Тест-драйв: З вітерцем на новітньому електромобілі від BMW (фото)

Електромобілі все глибше проникають у дійсність, яка нас оточує. З'являється інфраструктура для подібних авто, відкриваються заправки, споживачі дедалі більше говорять про це...

Засновник мережі кав'ярень ONE LOVE coffee і видавець щорічного гіда кав'ярнями третьої хвилі City Coffee Guide Володимир Задирака тестує електромобіль BMW i3, швидкісну заправку STRUM у ЦУМ і міркує про усвідомлений підхід до життя і пізнання світу через гурманство, передають Патріоти України з посиланням на НВ.

1. Володимире, ви створили мережу кав'ярень ONE LOVE coffee, видаєте гід головними кавовими місцями City Coffee Guide, займаєтеся освітою фахівців у приготуванні кави. Кава - напевно ваша пристрасть і справа мрії. Як ви прийшли до того, чим займаєтеся тепер?

До початку свого ресторанного бізнесу я займався різними сферами підприємництва, і справжнього задоволення, такого соціального, я не відчував. Хоча скрізь досягав результатів і поставлених цілей, мені швидко набридало. А ресторанну справу я виділив для себе як пріоритетну і як ту, якою хочу займатися, завдяки своєму розвитку в йозі. Йога дає інструментарій для усвідомленого саморозвитку: у духовних аспектах, соціальних, матеріальних. Цей інструментарій може бути різного характеру, і той, про який я хочу згадати, відповідаючи на це запитання – це актуалізація своїх істинних бажань. Того, що лежить в природі людини.

Я вживу слово «згадати», тому що я фактично «згадав» те, про що замріявся, вперше в житті потрапивши в ресторан. Це був 97-й рік, ресторан «Маямі Блюз». Мене привів туди брат, я був школярем, ходив у 8 чи 9 клас. І в той момент я зачарувався сферою гостинності, світом, де є офіціанти, кухня, напої. І в той момент я відчув, що хочу займатися гурманством, пропонувати смачну їжу, смачні напої, створювати простір для цього. Але потім я забув про це, і почав займатися справами, які не були моїми за призначенням. І в якийсь момент, вивчаючи йогу, я згадав цей рік, цей момент, ці відчуття. І цей спогад став надихати мене все більше з кожним днем: створювати бізнес-план, робити розрахунки, виписувати концепцію, радитися з друзями з цієї сфери.

Першим наріжним каменем моєї ресторанної справи був бізнес-план і створення концепту. Друге: створення кістяка команди. І третій «камінь» – це відкриття першої кав'ярні навпроти костьолу ім. Святого Миколая. Тобто ідея, команда і результат.

На Володимирі: шкіряна куртка, водолазка - Pal Zileri; брюки - Lab Pal Zileri. Бренди представлені в ЦУМ на -1 поверсі.

2. Окрім кави, які ще захоплення є у людини, котра створила заклад, який здобув головну ресторанну премію країни Сіль? Що б ви назвали своїм хобі?

Кава, дійсно, продукт, який я люблю, і який п'ю щодня. Водночас у мене зовсім немає від неї залежності, в якісь моменти я можу навіть не згадати, що є кава і її потрібно випити.

Якщо говорити про хобі, то одне з них – це фотографія. Наприклад, на стінах кав'ярні ONE LOVE coffee біля Європейської площі ви можете побачити знімки, зроблені в одному з суперзначущих для мене місць на планеті Земля – Королівстві Мустанг на півночі Непалу. Королівством воно іменується за інерцією, зараз це адміністративний округ Непалу Мустанг. До того, як він став республікою, це було королівство з королем. Приголомшливе місце!

3. Кажуть, що головний успіх кожної справи у правильному відновленні сил. Що надихає вас і дає змогу відновити запаси енергії для нових звершень?

Можливо, моя відповідь на перший погляд здасться дещо наївною, але вона цілком усвідомлена. Якщо ми живемо на повну, так як нам хочеться, у всіх сферах життєдіяльності, де може проявляти себе людина, нам немає від чого втомлюватися. Ми надихаємося кожним своїм діянням і реалізацією справжнього бажання. Нас це спонукає рухатися далі, ми бачимо сенс, розуміємо, що потрібно вести людей за собою. Безумовно, всім властива фізична втома. Щоб впоратися з нею є сон, є хатха-йога. Тому моєю відповіддю буде: я вчуся жити усвідомлено, я вчуся жити, реалізуючи свої справжні бажання, і коли мені це вдається, я не втомлююся і мені не потрібно відновлюватися.

Я вчуся жити, реалізуючи свої справжні бажання

Мене надихають подорожі у важливі для мене місця, місця сили. Ось, наприклад, у Королівстві Мустанг є найглибший каньйон у світі, він вищий ніж американський Гранд Каньйон, його висота сягає 6,8 тис. м над рівнем моря. Мене ваблять гори Гімалаї, перуанська сельва басейну річки Амазонки, мексиканська пустеля Вірікута. Річка Укаялі в Перу — до неї я відчуваю особливий «вайб», я відчуваю, що перебуваю на своєму місці.

4. Які ваші улюблені «one love» місця в Києві? Куди б точно відвели своїх друзів, які нічого не знають про це місто?

Я відкриваю для себе інші міста і своїм друзям, які приїхали до Києва, показую наше місто через гурманство. Я роблю це через відвідування місць сфери гостинності. Скоріше за все, я не відведу своїх друзів просто на Андріївський узвіз. Хіба що це буде «Канапа» Діми Борисова. Тоді, можливо, ми опинимося на Андріївському. Або зайдемо пообідати в ЦУМ, і разом з відмінною їжею насолодимося прекрасним панорамним виглядом на Київ, який відкривається з його тераси.

Це однозначно буде подорож гастрономічними місцями. І через спілкування з засновниками закладу, з офіціантами, наші рефлексії про страву, про ідею шефа, який заклав свою гастрономічну філософію в подачу, в інгредієнти, в текстури, ми будемо пізнавати світ.

Я переконаний, що один з ключів для розуміння культури — це те, як люди тут їдять. Адже культ їжі – це один з найпотужніших культів у природі людини і через нього можна пізнавати світ.

5. Сучасна людина, а власник свого бізнесу особливо, більшу частину свого робочого часу проводить в автомобілі. Якщо провести аналогію з модними зараз фітнес-трекерами, скільки кілометрів на день по Києву намотує Володимир Задирака?

Якщо чесно, я ніколи не засікав. Я тривалий час прожив у центрі, а в червні переїхав у район Лук'янівки. Тому, напевно, проїжджаю небагато, і переважно по центру. Я приїжджаю в центр Києва, якщо немає серйозних заторів, за 15 хвилин. І всі наші кав'ярні розташовані по одній прямій: костел, Бессарабка, ЦУМ, Європейська площа. Тому, якщо я навіть змоделюю цю цифру, вона не буде якоюсь захмарною. Кілометрів 20 приблизно.

6. Екологічність – це безсумнівний тренд останніх років, який має всі шанси залишитися з людством надовго. Люди все більше замислюються про шкоду, якої вони завдають тваринам і планеті, відмовляються від хутра, скорочують використання ресурсів, які не відновлюються, пересідають в електромобілі. Чи замислюєтеся ви про це і чи намагаєтеся впроваджувати будь-які з цих принципів у своєму житті?

Дійсно, ми стикаємося з тим, що про це дедалі частіше говорять. У кавовому світі є тренд – в Європі, зокрема, в Лондоні, він помітніший – що люди починають все частіше приходити в кав'ярні зі своїми чашками і відмовляються від пластику. Як цей тренд проявляється в Україні? Ресторани починають переходити на більш екологічну упаковку, упаковку для страв на винос. Також помітний тренд на більш здорову їжу, healthy food.

Що стосується електромобілів – вони все глибше проникають у дійсність, яка нас оточує. З'являється інфраструктура для подібних авто, відкриваються заправки, споживачі дедалі більше говорять про це. І ось зараз я сів в електрокар і отримав справжнє задоволення.

Мій добрий товариш, думці якого я довіряю, ґрунтовно тестував BMW i3, і зараз навіть замислюється про те, щоб придбати собі цю модель. До цього тест-драйву я чув від нього багато позитивних відгуків, і коли сам сів за кермо, мені дуже сподобалося.

7. Люди часто вибирають автомобіль, зважаючи на абсолютно різні фактори: зручність, імідж, вплив «автомобільної моди». Як би ви описали електромобіль BMW і3 і для кого, на вашу думку, він стане ідеальним вибором?

На що я звернув особливу увагу, це те, що матеріали цього авто, якщо я не помиляюся, переробляються. Eco-friendly. У них дуже приємні текстури, які викликають приємні відчуття під час тактильного контакту, що для мене дуже важливо по життю. Ти чогось торкаєшся – відчуваєш кути, перепади, грані. В i3 це все ідеально.

Також для мене було незвичним те, наскільки цей автомобіль тихий. Я чув, що деякі люди навіть лякалися його безшумності: ти під'їжджаєш, а вони тебе не чують.

Думаю, на цю модель багато хто буде пересідати. Адже її вартість більше ніж адекватна. І все більше й більше українців, які ведуть такий спосіб життя, за якого не їздять на дуже великі відстані, обиратимуть саме такий автомобіль.

8. Багато хто може здивуватися, але Україна два роки поспіль входить у топ-10 країн за темпами розвитку ринку електромобілів. Навіть більше, держава намагається стимулювати перехід водіїв на екологічність: наприклад, до кінця цього року діє закон про пільги на придбання такого авто. Здається, зараз ідеальний час придивитися до електрокарів?

ЦУМ - без зайвих лестощів відмінна локація!

Я думаю, що найближчим часом ми зіткнемося з необхідністю купівлі автомобіля для потреб компанії. І я був би дуже за, щоб це був саме електромобіль. Ми зараз перебуваємо в процесі реалізації наступного проекту ONE LOVE coffee, складнішого, ніж те, що є зараз, тому цей варіант я беру собі на замітку.

9. Ще один аргумент на користь електромобілів – це можливість зарядити його швидко, протягом 20-40 хвилин на одній зі швидкісних заправок. Тільки в Києві, наприклад, є мережа станцій зарядки STRUM, одна з яких розташована в самому центрі міста – в ЦУМ. Наскільки, на вашу думку, зручна ця локація?

Дивлячись у майбутнє, я думаю, що ЦУМ буде потрібно більше швидкісних заправок! Тренд дуже крутий, його потрібно підтримувати і популяризувати. Я ставлю себе на місце споживача: припустимо, я вже пересів в електрокар, і для мене заправка STRUM у ЦУМ була б ідеальним місцем, краще не придумаєш! З огляду на мій ритм життя, мою специфіку діяльності, навіть якби, припустимо, не було ONE LOVE coffee в ЦУМ, – для мене ця локація була б супер-комфортною. Поруч розташований діловий квартал, державно-адміністративні будівлі, центр міста, Хрещатик. ЦУМ – без зайвих лестощів відмінна локація!

10. Так, до речі, саме в ЦУМ розташовані відразу дві кав'ярні вашої мережі. Чим було продиктовано вибір цього місця?

Коли я задумував ONE LOVE coffee, коли навіть у проекті не було приміщення навпроти костьолу, у мене була тверда впевненість, що першу кав'ярню я відкрию десь у центрі. А друга кав'ярня точно буде в ЦУМ. Його в той час тільки починали реконструювати. Але вже тоді я знав, що ONE LOVE coffee буде в ЦУМ. Третя моя ідея була – кав'ярня в Гостиному дворі на Подолі. У той момент його якраз теж закрили на реконструкцію. Ось саме так я уявляв собі мережу ONE LOVE coffee на етапі планування.

Тому наші дві кав'ярні в ЦУМ – це реалізація початкової ідеї, яка тривалий час була тільки на папері, тільки в голові. Тоді ці ідеї лише починали звучати: щоб у місті з'явилося класне місце, з крутим продуктом, щоб туди приходили іноземці та захоплювалися.

Нам непросто було завоювати довіру ЦУМ, а за місце на -1 поверсі ми навіть боролися на конкурсі. Спочатку нам його запропонували, оскільки ми були одними з перших орендарів, які підписали договір щодо 6 поверху. З оглядкою на обставини, інфляцію, валютні коливання, я сказав: «Ні». Але через якийсь час повернувся до директора з оренди і запропонував йому обговорити умови. А він мені каже: «Ми вже проводимо відкритий конкурс, у нас купа заявок. Хочете — беріть участь на загальних підставах». І зараз я задоволений цим рішенням, і радий тому, наскільки симпатично це вийшло.

11. Оновлений ЦУМ став місцем безлічі різнопланових подій. Тепер сюди приходять на виставки мистецтва, лекції та майстер-класи, презентації та вечірки. Ну і, природно, передусім заради шопінгу. Часто буваєте в ЦУМ? Яким брендам з представлених у ЦУМ ви віддаєте перевагу?

Я любив ЦУМ і до реконструкції. Пам'ятаю, як кілька разів здавав у старому ЦУМ якісь речі в гравіювання, щоб зробити подарунок. Але після реконструкції стало абсолютно очевидно, що такий сучасний центр у самому серці міста був потрібен Києву. Сьогодні туди приїжджає велика кількість іноземних гостей, вони заходять до нас, і забирають із собою, за кордон нашу каву. Це круто, і я насправді щасливий!

ЦУМ однозначно можна вважати однією з визначних пам'яток міста – у ньому використано якісні матеріали, це красиво, повітряно. І це обов'язково одне з перших місць, куди я вожу своїх гостей. Клаус, засновник одних із найкращих кав'ярень світу, The Coffee Collective у Копенгагені, приїжджав на моє запрошення до Києва на три дні. Я проводив йому екскурсію, і коли він приходив зі мною в ЦУМ, був дуже приємно здивований.

Сам я буваю в ЦУМ дуже часто. Якщо не щодня, то кілька разів на тиждень точно. Я там їм, я люблю одягатися там. Я не скажу, що часто купую собі одяг, але мені дуже подобаються представлені в ЦУМ чоловічі бренди. Наприклад, зараз на мені джинси з ЦУМ. Я купую там сорочки, жилетки. Буваю в Pal Zileri, ETON, Ted Baker.

Ще в ЦУМ — класний фудхолл із крутими продуктами. Там продають мій найулюбленіший у Києві десерт!


Одну людину діставали прямо з-під коліс: Голова райдержадміністрації влетів у натовп людей в Броварах (відео)

п’ятниця, 26 квітень 2024, 20:54

Голова райдержадміністрації у Броварах влетів на авто в натовп людей, четверо людей отримали тяжкі травми, передають Патріоти України. Троє людей отримали переломи, ще одну людину діставали прямо з-під коліс авто. Йдеться про голову райдержадміністраці...

"Закрий рота і йди звідси": На Львівщині працівники ТЦК зупинили автівку волонтера (відео)

п’ятниця, 26 квітень 2024, 19:54

Працівники одного з Територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки (ТЦК та СП) потрапили у черговий скандал. Цього разу подія сталася у Львівській області. Про це повідомляє видання "Четверта студія", посилаючись на місцеві Telegram-кана...