Яким буде розмір військового збору для ФОПів після змін: Економіст детально пояснив нюанси

понеділок, 6 січень 2025, 6:56

З 1 січня 2025 року для ФОПів першої, другої та четвертої груп запроваджено обов’язкову сплату військового збору у розмірі 10% від мінімалки, а для третьої групи – 1% від доходу зі сплатою до 20 травня 2025 року за підсумками першого кварталу. Також із цієї дати повертається сплата єдиного соціального внеску (ЄСВ) – 1760 гривень щомісячно. Про це розповів керівник Секретаріату Ради підприємців при КМУ Андрій Забловський в коментарі ЗМІ. Нові правила набули чинності наприкінці 2024 року після ухвалення змін до Податкового кодексу України, передають Патріоти України.

Військовий збір для ФОПів у 2025 році буде різнитися залежно від групи платника податків. З його слів:

  • для першої, другої та четвертої груп ФОП ставка військового збору становитиме 10% (800 грн) від мінімальної заробітної плати, і сплачувати його необхідно щомісяця;
  • для третьої групи ставка становить 1% від доходу за звітний період. Зобов’язання щодо сплати у цьому випадку виникає після подання декларації за квартал.

"Є обов’язок щодо сплати військового збору щомісяця. Для першої, другої, четвертої груп ставка буде не менше 10% від мінімальної зарплати. Для третьої групи – це 1% від доходу за звітний період", – уточнив Забловський.

Терміни сплати збору

  • ФОПи першої, другої та четвертої груп мають сплатити збір до 20 січня 2025 року;
  • ФОПи третьої групи сплачуватимуть податок за результатами кварталу, тобто до 20 травня 2025 року.

"Оскільки для першої, другої, четвертої груп це сплата щомісяця, то першу сплату ці категорії мають зробити до 20 січня", – підкреслив Забловський. Окрім військового збору, значно зросло й загальне податкове навантаження на підприємців.

З 1 січня 2025 року для всіх ФОПів повертається обов’язок обов’язкової сплати ЄСВ, що діяв до початку повномасштабної війни. "Тобто фактично ми повертаємося в стан до повномасштабного вторгнення, коли всі ФОПи сплачували єдиний соціальний внесок", – зазначив Андрій Забловський.

Мінімальна ставка ЄСВ тепер становить 22% від мінімальної заробітної плати. Згідно з розрахунками, це 1760 гривень на місяць або 5280 гривень за квартал. Для тих підприємців, які отримують дохід понад 160 тисяч гривень на місяць, максимальна ставка становитиме 15 мінімальних зарплат.

Запровадження нових податкових правил уже викликало хвилю закриттів бізнесів серед фізичних осіб-підприємців. За словами Забловського, згідно зі статистикою Опендатабот, протягом перших двох тижнів після підписання закону про підвищення податків 22,5 тисячі ФОПів закрили свій бізнес. Це майже 2300 закриттів на день, що значно перевищує звичайний рівень у 700 закриттів щодня.

"Це досить показова статистика. Підприємці реагують на зростання податкового навантаження, і багато хто змушений закривати свій бізнес", — зазначив експерт.

Закон про підвищення податків для ФОПів був підписаний президентом України Володимиром Зеленським 25 грудня 2024 року. Парламент ухвалив цей законопроєкт ще 10 жовтня 2024 року, однак його підписання довгий час затримувалося, що спричинило невизначеність серед підприємців. Після підписання документа стало зрозуміло, що нові правила набудуть чинності з початку 2025 року.

Одній з категорій пенсіонерів планують підвищення виплат: Ось кого це стосується

субота, 10 жовтень 2026, 19:04

В Україні у 2027 році може зрости розмір щомісячної доплати на догляд для окремих категорій пенсіонерів. Йдеться про людей віком від 80 років, які живуть самі, потребують постійного стороннього догляду та відповідають іншим визначеним законом умовам, п...

Українцям роздаватимуть "будиночки в селах": Ось хто зможе отримати житло за безцінь

субота, 10 жовтень 2026, 18:36

В Україні громади в межах пілотної програми можуть отримувати до 500 тис. грн на придбання будинку для проживання ВПО, нерухомість залишатиметься у власності громади, а переселенці користуватимуться нею без орендної плати, оплачуючи комунальні послуги....