Мрії скреп: У РФ хочуть створити "летючу батарею" на базі Ан-12

Анонсовані плани російських виробників нагадують більше чергову піар-акцію або банальний «розпил» грошей на заздалегідь мертвонароджений проєкт.

Транспортний літак Ан-12 71-ї транспортної ескадрильї ВМФ. Фото: Вікіпедія.

У РФ почали розробку аналога американського літака безпосередньої підтримки сухопутних військ на полі бою AC-130 на базі транспортника Ан-12. Однак вже на етапі проектування вникають питання щодо життєздатності проекту. Про це повідомляють Патріоти України із посиланням на російські ЗМІ.

«Відкрита ДКР (дослідно-конструкторська робота) на розробку летючої батареї літака безпосередньої підтримки військ на полі бою, аналогічного американським «ганшіпам» AC-130. Як летюча лабораторія буде використаний військово-транспортний літак Ан-12 з двома гарматами калібру 57 мм», - повідомило джерело в ОПК журналістам на форумі «Армія-2019», додавши, що літак також планується озброїти гарматами меншого калібру та автоматичними гранатометами.

Нагадаємо, літак безпосередньої підтримки сухопутних військ на полі бою Lockheed AC-130 Spectre є збройною модифікацією транспортника C-130 «Геркулес». Найсучаснішою модифікацією є AC-130W Stinger II, який озброєний однією гарматою 30-мм GAU-23/A калібру 30-мм та однієї гарматою М102 калібру 105-мм, які розташовуються по одній з бортів літака.

Американський «ганшіп» Lockheed AC-130U Spooky під час зльоту. Фото: reddit.com

Відмінною особливістю «ганшіпа» або летючої батареї Lockheed AC-130 є наявність великокаліберної артилерії (40-105 мм), яку неможливо встановити на звичайні штурмовики. Екіпаж такого літака становить 12 осіб. На сьогодні літаки сімейства AC-130 використовуються командуванням спеціальних операцій ВПС США (на озброєнні стоїть 27 таких літаків версій AC-130U Spooky, AC-130W Stinger II та AC-130J Ghostrider – прим. ред.).


Варто зазначити, що самому «новому» Ан-12 в російській військово-транспортній авіації трохи менше ніж 50 років. Через великий вік та проблеми із запчастинами більша частина парку з 69 машин знаходиться «на приколі».

Замінити старі Ани збираються турбореактивними Іл-276, які більш відомі як МТЛ (багатоцільовий транспортний літак). Такі літаки розробляються з 2001 року і свого часу в проєкті по їх створенню брала участь Індія (вийшла з проєкту у 2017 році прим. ДЕ). Представники ОАК (Об'єднана авіабудівна корпорація) після цього, пообіцяли, що перший Іл-276 повинен піднятися в повітря в першому кварталі 2023-го. Старт серійних постачань заплановано на 2026 рік.

Однак, на даний момент, літак що розроблявся 18 років існує лише у вигляді макету. Крім того, у нього є багато питань з двигуном. Так, перші літаки планують випускати з турбовентиляторним двигуном ПС-90А-76 (випускається з 2006 року і встановлюється на літаки Іл-76), проте він не влаштовує замовників. Водночас новий двигун ПД-14 поки не готовий.

Також не зовсім зрозуміло як Іл-276 зможе замінити Ан-12 в ролі «ганшіпа». Хоча літаки мають схожі габарити та вантажність, через використання різних двигунів їх швидкість істотно відрізняється. Так американський АС-130 має швидкість лише 480 км/год, Ан-12 - 570 км/год (крейсерська), в той час як Іл-276 - 800 км/год. Високі швидкості при стрільбі бортом будуть явно зайвими та навряд чи система, яка буде нормально працювати на Ан-12 зможе ефективно стріляти на Іл-276.

Порівняно відповідним за швидкістю повинен бути новий легкий транспортник Іл-112В (крейсерська швидкість 450-500 км /год). Однак цей літак теж поки далекий від серії, а його вага та габарити вдвічі менше, ніж в Ан-12. Отже, напрацювання, які будуть досягнуті на українській машині, для нього стануть марними через занадто значні розбіжності в ТТХ.

Таким чином, анонсовані плани російських виробників зі створення летючої батареї на базі Ан-12 нагадують швидше чергову піар-акцію або банальний «розпил» грошей на заздалегідь мертвонароджений проєкт.

Завищені платіжки за світло: Українцям пояснили, чому в квитанціях можуть з’являтися "фантастичні" показники

понеділок, 6 травень 2024, 14:44

Українці часто дивуються цифрам, які з'являються в платіжках за електрику: начебто користувалися електроприладами як завжди, а платити вимагають набагато більше. Енергетики зазвичай все пояснюють неуважністю споживачів, які приймають "пропоновану плату...

Життя без пенсії? Чого чекати українцям, які не напрацювали трудового стажу, але досягли пенсійного віку

понеділок, 6 травень 2024, 12:43

В Україні громадяни, які взагалі не напрацювали страхового стажу при досягненні пенсійного віку - можуть претендувати на допомогу від держави, передають Патріоти України. . Такі виплати не є пенсією, а лише тимчасовою державною соціальною допомогою не...