Вчені з'ясували, чи варто їсти жирні молочні продукти

Зазвичай дієтологи рекомендують мінімізувати споживання жирних молочних продуктів, оскільки вони, як вважається, негативно впливають на кров, збільшують ризик серцево-судинних захворювань та смертність. Але насправді нове велике дослідження, опубліковане на The Lancet, пов'язує незнежирені молочні продукти зі зменшенням ризику серцево-судинних захворювань, повідомляють Патріоти України.

Ці висновки ставлять під сумнів поточні дієтичні рекомендації, що пропонують замінити жирні молочні продукти на знежирені або маложирні. У середньому протягом 9 років учені слідкували за здоров'ям 134 тис. людей з 21 країни.

Як з'ясувалося, споживання двох і більше порцій незнежиреної молочної їжі пов'язане зі зменшенням на 22% ризику серцево-судинних захворювань, на 23% смертності від них і зниженням ризику інсульту на 34%. Одна порція - це приблизно 230 грамів молока або йогурта, чайна ложка вершкового масла або 15 грамів сиру.

У дослідженні враховували такі чинники, як вік, стать, освіту, куріння, фізичну активність та споживання фруктів, овочів, червоного м'яса та крохмалю.

Головний автор дослідження, старший науковий співробітник Університету ім. Макмастера, що у Канаді, Махшід Дехган пояснює, що наразі рекомендації зі зменшення споживання жирної молочної їжі ґрунтуються на ймовірній шкоді насичених жирних кислот або холестерину, який вважають "поганим".

Але молочні продукти містять багато поживних речовин, впевнений він. "Ми не повинні перешкоджати споживанню молочних продуктів, особливо тим людям, які вже майже їх не їдять. Якщо люди споживають дуже низькі кількості такої їжі, їх слід заохочувати збільшувати споживання", - каже Дехган.

Українські рятувальники відзначилися у Франції, зупинившили при сильному вітрі лісову пожежу, яка підступалася до комуни Ле-Бред (відео)

понеділок, 10 серпень 2026, 22:38

Українські рятувальники відзначились під час ліквідації масштабних лісових пожеж на півдні Франції, у департаменті Жиронда, зокрема поблизу комуни Ле-Бред. Повідомлення про загоряння надійшло від керівника координаційного центру: вогонь охопив близько ...

Попіл Помпеїв розкрив таємницю, як пахли домівки стародавніх римлян у І ст. н.е.

понеділок, 10 серпень 2026, 20:50

На той час транзитна торгівля охоплювала практично всі країни Європи, Азії та Африки, а також "варварські" племена, котрі мали що запропонувати своїм більш цивілізованим і заможним сусідам. Учені вперше проаналізували вміст домашніх курильниць у місті,...