Хто піднімав авіацію у Російській імперії: Річниця тріумфу українця у Петербурзі

Імперська традиція спонукає росіян приписувати до своєї спадщини всі здобутки, котрі належать вихідцям інших національностей, котрі мали нещастя перебувати в полоні «тюрми народів», і люто лаятися на пропозиції істориків поділитися дочетністю.

13 травня 1913 року здійснив перший політ перший у світі 4-моторний літак, нагадують Патріоти України. Небувалий за розмірами аероплан "Руський витязь" загальною масою майже п'ять тонн побудовали на Російсько-Балтійському заводі за проектом київського авіаконструктора Ігоря Сікорського.

Через два з половиною місяця гігант установив світовий рекорд, протримавшись в повітрі 1 годину 54 хвилини з сімома пасажирами.

Початково чотирьохмоторний літак, який дав початок важкій авіації називався "Гранд", а в травні 1913 року був перейменований в "Великий Російсько-Балтійський", а в кінці червня — в "Руський Витязь". Сікорський створив його як дослідний літак для стратегічної розвідки зимою 1912—1913 років. Літак відіграв важливу роль в історії авіації — він є прототипом всіх подальших важких літаків з двигунами, встановленими в ряд на крилі незалежно від їх схеми. Прямим пащадком став знаменитий "Ілля Муромець", того ж Сікорського, перший екземпляр якого був побудований в жовтні 1913 року.

Ігор Іванович Сікорський ( 25 травня 1889, Київ, Російська імперія — 26 жовтня 1972, Істон, США) —видатний авіаконструктор українського походження. Учений, винахідник, філософ. Творець першого в світі чотирьохмоторного літака "Руський вітязь" (1913 рік), пасажирського літака "Ілля Муромец" (1914 рік), трансатлантичного гідроплану, серійного вертольоту одногвинтової схеми (США, 1942 рік). Був молодшою дитиною в сім'ї відомих лікарів.

"Мій рід, який походить із села на Київщині, де мій дід і прадід були священиками, є чисто українського походження", - писав у зрілі роки Ігор Іванович. При цьому, правда, був далеким від національно-визвольних ідей, переймаючись переважно технічною творчістю.

Майбутній авіаконструктор закінчив петербурзьке морське училище. Навчався в Київському політехнічному інституті. В 1908 році побудував свої перші два прості гелікоптери, але переключився на побудову літаків. До 1939 року Сікорський створив біля 15 типів літаків. З 1939 року перейшов на конструювання вертольотів одногвинтової схеми з автоматом перекоса, які отримали широке поширення.

З початком Першої світової війни Сікорський переобладнав своїх літаки "Ілля Муромець" під бомбардувальники. Революція в Російській імперії призупинила роботу Сікорського. Він був змушений виїхати за кордон. Легко отримав закордонний паспорт завдяки популярності. На початку 1918 року з 500 англійськими фунтами відплив з Мурманська в Лондон. Потім у Париж, згодом вирушив до США. Однак там не поспішали вкладати гроші в авіацію. У 1923 році разом з друзями зареєстрував компанію Sikorsky Aircraft Corporation. На кампусі НТУУ в Києві поставлено памятник І. Сікорському.

На Полтавщині чоловік відмовився від мобілізації "через плутанину з датами й вагу": Стало відомо, як його покарали

неділя, 23 лютий 2025, 6:30

У Полтавській області чоловік відмовився від мобілізації, пояснюючи це тим, що має невелику вагу. Також він нарікав на "плутанину в датах", але суд покарав військовозобов'язаного громадянина за порушення законодавства. Про це йдеться у вироку, опубліко...

​"Я не розумію": Співробітниця ПриватБанку відмовилася обслуговувати російськомовного клієнта (відео)

субота, 22 лютий 2025, 22:59

Мережею поширилося відео, де працівниця Приватбанку відмовляється обслуговувати російськомовного клієнта. Жінка навідріз заявила, що не розуміє російської мови. Зокрема користувачка соцмережі Facebook Олена Гуменюк зауважила, що згідно з українським за...