92-й бензин зникне, про автогаз слід забувати: Експерт зробив прогноз щодо ситуації на ринку пального в Україні

Ринок пального в Україні стикнувся з особливостями, пов'язаними з війною в країні, а також необхідністю знаходити нові джерела постачання, але ситуація змогла стабілізуватися. Про це розповів Директор ТОВ "Консалтингова група А-95" Сергій Куюн в інтерв'ю, передають Патріоти України.

"Я би не став драматизувати ситуацію, цей перший шок минув. Завдяки роботі учасників ринку пік навантаження на заправкову та дорожню інфраструктуру вдалося пройти", - зазначив він.

За словами Куюна, сьогодні пальне для України шукають по всій Європі, і ситуація в країні нормалізувалася. "Я не думаю, звичайно, що буде якась профіцитна ситуація - війна є війною. За моїми оцінками, залишилось менше половини АЗС, які працювали до війни. Я бачу, що зберігається режим обмежень і потрібно розуміти, що краще хай буде такий режим, ніж не буде пального. По дизпальному взагалі не бачу, щоб були якісь обмеження. Тому ситуація нормалізувалась", - сказав експерт

Він зазначив, що найближчого місяця ринок остаточно стабілізується. "Ринок знайшов свій пульс, він знайшов той ритм, в якому треба працювати", - вважає Куюн.

На думку експерта, ринок пального в Україні навряд чи повернеться до часів, коли буде великий вибір марок бензинів і дизелю, а ситуація з автогазом буде складною.

"Я не думаю, що ми повернемось до часів, коли у нас буде повна "стела" кількох марок бензинів або дизпального. Що стосується 92-го бензину, то його взагалі більше не буде у нас. Його не виробляють у Європі. По газу ситуація складна. Його залишки теж невеликі були, ми, скажімо так, їх уже доїдаємо", - зазначив Куюн.

Експерт також додав, що скраплений газ став відносно дорогим, тож автомобіль краще не переводити на газ. "Його споживання було аргументовано нижчою вартістю, а дешевим він був внаслідок великої різниці в податках. Коли ці податки зрівняли, газ став дорожчим. Зараз він буде коштувати 75% від ціни бензину... Ця історія вже скінчилася, попит на газ буде тільки в тих регіонах, де не буде бензину, але там, де він потрібен для побутових споживачів, які використовують для своїх потреб газ у балонах, для них ці обсяги будуть підтягуватись, але масово скраплений газ поки що зникне", - вважає Куюн.

Він також зазначив, що в Україні довелося перебудовувати логістику й постачання пального, адже основні шляхи, якими Україна імпортувала пальне - Білорусь, Росія та морем - більше не актуальні.

"Крім постачання Євросоюзу, інших напрямів немає. Зараз по всій Європі шукається пальне для України. У чому проблема? По-перше, Європа - це імпортозалежний ринок. По-друге, це раптовість, з якою ми з'явились, нас там ніхто не чекав. Що таке європейський бізнес? Це бізнес, який вже знає свої обсяги та куди він їх продасть на рік наперед. Є угоди, є контракти. Зараз Україні треба увійти та інтегруватися у цей ринок, знайти ці обсяги та стати частиною цього великого європейського ринку", - зазначив Куюн.

Щодо цін на пальне, враховуючи зростання цін у Європі, за словами Куюна, це залежатиме від рівня податків в Україні.

Джерело: ВВС Україна

Якщо Пенсійний фонд не зарахував до стажу частину трудового періоду: Українцям пояснили, як діяти

середа, 14 травень 2025, 16:47

В Україні щорічно змінюються вимоги до страхового стажу для виходу на заслужений відпочинок за віком. Так, для того, аби вийти на пенсію в 60 років, людина має набути щонайменше 32 роки страхового стажу (роком раніше — 31 рік), у 63 роки — за наявності...

Вже не приховати: Російська економіка руйнується через війну, а Кремль бреше про стабільність, - Reuters

середа, 14 травень 2025, 16:30

Попри впевнені заяви Кремля про економічну стабільність, ситуація всередині країни швидко погіршується. Російська економіка, насправді, перебуває у дедалі більш хиткому стані — через військові витрати, міжнародні санкції та сумнівну державну статистику...