В Україні три роки поспіль зростають обсяги суднобудівного виробництва, проте країна використовує лише 10% свого суднобудівного потенціалу. В 1991 році Україні займала 5-те місце серед 24 країн Європи, які виробляють судна, сьогодні 16-те. Будівництво суден відбувається тільки на 6-7 верфях, передають Патріоти України з посиланням на Країна Сьогодні.
Про це розповів заступник голови асоціації «Укрсудпром» Сергій Лисенко, в ході онлайн-форуму «Морська галузь України і пандемія: виклики і можливості».
За його даними сьогодні в Україні діють 20 великих та середніх суднобудівних та судноремонтних заводів, а також кілька десятків підприємств малотоннажного флоту, що виготовляє катери, яхти довжиною до 24 метрів, на яких працює понад 6000 працівників.
В країні працює 15 проектно-конструкторських бюро та наукових організацій, на яких працює понад 2000 працівників.
Протягом останніх трьох років обсяги суднобудування та судноремонту на українських підприємствах зростають. Торік вони зросли на 35%.
З 2017 по 2020 рік на українських верфях збудували 42 судна, з яких 5 пішли на експорт, а 37 на внутрішній ринок. Відремонтували 531 судно, з яких 148 для іноземних замовників, 383 для українських компаній. Минулого року збудували 14 та відремонтували 160 суден.
Сергій Лисенко зазначає, що потенціал українських суднобудівних підприємств використаний лише на 10%. Для прикладу він наводить дані 1992 року, коли за рік українські підприємства збудували 73 судна. В рейтингу 24 країн Європи, що займаються суднобудуванням сьогодні Україна посідає 16 місце, а в 1991 займала п’яте. Причиною цьому є те, що будівництво суден відбувається тільки на 6-7 верфях.
Лідером серед суднобудівних підприємств країни є миколаївський суднобудівно-судноремонтний завод «НІБУЛОН». Половину всіх збудованих суден збудували саме на ньому.
За даними заступника голови асоціації «Укрсудпром», які були підготовлені на запит міністерства економіки, потужності українських суднобудівних підприємств здатні щорічно будувати 30-40 суден, з яких 12-14 типу річка-море, 10-12 барж, 4-6 буксирів, 2-4 прогулянкових пасажирських суден.
Банки Китаю продовжують ускладнювати проведення платежів для клієнтів із Росії, боячись потрапити під дію вторинних санкцій. Цього разу було посилено перевірки транзакцій з Індії, ОАЕ та Гонконгу – у них намагаються виявити "російський слід". Про це по...
Підприємство найбільшого приватного експортера російського газу компанії "Новатек" у Білокам'янці Мурманської області, яке називали "заводом з виробництва LNG-заводів", ймовірно законсервоване, повідомляє Bloomberg із посиланням на супутникові дані, зі...