У РФ почали розробку аналога американського літака безпосередньої підтримки сухопутних військ на полі бою AC-130 на базі транспортника Ан-12. Однак вже на етапі проектування вникають питання щодо життєздатності проекту. Про це повідомляють Патріоти України із посиланням на російські ЗМІ.
«Відкрита ДКР (дослідно-конструкторська робота) на розробку летючої батареї — літака безпосередньої підтримки військ на полі бою, аналогічного американським «ганшіпам» AC-130. Як летюча лабораторія буде використаний військово-транспортний літак Ан-12 з двома гарматами калібру 57 мм», - повідомило джерело в ОПК журналістам на форумі «Армія-2019», додавши, що літак також планується озброїти гарматами меншого калібру та автоматичними гранатометами.
Нагадаємо, літак безпосередньої підтримки сухопутних військ на полі бою Lockheed AC-130 Spectre є збройною модифікацією транспортника C-130 «Геркулес». Найсучаснішою модифікацією є AC-130W Stinger II, який озброєний однією гарматою 30-мм GAU-23/A калібру 30-мм та однієї гарматою М102 калібру 105-мм, які розташовуються по одній з бортів літака.
Варто зазначити, що самому «новому» Ан-12 в російській військово-транспортній авіації трохи менше ніж 50 років. Через великий вік та проблеми із запчастинами більша частина парку з 69 машин знаходиться «на приколі».
Замінити старі Ани збираються турбореактивними Іл-276, які більш відомі як МТЛ (багатоцільовий транспортний літак). Такі літаки розробляються з 2001 року і свого часу в проєкті по їх створенню брала участь Індія (вийшла з проєкту у 2017 році — прим. ДЕ). Представники ОАК (Об'єднана авіабудівна корпорація) після цього, пообіцяли, що перший Іл-276 повинен піднятися в повітря в першому кварталі 2023-го. Старт серійних постачань заплановано на 2026 рік.
Однак, на даний момент, літак що розроблявся 18 років існує лише у вигляді макету. Крім того, у нього є багато питань з двигуном. Так, перші літаки планують випускати з турбовентиляторним двигуном ПС-90А-76 (випускається з 2006 року і встановлюється на літаки Іл-76), проте він не влаштовує замовників. Водночас новий двигун ПД-14 поки не готовий.
Також не зовсім зрозуміло як Іл-276 зможе замінити Ан-12 в ролі «ганшіпа». Хоча літаки мають схожі габарити та вантажність, через використання різних двигунів їх швидкість істотно відрізняється. Так американський АС-130 має швидкість лише 480 км/год, Ан-12 - 570 км/год (крейсерська), в той час як Іл-276 - 800 км/год. Високі швидкості при стрільбі бортом будуть явно зайвими та навряд чи система, яка буде нормально працювати на Ан-12 зможе ефективно стріляти на Іл-276.
Порівняно відповідним за швидкістю повинен бути новий легкий транспортник Іл-112В (крейсерська швидкість 450-500 км /год). Однак цей літак теж поки далекий від серії, а його вага та габарити вдвічі менше, ніж в Ан-12. Отже, напрацювання, які будуть досягнуті на українській машині, для нього стануть марними через занадто значні розбіжності в ТТХ.
Таким чином, анонсовані плани російських виробників зі створення летючої батареї на базі Ан-12 нагадують швидше чергову піар-акцію або банальний «розпил» грошей на заздалегідь мертвонароджений проєкт.
Пенсії — це основне джерело доходу літніх людей у Європі, згідно з доповіддю OECD Pension at a Glance 2023. У багатьох європейських країнах державні трансферти — як-от державні пенсії та соціальні виплати — становлять понад 70% загального скоригованого...
Українцям слід уважно заповнювати дані під час оплати послуг за розподіл газу. Адже якщо зробити це неправильно або не зробити зовсім, плату можуть не зарахувати.Про це повідомляє Харківська міська філія "Газмережі", передають Патріоти України. Там по...