Тест-драйв: З вітерцем на новітньому електромобілі від BMW (фото)

Електромобілі все глибше проникають у дійсність, яка нас оточує. З'являється інфраструктура для подібних авто, відкриваються заправки, споживачі дедалі більше говорять про це...

Засновник мережі кав'ярень ONE LOVE coffee і видавець щорічного гіда кав'ярнями третьої хвилі City Coffee Guide Володимир Задирака тестує електромобіль BMW i3, швидкісну заправку STRUM у ЦУМ і міркує про усвідомлений підхід до життя і пізнання світу через гурманство, передають Патріоти України з посиланням на НВ.

1. Володимире, ви створили мережу кав'ярень ONE LOVE coffee, видаєте гід головними кавовими місцями City Coffee Guide, займаєтеся освітою фахівців у приготуванні кави. Кава - напевно ваша пристрасть і справа мрії. Як ви прийшли до того, чим займаєтеся тепер?

До початку свого ресторанного бізнесу я займався різними сферами підприємництва, і справжнього задоволення, такого соціального, я не відчував. Хоча скрізь досягав результатів і поставлених цілей, мені швидко набридало. А ресторанну справу я виділив для себе як пріоритетну і як ту, якою хочу займатися, завдяки своєму розвитку в йозі. Йога дає інструментарій для усвідомленого саморозвитку: у духовних аспектах, соціальних, матеріальних. Цей інструментарій може бути різного характеру, і той, про який я хочу згадати, відповідаючи на це запитання – це актуалізація своїх істинних бажань. Того, що лежить в природі людини.

Я вживу слово «згадати», тому що я фактично «згадав» те, про що замріявся, вперше в житті потрапивши в ресторан. Це був 97-й рік, ресторан «Маямі Блюз». Мене привів туди брат, я був школярем, ходив у 8 чи 9 клас. І в той момент я зачарувався сферою гостинності, світом, де є офіціанти, кухня, напої. І в той момент я відчув, що хочу займатися гурманством, пропонувати смачну їжу, смачні напої, створювати простір для цього. Але потім я забув про це, і почав займатися справами, які не були моїми за призначенням. І в якийсь момент, вивчаючи йогу, я згадав цей рік, цей момент, ці відчуття. І цей спогад став надихати мене все більше з кожним днем: створювати бізнес-план, робити розрахунки, виписувати концепцію, радитися з друзями з цієї сфери.

Першим наріжним каменем моєї ресторанної справи був бізнес-план і створення концепту. Друге: створення кістяка команди. І третій «камінь» – це відкриття першої кав'ярні навпроти костьолу ім. Святого Миколая. Тобто ідея, команда і результат.

На Володимирі: шкіряна куртка, водолазка - Pal Zileri; брюки - Lab Pal Zileri. Бренди представлені в ЦУМ на -1 поверсі.

2. Окрім кави, які ще захоплення є у людини, котра створила заклад, який здобув головну ресторанну премію країни Сіль? Що б ви назвали своїм хобі?

Кава, дійсно, продукт, який я люблю, і який п'ю щодня. Водночас у мене зовсім немає від неї залежності, в якісь моменти я можу навіть не згадати, що є кава і її потрібно випити.

Якщо говорити про хобі, то одне з них – це фотографія. Наприклад, на стінах кав'ярні ONE LOVE coffee біля Європейської площі ви можете побачити знімки, зроблені в одному з суперзначущих для мене місць на планеті Земля – Королівстві Мустанг на півночі Непалу. Королівством воно іменується за інерцією, зараз це адміністративний округ Непалу Мустанг. До того, як він став республікою, це було королівство з королем. Приголомшливе місце!

3. Кажуть, що головний успіх кожної справи у правильному відновленні сил. Що надихає вас і дає змогу відновити запаси енергії для нових звершень?

Можливо, моя відповідь на перший погляд здасться дещо наївною, але вона цілком усвідомлена. Якщо ми живемо на повну, так як нам хочеться, у всіх сферах життєдіяльності, де може проявляти себе людина, нам немає від чого втомлюватися. Ми надихаємося кожним своїм діянням і реалізацією справжнього бажання. Нас це спонукає рухатися далі, ми бачимо сенс, розуміємо, що потрібно вести людей за собою. Безумовно, всім властива фізична втома. Щоб впоратися з нею є сон, є хатха-йога. Тому моєю відповіддю буде: я вчуся жити усвідомлено, я вчуся жити, реалізуючи свої справжні бажання, і коли мені це вдається, я не втомлююся і мені не потрібно відновлюватися.

Я вчуся жити, реалізуючи свої справжні бажання

Мене надихають подорожі у важливі для мене місця, місця сили. Ось, наприклад, у Королівстві Мустанг є найглибший каньйон у світі, він вищий ніж американський Гранд Каньйон, його висота сягає 6,8 тис. м над рівнем моря. Мене ваблять гори Гімалаї, перуанська сельва басейну річки Амазонки, мексиканська пустеля Вірікута. Річка Укаялі в Перу — до неї я відчуваю особливий «вайб», я відчуваю, що перебуваю на своєму місці.

4. Які ваші улюблені «one love» місця в Києві? Куди б точно відвели своїх друзів, які нічого не знають про це місто?

Я відкриваю для себе інші міста і своїм друзям, які приїхали до Києва, показую наше місто через гурманство. Я роблю це через відвідування місць сфери гостинності. Скоріше за все, я не відведу своїх друзів просто на Андріївський узвіз. Хіба що це буде «Канапа» Діми Борисова. Тоді, можливо, ми опинимося на Андріївському. Або зайдемо пообідати в ЦУМ, і разом з відмінною їжею насолодимося прекрасним панорамним виглядом на Київ, який відкривається з його тераси.

Це однозначно буде подорож гастрономічними місцями. І через спілкування з засновниками закладу, з офіціантами, наші рефлексії про страву, про ідею шефа, який заклав свою гастрономічну філософію в подачу, в інгредієнти, в текстури, ми будемо пізнавати світ.

Я переконаний, що один з ключів для розуміння культури — це те, як люди тут їдять. Адже культ їжі – це один з найпотужніших культів у природі людини і через нього можна пізнавати світ.

5. Сучасна людина, а власник свого бізнесу особливо, більшу частину свого робочого часу проводить в автомобілі. Якщо провести аналогію з модними зараз фітнес-трекерами, скільки кілометрів на день по Києву намотує Володимир Задирака?

Якщо чесно, я ніколи не засікав. Я тривалий час прожив у центрі, а в червні переїхав у район Лук'янівки. Тому, напевно, проїжджаю небагато, і переважно по центру. Я приїжджаю в центр Києва, якщо немає серйозних заторів, за 15 хвилин. І всі наші кав'ярні розташовані по одній прямій: костел, Бессарабка, ЦУМ, Європейська площа. Тому, якщо я навіть змоделюю цю цифру, вона не буде якоюсь захмарною. Кілометрів 20 приблизно.

6. Екологічність – це безсумнівний тренд останніх років, який має всі шанси залишитися з людством надовго. Люди все більше замислюються про шкоду, якої вони завдають тваринам і планеті, відмовляються від хутра, скорочують використання ресурсів, які не відновлюються, пересідають в електромобілі. Чи замислюєтеся ви про це і чи намагаєтеся впроваджувати будь-які з цих принципів у своєму житті?

Дійсно, ми стикаємося з тим, що про це дедалі частіше говорять. У кавовому світі є тренд – в Європі, зокрема, в Лондоні, він помітніший – що люди починають все частіше приходити в кав'ярні зі своїми чашками і відмовляються від пластику. Як цей тренд проявляється в Україні? Ресторани починають переходити на більш екологічну упаковку, упаковку для страв на винос. Також помітний тренд на більш здорову їжу, healthy food.

Що стосується електромобілів – вони все глибше проникають у дійсність, яка нас оточує. З'являється інфраструктура для подібних авто, відкриваються заправки, споживачі дедалі більше говорять про це. І ось зараз я сів в електрокар і отримав справжнє задоволення.

Мій добрий товариш, думці якого я довіряю, ґрунтовно тестував BMW i3, і зараз навіть замислюється про те, щоб придбати собі цю модель. До цього тест-драйву я чув від нього багато позитивних відгуків, і коли сам сів за кермо, мені дуже сподобалося.

7. Люди часто вибирають автомобіль, зважаючи на абсолютно різні фактори: зручність, імідж, вплив «автомобільної моди». Як би ви описали електромобіль BMW і3 і для кого, на вашу думку, він стане ідеальним вибором?

На що я звернув особливу увагу, це те, що матеріали цього авто, якщо я не помиляюся, переробляються. Eco-friendly. У них дуже приємні текстури, які викликають приємні відчуття під час тактильного контакту, що для мене дуже важливо по життю. Ти чогось торкаєшся – відчуваєш кути, перепади, грані. В i3 це все ідеально.

Також для мене було незвичним те, наскільки цей автомобіль тихий. Я чув, що деякі люди навіть лякалися його безшумності: ти під'їжджаєш, а вони тебе не чують.

Думаю, на цю модель багато хто буде пересідати. Адже її вартість більше ніж адекватна. І все більше й більше українців, які ведуть такий спосіб життя, за якого не їздять на дуже великі відстані, обиратимуть саме такий автомобіль.

8. Багато хто може здивуватися, але Україна два роки поспіль входить у топ-10 країн за темпами розвитку ринку електромобілів. Навіть більше, держава намагається стимулювати перехід водіїв на екологічність: наприклад, до кінця цього року діє закон про пільги на придбання такого авто. Здається, зараз ідеальний час придивитися до електрокарів?

ЦУМ - без зайвих лестощів відмінна локація!

Я думаю, що найближчим часом ми зіткнемося з необхідністю купівлі автомобіля для потреб компанії. І я був би дуже за, щоб це був саме електромобіль. Ми зараз перебуваємо в процесі реалізації наступного проекту ONE LOVE coffee, складнішого, ніж те, що є зараз, тому цей варіант я беру собі на замітку.

9. Ще один аргумент на користь електромобілів – це можливість зарядити його швидко, протягом 20-40 хвилин на одній зі швидкісних заправок. Тільки в Києві, наприклад, є мережа станцій зарядки STRUM, одна з яких розташована в самому центрі міста – в ЦУМ. Наскільки, на вашу думку, зручна ця локація?

Дивлячись у майбутнє, я думаю, що ЦУМ буде потрібно більше швидкісних заправок! Тренд дуже крутий, його потрібно підтримувати і популяризувати. Я ставлю себе на місце споживача: припустимо, я вже пересів в електрокар, і для мене заправка STRUM у ЦУМ була б ідеальним місцем, краще не придумаєш! З огляду на мій ритм життя, мою специфіку діяльності, навіть якби, припустимо, не було ONE LOVE coffee в ЦУМ, – для мене ця локація була б супер-комфортною. Поруч розташований діловий квартал, державно-адміністративні будівлі, центр міста, Хрещатик. ЦУМ – без зайвих лестощів відмінна локація!

10. Так, до речі, саме в ЦУМ розташовані відразу дві кав'ярні вашої мережі. Чим було продиктовано вибір цього місця?

Коли я задумував ONE LOVE coffee, коли навіть у проекті не було приміщення навпроти костьолу, у мене була тверда впевненість, що першу кав'ярню я відкрию десь у центрі. А друга кав'ярня точно буде в ЦУМ. Його в той час тільки починали реконструювати. Але вже тоді я знав, що ONE LOVE coffee буде в ЦУМ. Третя моя ідея була – кав'ярня в Гостиному дворі на Подолі. У той момент його якраз теж закрили на реконструкцію. Ось саме так я уявляв собі мережу ONE LOVE coffee на етапі планування.

Тому наші дві кав'ярні в ЦУМ – це реалізація початкової ідеї, яка тривалий час була тільки на папері, тільки в голові. Тоді ці ідеї лише починали звучати: щоб у місті з'явилося класне місце, з крутим продуктом, щоб туди приходили іноземці та захоплювалися.

Нам непросто було завоювати довіру ЦУМ, а за місце на -1 поверсі ми навіть боролися на конкурсі. Спочатку нам його запропонували, оскільки ми були одними з перших орендарів, які підписали договір щодо 6 поверху. З оглядкою на обставини, інфляцію, валютні коливання, я сказав: «Ні». Але через якийсь час повернувся до директора з оренди і запропонував йому обговорити умови. А він мені каже: «Ми вже проводимо відкритий конкурс, у нас купа заявок. Хочете — беріть участь на загальних підставах». І зараз я задоволений цим рішенням, і радий тому, наскільки симпатично це вийшло.

11. Оновлений ЦУМ став місцем безлічі різнопланових подій. Тепер сюди приходять на виставки мистецтва, лекції та майстер-класи, презентації та вечірки. Ну і, природно, передусім заради шопінгу. Часто буваєте в ЦУМ? Яким брендам з представлених у ЦУМ ви віддаєте перевагу?

Я любив ЦУМ і до реконструкції. Пам'ятаю, як кілька разів здавав у старому ЦУМ якісь речі в гравіювання, щоб зробити подарунок. Але після реконструкції стало абсолютно очевидно, що такий сучасний центр у самому серці міста був потрібен Києву. Сьогодні туди приїжджає велика кількість іноземних гостей, вони заходять до нас, і забирають із собою, за кордон нашу каву. Це круто, і я насправді щасливий!

ЦУМ однозначно можна вважати однією з визначних пам'яток міста – у ньому використано якісні матеріали, це красиво, повітряно. І це обов'язково одне з перших місць, куди я вожу своїх гостей. Клаус, засновник одних із найкращих кав'ярень світу, The Coffee Collective у Копенгагені, приїжджав на моє запрошення до Києва на три дні. Я проводив йому екскурсію, і коли він приходив зі мною в ЦУМ, був дуже приємно здивований.

Сам я буваю в ЦУМ дуже часто. Якщо не щодня, то кілька разів на тиждень точно. Я там їм, я люблю одягатися там. Я не скажу, що часто купую собі одяг, але мені дуже подобаються представлені в ЦУМ чоловічі бренди. Наприклад, зараз на мені джинси з ЦУМ. Я купую там сорочки, жилетки. Буваю в Pal Zileri, ETON, Ted Baker.

Ще в ЦУМ — класний фудхолл із крутими продуктами. Там продають мій найулюбленіший у Києві десерт!


Десятки поранених: В Іспанії впав гірськолижний підйомник (фото)

субота, 18 січень 2025, 19:41

В Іспанії «обвалився» гірськолижний підйомник, внаслідок чого десятки людей отримали поранення. Наразі відомо про щонайменше 30 постраждалих. Про це пише Sky News, передають Патріоти України. Інцидент стався на крісельному підйомнику на гірськолижному ...

Мільйони гривень: Яку суму гімнаст Ковтун і його тренерка отримали з бюджету

субота, 18 січень 2025, 19:30

Близько 8.5 млн гривень з державного бюджету України у 2023-2024 роках отримав гімнаст Ілля Ковтун та його тренерка Ірина Горбачева. Про це інформує Base of Ukrainian sports, передають Патріоти України. Зазначається, що в зазначену вище суму входять ли...