Протоієрей Георгій Коваленко зауважив, що на Оранті у Софії Київській є одна малопомітна деталь, яка нагадує про гендерну рівність у Церкві. Це - хусточка за поясом Богоматері, та й сам одяг Божої Матері - одяг дияконіси. Про це інформують Патріоти України з посиланням на uainfo.org.
Слова Коваленко мало відповідають дійсності, але ми наведемо повну цитату.
"Символ гендерної рівності у церковному служінні є на 1000-літній Оранті, що в Софії Київській. Це хусточка, що за пояском Божої Матері.
Нещодавно журналісти запитали про ставлення до заяви Папи Римського про можливість жіночого служіння в церкві.
А напередодні за допомогою науковців Національний заповідник «Софія Київська» я дізнався, що на нашій древній і відомій всім пам'ятці - Оранті - є деталь, яка нагадує нам про забуте церковне жіноче служіння, яке було встановлено ще за апостольских часів.
На мозаїці в Софії Київській Божа Матір зображена у одязі дияконіси, ознакою чого якраз є це хусточка за поясом, про що не завжди знають не тільки екскурсоводи, але й богослови. І це є центром мозаїки.
А це означає, що жіноче служіння в Церкві є так само природнім, як і чоловіче. Прикладом і образом такого служіння є сама Божа Матір. А це значить, що Церкви, які Її шанують, відпочатку мають захисниками жіночого служіння і гендерної рівності.
З іншого боку варто згадати і відновити інститут дияконіс, бо в першохристиянських громадах вони з'явилися одночасно з дияконами і виконували дуже важливі освітні і благодійні функції.
А ще ми маємо жіноче чернецтво і навіть ігуменій, які керують не тільки жіночими чернечими спільнотами, але й священиками, які служать в жіночих монастирях ;)
Але, коли говоримо про гендерну рівність, маємо пам'ятати, що Бог створив не тільки рівними, але й різними (унікальними). І гендерна рівність не в тому, щоб чоловіки були схожими на жінок, а жінки на чоловіків, а в тому, щоб кожен міг розкритися у своєму служінні Богові і ближньому, використовуючи усі дані від Бога таланти та відображаючи усі ті образи і приклади, які маємо у Святому Письмі та історії Церкви.
А щодо можливості жіночого священства можу сказати, що священик є чоловіком не тому, що він чимось кращий за жінку, а тому, що чоловіком був Христос, образом Якого священик є під час Літургії. Але не менш шановоною є в Церкві і Божа Матір, у відповідності до образа Якої і має формуватися унікальне жіноче служіння, як в тому числі може бути неможливим і недосяжним для чоловіків ;)
Особисто я - ЗА розширення і збільшення жіночого (та й усіх інших) служінь в Церкві ХХІ століття", - зазначив священик.
З ним можна посперечатися, бо, згідно історичним даним, дияконіси не мали спеціального одягу, не брали участь у Богослужіннях так як священики: вони лише допомагали при Хрещенні жінок (тільки жінок!) та були наставницями для них.
Модна зараз тема "гендерної рівності у Церкві" використовується, на жаль, як розмінна монета. Не тільки політики часто переінакшують факти, а й такі люди, як Георгій Коваленко.
Будемо сподіватися, що не Коваленко з Драбинко "стануть у руля" нової Автокефальної Церкви, а ті люди, яких дійсно обере народ - як надію на світле майбутнє.
Україна має достатній людський потенціал для продовження війни. Мобілізація триває, але деякі аспекти цього процесу не спрацювали так, як планувалося. Про це розповів голова благодійного фонду "Повернись живим" Тарас Чмут в інтерв’ю журналістці ТСН На...
Соборний районний суд міста Дніпра визнав військовослужбовця винним у привласненні чужого майна і дезертирстві. Про це пише «Судовий репортер» із посиланням на вирок від 1 травня, передають Патріоти України. У грудні 2024-го військовослужбовцю мали вип...