Для водіїв в Україні запровадять правила страхування, як у ЄС: Що передбачає

В Україні змінять правила обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів (автострахування, автоцивілка). Зокрема, страхові суми поступово зростуть до європейського рівня (1 млн грн на одного потерпілого), а застосування європротоколу розшириться. Потерпіла в ДТП особа зможе звертатися за страховою виплатою, навіть якщо винуватця не застраховано.

Такі зміни прописані в євроінтеграційному законопроєкті №8300, який депутати Верховної Ради (ВР) 21 травня ухвалили в другому читанні. Як повідомив перший заступник голови Комітету ВР з питань фінансів, податкової та митної політики Ярослав Железняк ("Голос"), за проголосували 294 нардепи.

"Домовилися, що низка важливих поправок для індустрії страхування буде додано до законодавства найближчим часом від Комітету", – додав депутат. Йдеться, ймовірно, про додатковий законопроект.

Загалом, за словами Железняка, новий закон покликаний " зробити автоцивілку дієвою". Серед іншого, у документі прописано:

  • поступове підвищення страхових сум (максимальних розмірів страхової виплати) до встановлених у країнах Європейського Союзу:

Вас може зацікавити:Усика відсторонили від боксу після перемоги над Ф'юрі

Як уточнив голова податкового комітету ВР Данило Гетманцев ("Слуга народу"), наразі ліміт відповідальності страховика за шкоду, заподіяну життю та здоров'ю становить 320 000 грн на одного потерпілого, незалежно від кількості потерпілих, а за шкоду, заподіяну майну потерпілих – 160 000 на одного потерпілого, але не більше ніж 800 000 грн на одну страхову подію. Натомість протягом двох років після введення закону в дію пропонується поетапно збільшити суми за шкоду, заподіяну життю та здоров'ю потерпілих до 1 млн грн на одного потерпілого та 20 млн грн на один страховий випадок незалежно від кількості постраждалих, а за шкоду, заподіяну майну потерпілих – до 2 млн грн на один страховий випадок, незалежно від кількості постраждалих;

  • запровадження швидкого здійснення гарантійних виплат потерпілим особам за страховиків-банкрутів до набрання чинності законом. " Наразі це роки, а пропонується до 90 днів", – зазначив нардеп;
  • запровадження прямого врегулювання в усіх випадках ДТП, у яких шкода заподіяна лише транспортному засобу, що дозволить потерпілому звертатися за страховою виплатою до свого страховика, навіть якщо винуватця не застраховано;
  • розширення застосування "європротоколу" – оформлення заяви про страхове відшкодування при ДТП без участі поліції.

Щоб нові правила набули чинності, законопроєкт ще має бути підписаний спікером Верховної Ради та президентом України. Як зазначено у заключних положеннях документа, закон набирає чинності з дня наступного дня його опублікування, а вводиться в дію заднім числом з 1 січня 2024 року.

Так дешево як московські друзі ніхто Братиславі та Будапешту не продасть: Фіцо вмовляє Шмигаля відновити транспортуванн російської нафти до Словаччини, запропонувавши "цікаві варіанти"

субота, 27 липень 2024, 0:12

Прем’єр Словаччини Роберт Фіцо поговорив телефоном з українським колегою Денисом Шмигалем і запропонував "технічне рішення" для відновлення транзиту нафти російського "Лукойлу" через Україну, зазначають Патріоти України. . Про це повідомляє пресслужба...

Такого ще не було! Польща фіксує радикальні зміни на ринку праці

п’ятниця, 26 липень 2024, 22:30

У Польщі кількість безробітних упала до мінімуму 1990 року. Про це пише Wpost, посилаючись на дані Центрального статистичного управління (GUS), передають Патріоти України. Так, у Польщі значно скоротився рівень безробіття. Так мало людей без роботи, як...