Хіти тижня. Автомобілістам на замітку: Техогляд повертається - які авто і коли будуть перевіряти

Голова парламентського комітету з питань транспорту Ярослав Дубневич вважає, що впровадження техогляду для всіх транспортних засобів – дієвий спосіб контролю за придатністю автомобілів до експлуатації.

Головне – запровадити нові, досконалі, не корупційні підходи, впевнений голова комітету. Про це Дубневич розповів у своєму інтерв'ю "Обозревателю", передають Патріоти України.

"Приватні автомобілі мають проходити техогляд раз на два роки, комерційні – раз на рік. З урахуванням того, що комерційний автотранспорт перевозить понад 2 млрд пасажирів щороку (це в рази більше, ніж будь-які інші види транспорту), держава повинна пильно слідкувати за технічним станом цього рухомого складу, – підкреслив голова комітету з питань транспорту Ярослав Дубневич.

За його словами, виконувати роботи в сфері техоглядів будуть пункти технічного контролю, відповідальність нестимуть технічні експерти, а вибудовувати державну систему сфері проведення техоглядів буде Мінінфраструктури, як компетентний орган.

На переконання політика, ретельний та всебічний технічний контроль за транспортними засобами сьогодні необхідний. Оскільки більшість з них далеко не нові й перебувають не в кращому стані, що створює додаткові ризики на дорозі.

"За даними МТСБУ, середній вік рухомого складу на наших дорогах – 19,5 років. Це велика проблема, – повідомив Дубневич. – Тобто гальма, що відмовили, або колеса, які відлітають на ходу, – не кошмар чиєїсь хворої уяви. Ризик таких сценаріїв на українських дорогах – цілком реальний… Маємо взяти за правило постійний контроль за станом авто. Світовий досвід показує, що необхідно цю проблему розглядати з точки зору життєвого циклу транспортного засобу, тобто на стадії введення в експлуатацію, періодичної перевірки придатності в експлуатації та щоденного контролю технічного стану".

"Є законопроект № 7317, який передбачає запровадження вимог до рухомого складу саме з таким підходом. Нові автомобілі будуть проходити процедури сертифікації перед введенням в експлуатацію. Передбачається впровадження техогляду для всіх транспортних засобів, в тому числі і легкових автомобілів. Це дієвий спосіб контролю за придатністю транспортних засобів до експлуатації, головне – запровадити нові, досконалі, не корупційні підходи", – підкреслив Дубневич.

Ще одне нововведення, про яке розповів голова Комітету, – запровадження придорожнього контролю, тобто контроль технічного стану комерційного транспорту (вантажівки і автобуси) на дорозі.

"Держава повинна буде забезпечити перевірки на дорозі не менше 5 % від кількості зареєстрованого комерційного транспорту на території України, це приблизно 320 тис. комерційних транспортних засобів. Це значно знизить ризики експлуатації на дорозі транспортних засобів, які технічно несправні й несуть загрозу для інших учасників дорожнього руху", – вважає Дубневич.

Радіти нічому? Якою буде мінімалка і як перерахують зарплати українцям

середа, 29 жовтень 2025, 18:48

Наступного року середня заробітна плата в Україні може збільшиться з 26 тис. до 30 тис. грн. Значно гірша ситуація - з мінімалкою. Її наступного року збільшать з 8000 до 8647 грн. І це менше, ніж необхідно для задоволення базових потреб, передають Пат...

Бережіться! В Україні можуть створити "чорний список" банківських карток: Ось хто може потрапити під контроль

середа, 29 жовтень 2025, 18:26

В Україні можуть створити спеціальний реєстр банківських клієнтів, чиї платіжні операції підлягатимуть посиленому контролю. Відповідний законопроєкт №14161 вже внесено до Верховної Ради. Про це повідомив народний депутат Ярослав Железняк, передають Пат...