С-70 "Охотнік", ударний БПЛА 6 покоління? - Serg Marco

З початку 2000-х років в США почали відпрацьовувати концепцію великого ударного БПЛА і так зʼявився Х-45 від компанії Boeing. Він став дуже дорогим для застосування, але в ньому були цікаві та перспективні рішення, і хотілось їх застосувати не глядячі на коштовність проекту. Так зʼявився проект БПЛА для застосування з палубних авіаносців. Називався він Х-47В.

Логіка була наступна.

Авіаносців у США дохера і вони дуже, дуже дорогі. А квадратний метр авіаносця коштує дорожче ніж на Ліпках. Тому треба підняти ККД авіаносця вже в існуючій площі.

Коли частина бортів на авіаносці- це БПЛА які повинні взлітати парами з ударними літаками, то це може стати тією можливістю підвищення боєздатності. Бо БПЛА меньший за літак за рахунок того що в ньому немає кабіни та систем життєзабезпечення пілота, по тій же логиці дешевший, а так же свободне койко-місце на авіаносці. Ну тобто завдяки тому що БПЛА меньше, льотного составу на літак+БПЛА треба менше ніж на 2 повноцінних літака, значить літаків з БПЛА можна розмістити на авіаносці більше, ніж звичайних літаків, ось вам і підвищення ККД та вогневої потужності. В теорії це все було повинно виправдати велику вартість проєкту.

Х-47В відпрацював штатно свою місію та проект був закритий. Причиною стала велика вартість проекту, що перекривало навіть високі експлуатаційні витрати авіаносців. Але ці розробки заклали новітні ідеї в майбутні розробки дронов, які повинні супроводжувати літаки 6 покоління, і за рахунок яких будуть підійматися бойові спроможності стелс-літаків. Ну і життя пілота теж важливе.

Загалом розвиток цих іспитів можна побачити в XQ-58A Valkyrie. Вивчивши всі недоліки застосування, новий дрон сильно змінився. Він став сильно меншим, дешевшим, та вже не повинен був замінити повноцінний літак. Нещодавно дві "Валькірії" з допобладнанням обійшлись ВМС США "всього" в 15.5 млн.долл (нагадаю що С-70 коштує стільки ж примірно за один, тільки досі відпрацьовують його в стадії прототипа" на дистанційному керуванні).

"Валькірія" стала відносно недорогим придатком до F-22 (який розрахований на захоплення переваги у повітрі, але не дуже на роботу по наземним цілям) та F-35. Цей дрон будувався з урахуванням самостійного виконання місії, тобто бойовим процесом керує не пілот літака, а ШІ. Тому йому похер на РЕБ. Він автономний, отримує всі данні по оперативній обізнаності по Link 16, тобто інтегрований в сетецентрічну систему бою армій НАТО. Якщо ситуація в повітрі така, що треба наносити наземні удари з ризиком втрати літака- то це зробить меньший, та дешевший БПЛА без ризику для пілота. Програма ця називається (Double?) Penetrating Affordable Autonomous Collaborative Killer.

Так і формується концепція літаків 6 покоління. В космосі- супутники, в повітрі- літаки ДРЛО, на землі- радари ППО, все це завʼязано на Link-16, знищує повітряні цілі неймовірний F-22 Raptor, а якщо треба бити по наземним цілям з ризиком для бортів- то для цього є "Валькірії". Так виглядає перевага у повітрі.

Що ж робить РФ?

Я бачив каменти де С-70 чомусь порівнювали з Х-47В, але це не правильно, бо Х-47В це палубний БПЛА, а розробляти С-70 для постійно вмираючого єдиного авіаносця "Адмірал Кузнєцов" досить дивно. С-70- це продовження проекту Х-45 початку 2000-х, не дивлячись на то, що ця концепція була признана безперспективною ще два десятиліття назад. Після цього була ціла лінійка БПЛА, результатом якої стала XQ-58A Valkyrie.

Росія продовжує розвивати С-70 не як повноцінний БПЛА, а він існує як демонстратор технологій. Перспектив в нього як у прототипа немає. В нього немає ні стелс-технологій (у РФ взагалі немає стелс-технологій, навіть на СУ-57, який побудований з авіаційного алюмінію як і СУ-35), в нього немає сетецентрічної системи, до якої його можна підключити до аналогу Link-16, немає і автопілота на ШІ. Це планер, який навчили літати, і який керується з літака по радіозвʼязку.

Тобто пілоту СУ-57 треба не тільки займатися керуванням літака, а ще і цей 20-тонний гроб якось треба не проїбати у польоті. Що доволі странно, якщо брати застосування згідно елементарній логиці, бо БПЛА повинен зняти частину функцій з літака, а не добавити їх літаку своїм існуванням. Але як є.

Тому що це було, якщо цей БПЛА- то херова копія американських розробок початку 2000-х, спитаєте ви?

Я теж думав над цим, бо незрозуміло навіщо тягнути в небо України прототип погано працюючого, коштовного БПЛА, та ше і без озброєння в люках (що вказує на те що система наведення не дуже поки що працює, в бойових умовах, і кидати щось С-70 може тільки на полігонах).

А потім зрозумів. Да це ж пропаганда. Як Сармат, як Буревеснік, як Посейдон...

"Бойовий" виліт СУ-57 з С-70!!!!

На наступний день російські ЗМІ повинні були вибухнути "першим бойовим застосуванням літака 5 покоління з бойовим БПЛА!".

Ну типу, американці досі тестують, а ми вже в бойових діях використовуємо! Бачите, в нас і СУ-57 є, і С-70 працює, ось вам кадри, ось вам фоточкі, моліться на наш аналоговнєт, скоро Расіюшка как встанєт с колєн!!!

Але вийшло як вийшло. Літак залетів в зону без ППО впевнений у безкарності, але попав під вплив РЕБа, який заглушив канал зв'язку БПЛА/літака, і БПЛА відправився в неконтрольований польот в сторону де ППО все ж є, і пілоту літака було небезпечно його супроводжувати намагаючись встановити зв'язок. Після чого було прийнято рішення збити дрон "чтоб он нє достался врагу, і врагі нє смоглі скопіровать наши вінтажниє тєхнологіі".

Взагалі я не міг повірити що в одній події був "стелс-літак" та "стелс-бпла" які взаємодіють через радіозвʼязок. Бо це формений дегенератизм. Коли два обʼєкти "спілкуються " друг з другом через радіозвʼязок- то де ви бачите "стелс"? Вони ж випромінюють частоти і пеленгуються звичайним РЕРом, як звичайна наземна станція та БПЛА. Валькірія то отримує данні в пасивному режимі та виконує команди самостійно, а тут по суті теж саме якщо ми наземну станцію від Байрактара поставимо на Міг-29, та будемо кричати що в нас літак 6 покоління з дроном супроводження зʼявився.

Тобто казати що впало щось дуже важливе для російської обороноздатності? Ні, С-70 застарілий шмат лайна який викачує бабки з російської оборонки. Єдине що він показав- реальний рівень тих самих технологій. Наші РЕБовці повинні були вчора набухаться, відмічаючи таку жирну ціль.

Бо вчора був поставлений рекорд- найдорожчий БПЛА втрачений під впливом РЕБ. І ця подія дійсно не має аналогів.


Джерело

Опублікував: Андрій Савчук
Інформація, котра опублікована на цій сторінці не має стосунку до редакції порталу patrioty.org.ua, всі права та відповідальність стосуються фізичних та юридичних осіб, котрі її оприлюднили.

С-70 "Охотнік", ударний БПЛА 6 покоління? - Serg Marco

неділя, 6 жовтень 2024, 23:38

З початку 2000-х років в США почали відпрацьовувати концепцію великого ударного БПЛА і так зʼявився Х-45 від компанії Boeing. Він став дуже дорогим для застосування, але в ньому були цікаві та перспективні рішення, і хотілось їх застосувати не глядячі ...

Огляд карти бойових дій за 6 жовтня 2024 року - Злий Одесит

неділя, 6 жовтень 2024, 22:56

Сьогодні 6 жовтня. Триває 956 доба повномасштабного вторгнення росії в Україну. 136 тижнів героїчної оборони України. На минулому тижні ми втратили Вугледар: які це матиме наслідки та які можливі подальші дії військ країни-агресорки. Огляд карти бойови...