Порушує європейські директиви: ЗМІ вказали на російський слід ідеї зі списанням вагонів за віком

Реалізація такої моделі в РФ призвела до дефіциту рухомого складу і зростання ставок на користування вагонами.

Мінінфраструктури пропонує задіяти в Україні російську модель модернізації рухомого складу на залізниці, яка в РФ провалилася. Про це йдеться в матеріалі сайту "Мінпром", передають Патріоти України.

У "Мінпром" нагадали, що Україна інтегрується в ЄС, але Мінінфраструктури пропонує реалізувати в нашій країні російську модель оновлення залізничного рухомого складу, яка передбачає обмеження терміну експлуатації вагонів.

"Наша країна взагалі-то інтегрується в Європейський Союз, де для вагонів взагалі немає обмежень по терміну служби. Тобто вагон в країнах ЄС їздить по дорогах рівно до тих пір, поки це дозволяє його технічний стан", - йдеться в матеріалі.

Притому що реалізація такої моделі в РФ призвела до дефіциту рухомого складу і зростання ставок на користування вагонами. І, на думку авторів матеріалу, в Україні таке рішення з великою часткою ймовірності матиме ті ж наслідки.

До того ж в РФ, поряд зі списанням вагонів за віком, передбачалася державна програма стимулювання покупки нових вагонів, чого в Україні Мінінфраструктури не пропонує. "Російська модель все-таки являла собою держпрограму з механізмами стимулювання при купівлі нових вагонів. Зокрема з травня 2016 року операторам компенсували по 300 тисяч рублів (близько 4,5 тисячі доларів за тодішнім курсом) за одиницю рухомого складу. Крім того був введений знижений тариф на порожній пробіг інноваційних вагонів", - йдеться в матеріалі.

Опитані виданням представники профільних асоціацій, учасники яких перевозять близько 80% вантажів по українських залізницях, впевнені, що для оновлення парку вантажних вагонів державі набагато доцільніше використовувати такі механізми держпідтримки і держзамовлення, а також надання пільгових кредитів для вагонобудівних підприємств.

Раніше президент Асоціації "Укрведтранс", до якої входять оператори вантажних залізничних перевезень, Наталія Петриченко заявила, що намір Мінінфраструктури скоротити термін експлуатації вантажних вагонів порушує європейські директиви.

У свою чергу виконавчий директор спільноти Європейський залізничних та інфраструктурних компаній, що об'єднує операторів 71% європейських залізниць, Лібор Лохман заявив, що в Європі вік залізничного вагона не є причиною для його списання і немає поняття "термін експлуатації вагона", головне - підтримувати його в справному стані.

Чекаємо на обурення місцевих фермерів?: Україна виходить на британський ринок із новим видом товару

вівторок, 21 жовтень 2025, 21:29

Україна підтверджує готовність експортувати яловичину до Великої Британії. Аудит британського департаменту Defra став черговим підтвердженням міжнародної довіри до української системи безпечності харчових продуктів. Про це повідомляють Патріоти України...

Не менше 7 тис. грн на пенсії: Ось кому в Україні гарантують такі виплати

вівторок, 21 жовтень 2025, 18:30

В Україні працівники найнебезпечніших і шкідливих професій отримають підвищені мінімальні пенсії. Їх розмір залежить від прожиткового мінімуму для людей, які втратили працездатність. Про те, кому виплачують підвищені мінімальні пенсії та який їх розмір...