У випадку нападу світ буде знати про воєнний злочин РФ практично в реальному часі: Україна підійшла до створення морських коридорів комплексно і креативно, - експерт

Забезпечити безпеку судноплавства у Чорному морі для всіх вантажів можливо

Механізм створення тимчасових морських коридорів для проходження кораблів, який розробило Міністерство інфраструктури, дуже продуманий і креативний, адже паралельно з побудовою цих коридорів ми звернулися по підтримку до міжнародних організацій, і наполягли на максимальній прозорості їх проходження. Про це розповів Керівник військових програм Центру глобалістики «Стратегія ХХІ», колишні військовий моряк Павло Лакійчук.

"Україна комплексно підійшла, і це досить продуманий крок з цими коридорами. По-перше, ми надаємо страхові гарантії як держава Україна для суден, які ходять цими коридорами. По-друге, дуже влучне і креативне було пояснення речника Військово-Морських Сил України: він заявив, що так, дійсно, це ризиковано, але наша сила – в прозорості і освітленості цієї ситуації. На всі кораблі і судна, які будуть виходити з українських портів у ці коридори, встановлюється апаратура відеофіксації, внутрішня і зовнішня, яка, грубо кажучи, має підсвітити, чи все було нормально, чи якась хитра рижа морда закривавлена намагалася перешкодити цим діям», – пояснив Лакійчук.

За його словами, коли рух судна демонструється онлайн, навіть російські моряки почнуть задумуватися, чи варто йти на черговий злочин, який фіксується тут і зараз, і всі його бачать. Тим більше, коли функціонування коридорів забезпечується міжнародними партнерами.

«Ці тимчасові коридори створені фактично під водами західної частини Чорного моря. Адже якщо в міжнародних водах за акт піратства наче ніхто й не відповідає, то в чиїхось територіальних водах така акція – це власне агресія проти держави, в чиєму територіальному морі це відбувається. Це злочин і потребує відповідної відповіді. Тому Україна звернулася до наших румунських і болгарських партнерів щодо функціонування таких прибережних коридорів на постійній основі», – підкреслив Лакійчук.

Він акцентував: забезпечити безпеку судноплавства у Чорному морі для всіх вантажів можливо, і Міжнародна спільнота знає варіанти – наприклад, прохід суден Аденською затокою, де тривають операції і Північноатлантичного альянсу, і Європейського Союзу. І тут питання лише в тому, чи готові наші партнери по Чорному морю взяти на себе такий крок.

Як відомо, раніше прем’єр-міністр Денис Шмигаль заявив, що українській уряд працює над відновлення роботи чорноморських коридорів для експорту українського зерна та іншої продукції.

Торгівля рублем подвоїлась: Стало відомо, як Казахстан допомагає Кремлю обходити санкції

четвер, 26 вересень 2024, 23:40

Через санкції США проти Росії значно зросли обсяги торгівлі юанем і рублем у Казахстані, оскільки російські банки використовують казахські фінансові ринки для валютних операцій з Китаєм. Обсяги торгівлі юанем і рублем подвоїлися, а Казахстан стає важли...

Поки інші ледь зводять кінці з кінцями: Зарплати чиновників в Україні перевищили 55 тис. грн - хто отримує найбільше

четвер, 26 вересень 2024, 22:25

У серпні 2024 року середня зарплата в держустановах зросла на 44,6% і перевищила 55 тисяч гривень, причому керівники стратегічних установ, таких як НКРЕКП (Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг)...