У РФ почали розробку аналога американського літака безпосередньої підтримки сухопутних військ на полі бою AC-130 на базі транспортника Ан-12. Однак вже на етапі проектування вникають питання щодо життєздатності проекту. Про це повідомляють Патріоти України із посиланням на російські ЗМІ.
«Відкрита ДКР (дослідно-конструкторська робота) на розробку летючої батареї — літака безпосередньої підтримки військ на полі бою, аналогічного американським «ганшіпам» AC-130. Як летюча лабораторія буде використаний військово-транспортний літак Ан-12 з двома гарматами калібру 57 мм», - повідомило джерело в ОПК журналістам на форумі «Армія-2019», додавши, що літак також планується озброїти гарматами меншого калібру та автоматичними гранатометами.
Нагадаємо, літак безпосередньої підтримки сухопутних військ на полі бою Lockheed AC-130 Spectre є збройною модифікацією транспортника C-130 «Геркулес». Найсучаснішою модифікацією є AC-130W Stinger II, який озброєний однією гарматою 30-мм GAU-23/A калібру 30-мм та однієї гарматою М102 калібру 105-мм, які розташовуються по одній з бортів літака.
Відмінною особливістю «ганшіпа» або летючої батареї Lockheed AC-130 є наявність великокаліберної артилерії (40-105 мм), яку неможливо встановити на звичайні штурмовики. Екіпаж такого літака становить 12 осіб. На сьогодні літаки сімейства AC-130 використовуються командуванням спеціальних операцій ВПС США (на озброєнні стоїть 27 таких літаків версій AC-130U Spooky, AC-130W Stinger II та AC-130J Ghostrider – прим. ред.).Варто зазначити, що самому «новому» Ан-12 в російській військово-транспортній авіації трохи менше ніж 50 років. Через великий вік та проблеми із запчастинами більша частина парку з 69 машин знаходиться «на приколі».
Замінити старі Ани збираються турбореактивними Іл-276, які більш відомі як МТЛ (багатоцільовий транспортний літак). Такі літаки розробляються з 2001 року і свого часу в проєкті по їх створенню брала участь Індія (вийшла з проєкту у 2017 році — прим. ДЕ). Представники ОАК (Об'єднана авіабудівна корпорація) після цього, пообіцяли, що перший Іл-276 повинен піднятися в повітря в першому кварталі 2023-го. Старт серійних постачань заплановано на 2026 рік.
Однак, на даний момент, літак що розроблявся 18 років існує лише у вигляді макету. Крім того, у нього є багато питань з двигуном. Так, перші літаки планують випускати з турбовентиляторним двигуном ПС-90А-76 (випускається з 2006 року і встановлюється на літаки Іл-76), проте він не влаштовує замовників. Водночас новий двигун ПД-14 поки не готовий.
Також не зовсім зрозуміло як Іл-276 зможе замінити Ан-12 в ролі «ганшіпа». Хоча літаки мають схожі габарити та вантажність, через використання різних двигунів їх швидкість істотно відрізняється. Так американський АС-130 має швидкість лише 480 км/год, Ан-12 - 570 км/год (крейсерська), в той час як Іл-276 - 800 км/год. Високі швидкості при стрільбі бортом будуть явно зайвими та навряд чи система, яка буде нормально працювати на Ан-12 зможе ефективно стріляти на Іл-276.
Порівняно відповідним за швидкістю повинен бути новий легкий транспортник Іл-112В (крейсерська швидкість 450-500 км /год). Однак цей літак теж поки далекий від серії, а його вага та габарити вдвічі менше, ніж в Ан-12. Отже, напрацювання, які будуть досягнуті на українській машині, для нього стануть марними через занадто значні розбіжності в ТТХ.
Таким чином, анонсовані плани російських виробників зі створення летючої батареї на базі Ан-12 нагадують швидше чергову піар-акцію або банальний «розпил» грошей на заздалегідь мертвонароджений проєкт.
Ворог вже має низку "серій" своїх ірансько-російський далекобійних ударних дронів "Шахед", а під час чергової терористичної ракетно-дронової атаки силами нашої протиповітряної оборони було збито дрон із новим маркуванням, фото уламка цього дрона Defen...
Після серії скандалів навколо МСЕК та інших корумпованих інстанцій стало відомо, що багато хто з прокурорів та інших чиновників настільки знахабніли, що почали «виходити на пенсію», ледь почавши працювати. При цьому вони назначали собі непомірно високі...