У той час як в Російському космічному агентстві переживають далеко не найкращі часи, американці через 9 років знов самостійно літають у космос, на кораблі нового покоління Crew Dragon від SpaceX, а на підході ще кілька новинок для НАСА, зазначають Патріоти України
Тим часом у глави Роскосмосу Дмитра Рогозіна, з'явився новий привід задуматися над безвихіддю своєї корпорації.Монополії російської державної корпорації "Роскосмос" на польоти до МКС настав кінець, а космічна галузь Росії переживає далеко не найкращі часи. І всьому виною не лише пандемія коронавирусу, санкції щодо РФ через агресивних дії в Україні та Сирії, світова економічна криза та її наслідки, падіння світових цін на нафту і так далі.
"Причина в тому, що компанія" Роскосмос "зазнає збитків через втрату своїх американських клієнтів. У 2019 силами Роскосмосу на МКС було доставлено 70 астронавтів NASA: тоді Росія отримала на цьому 3,9 мільярда доларів США...
І це не стільки питання престижу, скільки фінансового благополуччя Роскосмосу, адже в нинішніх умовах немає ніяких гарантій того, що бюджет Росії зможе осилити колишні щедрі вливання. Та й від сумнівної затії з будівництвом офісного центру на місці центру ім. Хрунічева за ₽25 млрд Рогозін не відмовляється.
До кінця 2019 року Роскосмос (зі згортанням програми НАСА «Спейс Шаттл» 2011 року.-прим.) забезпечив доставку до МКС 70 астронавтів NASA, заробивши на цьому $ 3,9 млрд. У середньому кожна доставка астронавта обійшлася США в $ 55 млн. Але ціни не заморожені і постійно ростуть: в 2015 році Роскосмос оцінював свої послуги в $82 млн (за кожного астронавта.-прим.), а в минулому році підняв до $86 млн. Тобто щорічні втрати Роскосмосу через втрату американських клієнтів оцінюються мінімум в $258 млн.
Фактично вони будуть в два рази більше: Європейське космічне агентство, також користується від безвиході послугами Роскосмосу, виявило бажання використовувати кораблі Ілона Маска для доставки своїх космонавтів на орбіту. Інших джерел доходу у Роскосмоса практично не залишилося.
У Рогозіна був єдиний великий комерційний замовник - компанія OneWeb, яка уклала в 2015 році контракт на пуск 21 ракети-носія з супутниками, які надають доступ в Інтернет на Землі. Але в кінці березня OneWeb подала на банкрутство. До теперішнього моменту було скоєно тільки 2 запуски.
Наступна проблема чекає з відмовою США від російських ракетних двигунів. У наступному році має розпочатися комерційна експлуатація ракети New Glenn від Blue Origin Джефа Безоса з двигунами власної розробки. З її появою двигуни від НПО «Енергомаш» стануть неактуальними", - пише російський "Діалог".
Адже в 2017 році експорт в США забезпечив близько 30% виручки «Енергомашу». Таким чином, у глави Роскосмосу Дмитра Рогозіна, схоже, всерйоз з'явився привід задуматися над безвихіддю своєї корпорації.
Банки Китаю продовжують ускладнювати проведення платежів для клієнтів із Росії, боячись потрапити під дію вторинних санкцій. Цього разу було посилено перевірки транзакцій з Індії, ОАЕ та Гонконгу – у них намагаються виявити "російський слід". Про це по...
Підприємство найбільшого приватного експортера російського газу компанії "Новатек" у Білокам'янці Мурманської області, яке називали "заводом з виробництва LNG-заводів", ймовірно законсервоване, повідомляє Bloomberg із посиланням на супутникові дані, зі...