Демілітаризація Криму в дії
Цусімський розгром російського військово-морського флоту тьмяніє порівняно з "досягненнями" гардемаринів бункерного психопата. Поміркуйте самі, 2-га Тихоокеанська ескадра була повалена переважаючими японськими силами адмірала Того і втратила 21 корабель/судно. А ось втрати за фактом вже Чорноморської флотилії, а не флоту (ЧФ) з початку повномасштабного вторгнення, за даними Генерального штабу ЗСУ, склали 22 кораблі/катери та один підводний човен. І це не остаточна цифра.
Якісна робота Сил оборони України щодо демілітаризації окупованого півострова Крим змусила російське військове керівництво відвести вцілілі корита в "далекі гарнізони". Ракетоносії-фрегати "Адмирал Макаров" та "Адмирал Эссен", а також дизельні підводні човни "Великий Новгород" і "Старый Оскол" тепер ховаються в порту Новоросійська. Малі ракетні кораблі (мрк) "Грайворон", "Ингушетия" та "Вышний Волочек" ховаються в курортному Туапсе. У "легендарному" Севастополі залишилася база з обслуговування ракетоносців і МРК "Циклон", який регулярно задимляється чи то під час планових навчань ЧФ, чи то під час планових атак українських "малюків".
Ілюзію присутності російського флоту в окупованому Севастополі створюють сторожові кораблі (СКР) "Пытливый" і "Ладный", малі ракетні кораблі на повітряній подушці "Бора" і "Самум" (був атакований 14 вересня 2023 р. відбуксований у порт), великі десантні кораблі (БДК) "Калининград", "Новочеркасск", "Цезарь Куников" і добрий десяток менших посудин – малі протичовнові кораблі (МПК), тральщики тощо.
У Феодосії знаходяться БДК "Орск", МПК "Касимов" та рятувальний буксир "Профессор Николай Муру".
До причальної стінки Керчі "прискальпований" МРК "Аскольд", так і не введений в експлуатацію.
Тихі гавані
Повернення Криму в "рідну гавань" у розумінні місцевих ватників не мало означати "ісход" ЧФ РФ з півострова. Але трапилося саме так. Тепер "чи флот, чи не флот" базуватиметься не тільки в Новоросійську, а й в екзотичних Туапсе та Очамчирському районі невизнаної Абхазії. Інфраструктура для базування ударного угруповання ЧФ там така собі, але це дрібниця в порівнянні з головним плюсом цих військово-морських баз – безпечною відстанню для засобів ураження, які є у Сил оборони України.
Саме через українські засоби ураження контроль Чорного моря російськими військовими кораблями можна назвати умовним. Корита заведені в пункти базування, а в Чорному морі на дикій печії в очікуванні "малюків" перебуває в середньому по два кораблі на добу.
Однак нічого хорошого не світить посудинам і перебування біля причальної стінки або в сухом доку ремонтного заводу.
Російські Telegram-канали описують вже звичну історію "кидалова" сімей загиблих моряків підводного човна "Ростов-на-Дону". Якщо коротко: екіпаж субмарини не був включений до складу учасників "СВО", а отже гробові "двохсотим" не дадуть. Схоже, та ж доля чекає і на родину екіпажу БДК "Минск", який також був уражений ракетним ударом Storm Shadow по "Севастопольському морському заводу ім. Серго Орджонікідзе". Ну а поневіряння близьких загиблих моряків із ракетного крейсера "Москва" – це вже давно забута історія…
В очікуванні своєї порції Storm Shadow
Втрати Чорноморського флоту тільки зростатимуть. Небезпека чекає російські кораблі не тільки у відкритому морі, а й, повторюся, біля причальної стінки та в сухому доку ремзаводів. Щодо останніх, у зв'язку з влаштованими Силами оборони України "незручностями" для ЧФ РФ, ремонт корит, що залишилися на плаву, особливо відведених у "тихі гавані", тепер стане великою проблемою.
Кораблі треба лагодити після прильотів, ремонтувати несправні вузли та агрегати, а подібна інфраструктура в районі Новоросійська та екзотичних ВМБ, швидше за все, відсутня. Інакше як розуміти буксирування ураженого "малюком" під Новоросійськом БДК "Оленегорский горняк" на судноремонтний завод до Севастополя?
Наявна судноремонтна база РФ складається з "Новоросійського судноремонтного заводу", фірмі "Флагман", що спеціалізується на ремонті яхт і катерів, 5-го судноремонтного заводу в м. Темрюк (Краснодарський край), розташованих в Ростові-на-Дону та Єйську судноремонтному заводі "Моряк" та фірмі "Новік-Сервіс". По першому з перерахованих вище підприємств був навіть шикарний анонс десятирічної давності про перетворення його на потужний ремонтний хаб, але щось мабуть пішло не так.
І зараз одразу три великі десантні кораблі "Азов", "Николай Фильченков" та "Оленегорский горняк" перебувають на ремонті на заводах Севастополя. Усього таких заводів, і, природно, законних військових цілей, у Криму шість. Це Севморзавод ім. Серго Орджонікідзе і керченська "Затока", що вже отримали прильоти. В очікуванні своєї порції Storm Shadow нудиться 13 судремзавод ЧФ МО РФ, севастопольські "Персей" та "Техфлот", а також феодосійське море".
Поки живі окупанти на півночі Харківщини нажахані втратами своїх військ і сприймають поранення та евакуацію з полю бою як щасливий квиток, єдина можливість ще пожити, зазначають Патріоти України. Ось який матеріал з цього приводу знайшов та переказав Ю...
Православне свято 22 листопада за новим календарем (5 грудня за старим) - день пам'яті святителя Прокопія, який володів даром чудотворення і привів у християнську віру чимало людей (У народі - Прокоп'єв день, - Патріоти України). Українські віряни тако...