Ринок пального в Україні стикнувся з особливостями, пов'язаними з війною в країні, а також необхідністю знаходити нові джерела постачання, але ситуація змогла стабілізуватися. Про це розповів Директор ТОВ "Консалтингова група А-95" Сергій Куюн в інтерв'ю, передають Патріоти України.
"Я би не став драматизувати ситуацію, цей перший шок минув. Завдяки роботі учасників ринку пік навантаження на заправкову та дорожню інфраструктуру вдалося пройти", - зазначив він.
За словами Куюна, сьогодні пальне для України шукають по всій Європі, і ситуація в країні нормалізувалася. "Я не думаю, звичайно, що буде якась профіцитна ситуація - війна є війною. За моїми оцінками, залишилось менше половини АЗС, які працювали до війни. Я бачу, що зберігається режим обмежень і потрібно розуміти, що краще хай буде такий режим, ніж не буде пального. По дизпальному взагалі не бачу, щоб були якісь обмеження. Тому ситуація нормалізувалась", - сказав експерт
Він зазначив, що найближчого місяця ринок остаточно стабілізується. "Ринок знайшов свій пульс, він знайшов той ритм, в якому треба працювати", - вважає Куюн.
На думку експерта, ринок пального в Україні навряд чи повернеться до часів, коли буде великий вибір марок бензинів і дизелю, а ситуація з автогазом буде складною.
"Я не думаю, що ми повернемось до часів, коли у нас буде повна "стела" кількох марок бензинів або дизпального. Що стосується 92-го бензину, то його взагалі більше не буде у нас. Його не виробляють у Європі. По газу ситуація складна. Його залишки теж невеликі були, ми, скажімо так, їх уже доїдаємо", - зазначив Куюн.
Експерт також додав, що скраплений газ став відносно дорогим, тож автомобіль краще не переводити на газ. "Його споживання було аргументовано нижчою вартістю, а дешевим він був внаслідок великої різниці в податках. Коли ці податки зрівняли, газ став дорожчим. Зараз він буде коштувати 75% від ціни бензину... Ця історія вже скінчилася, попит на газ буде тільки в тих регіонах, де не буде бензину, але там, де він потрібен для побутових споживачів, які використовують для своїх потреб газ у балонах, для них ці обсяги будуть підтягуватись, але масово скраплений газ поки що зникне", - вважає Куюн.
Він також зазначив, що в Україні довелося перебудовувати логістику й постачання пального, адже основні шляхи, якими Україна імпортувала пальне - Білорусь, Росія та морем - більше не актуальні.
"Крім постачання Євросоюзу, інших напрямів немає. Зараз по всій Європі шукається пальне для України. У чому проблема? По-перше, Європа - це імпортозалежний ринок. По-друге, це раптовість, з якою ми з'явились, нас там ніхто не чекав. Що таке європейський бізнес? Це бізнес, який вже знає свої обсяги та куди він їх продасть на рік наперед. Є угоди, є контракти. Зараз Україні треба увійти та інтегруватися у цей ринок, знайти ці обсяги та стати частиною цього великого європейського ринку", - зазначив Куюн.
Щодо цін на пальне, враховуючи зростання цін у Європі, за словами Куюна, це залежатиме від рівня податків в Україні.
Ворог вже має низку "серій" своїх ірансько-російський далекобійних ударних дронів "Шахед", а під час чергової терористичної ракетно-дронової атаки силами нашої протиповітряної оборони було збито дрон із новим маркуванням, фото уламка цього дрона Defen...
Після серії скандалів навколо МСЕК та інших корумпованих інстанцій стало відомо, що багато хто з прокурорів та інших чиновників настільки знахабніли, що почали «виходити на пенсію», ледь почавши працювати. При цьому вони назначали собі непомірно високі...