20 хвилин, тоді як батарея, встановлена на Tesla, - за 75 хвилин. Крім того, моя розробка оснащена системою пожежогасіння, якої немає в автомобілі Tesla. І ще одна перевага мого дітища: в будь-який мороз воно здатне працювати в режимі рекуперації - енергія гальмування машини не втрачається, а йде на дозарядку акумулятора.
- Скільки грошей витратили на його створення?
- Майже 50 тисяч доларів.
- Як рідні реагують на те, що витрачаєте такі великі кошти на винахід?
- Без підтримки сім'ї мені не вдалося б втілити задум у життя.
Ви десь працюєте?
- Мені довелося вибирати між постійною роботою і створенням дослідного зразка акумулятора. Поєднувати ці два заняття не вийшло - занадто багато часу вимагало остаточне доведення батареї і оформлення на неї патентів. Патентів два - на винахід і на дослідну модель. Перший зразок акумулятора у мене був готовий приблизно через рік після початку роботи над ним. Я відразу ж віддав його на тестування в Харківський інститут метрології. Отримані дані допомогли вдосконалити виріб, зробити його таким, яким він став зараз.
- Замахнетеся на створення електромобіля з акумулятором власної конструкції?
- У мене є основні вузли від екологічно чистого Nissan Leaf. В принципі я міг би зібрати з них авто і встановити там свою батарею. Але це відніме багато часу і сил. Тому краще куплю готовий електромобіль з акумулятором моєї конструкції, коли буде налагоджено випуск таких машин.
- Що плануєте зробити для організації виробництва вашої батареї?
- Сподіваюся, що уряд України допоможе налагодити випуск. Крім того, готовий продати ліцензію на два-три роки для виробництва акумуляторних батарей за кордоном. Іноземні інвестори вже виявили зацікавленість. За моїми підрахунками, серійний екземпляр батареї (її потужність 24 кВт) буде коштувати близько шести тисяч доларів.
- Очевидно, це не перший ваш винахід?
- Офіційно оформлений як раз перший. Є ще кілька цікавих розробок, але заявку на отримання патентів на них поки не подавав. Я маю три освіти: спочатку закінчив Харківський радіотехнічний технікум, потім Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут" і нарешті - Державну льотну академію України.
В Іспанії «обвалився» гірськолижний підйомник, внаслідок чого десятки людей отримали поранення. Наразі відомо про щонайменше 30 постраждалих. Про це пише Sky News, передають Патріоти України. Інцидент стався на крісельному підйомнику на гірськолижному ...
Близько 8.5 млн гривень з державного бюджету України у 2023-2024 роках отримав гімнаст Ілля Ковтун та його тренерка Ірина Горбачева. Про це інформує Base of Ukrainian sports, передають Патріоти України. Зазначається, що в зазначену вище суму входять ли...