Тривалість життя авто аккумулятора також збільшена в кілька разів від теперішніх аналогів, дозволяючи експлуатувати найдорожчу частину електрокара майже до мільйона кілометрів пробігу
У США створили новий тип літій-іонних акумуляторів, які можуть заряджатися при високих температурах і при цьому не вибухати. Це дозволить заряджати електромобілі за 10 хвилин або ще більш короткий час, повідомляють Патріоти України з посиланням на американський науковий журналі Joule.
«Наша батарея дозволить електромобілю проїхати близько 320-480 км після всього десяти хвилин зарядки. І ми можемо підтримувати такі темпи роботи протягом 2,5 тисячі циклів заряду і розряду, що еквівалентно пробігу приблизно в 800 тисяч км», - розповів один з авторів роботи Чао-Ян Ван з Пенсільванського університету.
Сучасні акумулятори складаються з трьох частин - катода, анода і електроліту. Перший грає роль позитивного полюса і джерела енергії, другий - негативного полюса і передавача струму, а електроліт дозволяє носіям заряду подорожувати між катодом і анодом. Потужність акумуляторів безпосередньо залежить від складу катода, а їх довговічність - від того, як сильно руйнується матеріал електроліту і катода при циклах розряду-заряду.
Від конструкції всіх компонентів батареї залежить і те, наскільки вони небезпечні для людини. Наприклад, багато типів сучасних літій-іонних акумуляторів вибухають через те, що при перегріванні всередині них починають виникати короткі замикання. Вони ще більше нагрівають акумулятор, випаровують електроліт, перетворюючи його в бульбашки гарячого газу, що в кінцевому підсумку призводить до розплавлення всього акумулятора і вибуху. Подібні побоювання заважають створювати дійсно дешеві і зручні електромобілі, так як процес їх «заправки» займає кілька годин.
Автори статті знайшли дотепне рішення для проблеми, вивчивши те, що відбувається всередині розігрітої батареї під час зарядки і розрядки. Вони з'ясували, що здебільшого негативних ефектів можна уникнути, якщо з'єднати один з електродів з тонкою плівкою з нікелю, яка рівномірно прогріває батарею. Якщо заряджати акумулятор відносно недовго, близько 10-20 хвилин, а потім швидко охолодити, то його компоненти не будуть руйнуватися.
Керуючись цією ідеєю, американські дослідники зібрали таким чином кілька експериментальних акумуляторів і виявилося, що така батарея безпечна навіть якщо при зарядці встигає нагрітися до 60 градусів Цельсія. При цьому вона витримує майже дві тисячі циклів заряду-розряду, тоді як звичайний акумулятор, через який пропускають струм аналогічної сили, виходить з ладу приблизно через 60 циклів.
Що найважливіше, модифікація батареї збільшила її вартість всього на 0,46% за рахунок додавання нікелю. Це, як сподіваються вчені, дозволить їх винаходу швидко проникнути в промисловість і допомогти електромобілям стати ще більш привабливими для споживачів.
Тариф на електроенергію, який був встановлений в Україні, діятиме протягом поточного опалювального сезону. Уряд не має планів щодо його збільшення. Про це повідомив міністр енергетики Герман Галущенко під час "Години запитань до уряду" 17 січня, переда...
Економіка України попри війну продовжує зростання. Показник ВВП на душу населення перевищив довоєнний рівень. Про це повідомив заступник міністра економіки України Андрій Телюпа, передають Патріоти України.
. За його словами, зростання реального ВВП У...