"Сюрприз" для ринку: В Україні хочуть екстремально знизити "зелений тариф"

Законопроект №2543, який став причиною заморожування "зелених" об'єктів інвесторами, передбачає нову систему штрафів для поновлюваних джерел енергії в Україні. Про це йдеться у статті глави практики енергетики та природних ресурсів компанії Arzinger Ярослава Чекера на сайті ThePage, передають Патріоти України.

Автор також нагадує, що законопроект можуть прийняти у Верховній Раді не раніше лютого 2020 року."Законопроект №2543 позиціонується як компромісний варіант подальшого розвитку альтернативної енергетики в Україні. Також він розглядається як прийнятний для гравців ринку варіант вирішення проблеми платіжного дефіциту ДП "Гарантований покупець" і проблеми небалансів", – підкреслює Чекер.

На думку експерта, законопроект передбачає кілька змін існуючого ринку "зеленої" енергетики:
  • умови і терміни введення в експлуатацію нових об'єктів ВДЕ;
  • вимога провести добровільну реструктуризацію договорів купівлі-продажу електроенергії за "зеленим" тарифом;
  • умови захисту іноземних інвестицій і терміни державної гарантії;
  • штрафні санкції за нестабільність генерації.
    Зараз компанії, які уклали договори про продаж електроенергії за "зеленим" тарифом до 31 грудня 2019 року і запустили ВДЕ-об'єкти, можуть працювати за "зеленим тарифом" і не брати участь в системі аукціонів. Законопроект №2543 пропонує скоротити терміни запуску нових "зелених" об'єктів:
  • до 1 квітня 2020 року включно – для сонячних електростанцій;
  • до 31 грудня 2020 року включно – для вітрових електростанцій.

При цьому інвестори, які погодяться на реструктуризацію договорів по "зеленому" тарифу, отримають дозвіл на більш тривалі терміни введення об'єктів в експлуатацію:

  • до 30 вересня 2020 року включно – для сонячних електростанцій;
  • до 30 червня 2022 року включно – для вітрових електростанцій.

Таким чином, для багатьох інвесторів реструктуризація буде єдиним можливим способом завершення проекту шляхом продовження термінів введення в експлуатацію, зазначає автор.

Також законопроект №2543 передбачає добровільну реструктуризацію договорів купівлі-продажу електроенергії за "зеленим" тарифом. По суті, держава пропонує інвесторам добровільно погодитися на зниження "зеленого" тарифу в обмін на продовження його дії, зазначає експерт.

Згідно із законопроектом, передбачається добровільне зниження розміру "зеленого" тарифу для діючих СЕС на 10%, нових – 15%, ВЕС, що діють – на 5%, нових ВЕС – на 7,5% з його пролонгацією до 15 років з моменту введення в експлуатацію.

Крім того, законопроект пропонує більш сприятливий режим захисту іноземних інвестицій для об'єктів альтернативної енергетики, які погодяться на реструктуризацію, терміном до 15 років.

Також автори законопроекту пропонують ввести регулювання штрафів у разі відхилень від обсягів виробництва електроенергії за графіком більш ніж на 15% (так званого "небалансу"). Розміри штрафу складуть 0% до 31 грудня 2020 році і будуть збільшуватися на 20% щороку аж до 1 січня 2025 року.

Щоб отримати подібну "знижку" на "небаланс", виробникам енергії потрібно буде погодитися на реструктуризацію договорів купівлі-продажу електрики за "зеленим" тарифом. При цьому відповідальність за небаланси для об'єктів ВДЕ, які не погодяться на реструктуризацію, залишиться незмінною.

Нацбанк зобов'яже банки розкривати дані про одержувачів: Що це означає

п’ятниця, 28 березень 2025, 18:28

Українці зможуть побачити інформацію про отримувача платежу перед його проведенням. Це стосується і переказів на картки інших банків, передають Патріоти України з посиланням на проєкт постанови НБУ. Згідно з документом, надавачі платіжних послуг, повин...

Водійські посвідчення в ЄС вилучатимуть за новими правилами: Стало відомо, за що можна залишитися без прав

п’ятниця, 28 березень 2025, 12:28

У Європейському Союзі (ЄС) планують посилити правила дорожнього руху. Жорстким порушникам ПДР в одній із країн-членів Євросоюзу можуть заборонити керувати автомобілем по всій Європі, навіть якщо посвідчення водія було видано не в тій країні ЄС, де було...