Для конкуренції з росіянами та румунами: В Україні планують за $60 млрд звести найбільший глибоководний мега-порт на Чорному морі

На 25 км причальної лінії, за задумом, розташуються нафтоналивний, маслоналивной, зерновий термінали, два термінали сипучих вантажів, кілька контейнерних терміналів.

В акваторії Березанського лиману в Очаківському районі Миколаївської області одна з комерційних структур розраховує побудувати інтермодальний порт, який міг би стати одним з найбільших на Чорному морі. Про це пише ЦТС, передають Патріоти України.

Мета

Згідно з презентацією, новий порт потрібно будувати для успішної конкуренції з російськими та румунськими портами і максимально вигідного використання транзитних можливостей України. Автори ідеї зазначають, що об’єкт має бути найбільшим глибоководним портом на Чорному морі, а також інтермодальним хабом – тут перетинатимуться морський річковий, з/д транспорт і навіть може бути побудований вантажний аеропорт.

Що планують звести?

Крім аеропорту, згідно з візуалізацією, на території кластера може бути:

  • своя теплоелектростанція,
  • завод із виробництва вітряних турбін,
  • НПЗ,
  • ж/д термінал,
  • вертолітний майданчик,
  • туристичний комплекс.

На 25 км причальної лінії, за задумом, розташуються нафтоналивний, маслоналивной, зерновий термінали, два термінали сипучих вантажів, кілька контейнерних терміналів.

Фінансування

За інформацією, загалом створення нового порту, аеропорту, з/д терміналу і індустріальної зони оцінюють в 60 млрд дол. При цьому, передусім проєкту потрібен 1,8 млрд дол. За ці гроші можна буде побудувати 5 км причальної лінії і почати обробку контейнерів і вантажів загального призначення.

0,5 млрд дол. мають намір витратити на днопоглиблення та підготовку фундаментів. До якого показника заплановано днопоглиблення – не вказується (нині найбільша глибина Березанського лиману 3,2 м). Автори ідеї переконані, що перший етап будівництва буде завершено через рік з моменту початку будівництва, а через 1,5 року перша черга морського порту буде запущена.

Що вже зроблено?

У презентації сказано, що вже підготовлений ескізний проект порту, проведено дослідження товарних потоків і економічне обгрунтування, здійснено проектування під’їзних транспортних шляхів, зроблені дослідження глибини фарватеру і Березанського лиману, також компанією Jan De Nul проведена експертна оцінка днопоглиблювальних робіт.

Також визначено перелік попередніх підрядників, які вироблятимуть днопоглиблювальні роботи, будівництво причальної лінії, прокладку транспортних шляхів.

В Україні очікується помітна зміна курсу долара: Ось чого очікувати від обмінників

субота, 15 листопад 2025, 12:18

В українських обмінниках очікується помітна зміна курсу долара. За прогнозом, протягом наступного тижня (17-23 листопада) вартість валюти в них перебуватиме в межах 41,8-42 грн. Увечері ж 14 листопада її купували там у середньому по 41,71 грн, а продав...

Кінець все ближче: Росія вичерпала внутрішні ресурси для підтримки економіки, - розвідка

субота, 15 листопад 2025, 10:42

Станом на сьогодні у російській економіці посилюються рецесійні тенденції, спричинені скороченням виробництва та ослабленням зовнішньої торгівлі. За результатами перших трьох кварталів 2025 року зниження обсягів випуску зафіксовано у 70 % основних виді...