"Тактика боїв буде геть іншою": Авіаексперт пояснив, яку перевагу дають Україні F-16

Винищувачів F-16 можуть докорінно змінити розклад сил на фронті та серйозно послабити можливості росіян обстрілювати ракетами мирні українські міста, передають Патріоти України.

Як триватиме навчання українських пілотів та персоналу роботі на F-16, чим вони відрізняються від радянських МіГів і «СУшок» та з якими складнощами може зіштовхнутися їхня адаптація до українських реалій «Главкому» розповів авіаційний експерт, провідний науковий співробітник Національного авіаційного університету Валерій Романенко.

У моделях винищувачів, що ми отримуємо, є три багатофункціональних дисплеї. Вони по периметру оточені кнопками, які треба натиснути, аби вся необхідна інформація була виведена на екрані. Це все має пілот робити на автоматі. Тоді він перемагатиме у повітряних боях.

«Я вже не кажу про те, що у цих літаках всі прилади градуйовані у футах, вузлах і милях, а не в км/г. Звісно, що під час бою не буде часу переводити милі у кілометри», – зазначив авіаексперт.

На перепідготовку досвідчених льотчиків потрібен час. Весь випуск 2023 року єдиного в Україні університету повітряних сил (Харків) послали навчатися до Великої Британії, щоби вони одразу відчували себе пілотами країни НАТО. Знали мову, термінологію, процедури й мали багато знайомих серед натовських пілотів. Вони можуть поки літати не провідними пілотами, а веденими.

«Найменша тактична одиниця сучасної бойової авіації – це пара з двох літаків, коли один прикриває іншого у польоті. Взагалі ми випускали пілотів третього класу, останній рік вони вже стажувалися на навчаннях у бойових літаках. Тому сказати, що вони зовсім «зелені», не можна», – зауважив Романенко.

«Мені важко сказати, чи можна зараз висмикнути з фронту льотчиків з бойовим досвідом для перенавчання. Думаю, якщо на горизонті з'явиться достатня кількість літаків, то Повітряні сили вольовим порядком наберуть достатню кількість пілотів. Бо Міг-29 – це вже не той літак, який ми можемо протиставити російським повітряно-космічним силам», – додав авіаексперт.

Для підготовки пілотів вистачить пів року – про це Романенко радився з Юрієм Ігнатом – речником Повітряних сил, а також з льотчиками. Згодом цей термін устаканився і всі загалом із ним згодні, зокрема, міністр оборони Резніков.

«Були заяви про три-чотири місяці, але ми чітко розрахували за етапами навчання, що це малореально. За три місяці льотчик буде здатний підняти літак у повітря і перелетіти з точки А у точку Б. Але цього замало, щоби навчитися стріляти, ефективно використовувати бортове обладнання, працювати у парі, у ланці, щоби командир ланки теж знав, як йому керувати іншими літаками у ланці. Треба опанувати застосування зброї, її можливості та обмеження, вміння координувати дії з командними пультами і літаючими радарами», – поділився провідний науковий співробітник Національного авіаційного університету.

Тактика повітряних боїв може бути геть іншою: зараз вважається, що Су-27 кращий у горизонтальному маневрі, а МіГ-29 – у вертикальному, а на американських винищувачах вестимуться взагалі загоризонтні повітряні бої. Головним буде вчасно визначитися з ворожим літаком, вчасно запустити ракету і вчасно відійти.

«Ці ракети летять за принципом «вистрілив – забув», хіба що треба буде трішки їх підправляти на маршруті. На відміну від нинішніх ракет, які потрібно майже весь час тримати у радіолокаторі, поки вони летять до ворожого літака. А тут треба буде просто грамотно увімкнути бортовий комплекс оборони, щоби тебе не вразили, і вийти протиракетним маневром з бою», – наголосив авіаексперт.

«Але у навчанні не має бути, як за Сталіна, – літати навчимо, а стріляти навчишся у бою. Там вже не навчають стріляти, а збивають і вбивають», – підкреслив Романенко.

Навчання включають курс бойової підготовки. «Пуски ракет, мабуть, не дадуть робити, але стрільба з гармати, напевно, буде. Крім того, є купа ракет-імітаторів – так звана масогабаритна ракета, яка не стартує, але всі процедури щодо її пуску, автоматичного захоплення цілі виконує. Крім того, треба опанувати нашоломну систему наведення – це коли щоби запустити ракету, пілот має не весь літак розвертати, а тільки голову повернути. І головки самонаведення ракет відслідкують напрямок голови пілота. Якщо наш літак летить на 12 годин, а ворожий – на 9 чи 10 годин, достатньо розвернути голову у цей напрямок і натиснути кнопку «пуск» після отримання сигналу», – розповів науковий співробітник Національного авіаційного університету. Він також вважає, що пів року вистачить для підготовки й наземного персоналу.

Інформація, котра опублікована на цій сторінці не має стосунку до редакції порталу patrioty.org.ua, всі права та відповідальність стосуються фізичних та юридичних осіб, котрі її оприлюднили.

Пекін намагався це приховати: У Китаї затонув новітній атомний підводний човен

четвер, 26 вересень 2024, 21:54

Китай намагався приховати затоплення новітнього підводного атомного човна. Про це повідомляє The Wall Street Journal, передають Патріоти України. За інформацією видання, навесні 2024 року в Китаї затонув новітній атомний ударний підводний човен. Інциде...

"Росіяни завжди відслідковують інформацію у публічному просторі": Військовий різко висловився про заяви щодо виходу ЗСУ з Вугледару

четвер, 26 вересень 2024, 21:28

Українські бійці замість того, щоб воювати за Вугледар, через "всіляких корисних дурнів, політиків" змушені спростовувати їхні заяви. Про це в ефірі "КИЇВ24" сказав Іван Тимочко, військовослужбовець, голова Ради резервістів Сухопутних військ Збройних с...