Водіям на замітку! Автоцивілка не завжди рятує і навіть може обернутися штрафом - ось коли страхова вимагає гроші назад

В Україні автоцивілка не покриває всі випадки ДТП автоматично, якщо водій порушив умови договору або закон, страхова може вимагати повернення виплат. Особливо ризикують ті, хто керує авто в нетверезому стані, без прав або використовує машину в комерційних цілях без відповідного оформлення. Про це пише начальник юридичного управління МТСБУ Роман Роменський, передають Патріоти України.

Поліс ОСЦПВ, або ж у народі автоцивілка, давно сприймається українськими водіями як фінансова подушка безпеки, адже потрапив у ДТП – страхова компенсує.

Однак, далеко не всі знають, що існує чимало випадків, коли страховик може не лише відмовити у виплаті, а й вимагати повернення вже виплачених коштів. Автоцивілка діє, лише якщо дотримано вимоги закону та умови договору, інакше – замість допомоги можна отримати штраф або повістку до суду.

Коли страхування не врятує

  • неправдива інформація при оформленні поліса;

"Навмисне вказав менший об’єм двигуна, щоб зекономити на страховці? Це може коштувати вам п’ятиразового штрафу", – попереджає Роменський. Страхова компанія має право штрафувати водія за недостовірні дані у договорі — до 5 разів більше за сплачену премію, але не більше половини від суми виплати.

  • авто не за призначенням;

Використання машини як таксі, доставки чи вантажоперевезення, якщо в полісі цього не вказано, теж загрожує штрафом. Його розмір — десятикратна сума премії, однак знову ж таки не більше 50% від страхової виплати. "Страховий захист – не безумовний. Він не покриває бізнес-активність, яка не задекларована в договорі", – зазначає експерт.

  • повне повернення грошей – регрес;

Є ситуації, коли страхова або МТСБУ мають право вимагати повернення всієї суми виплати, включно з судовими витратами. Це так званий регрес, і він стосується таких випадків:

  • керування у стані алкогольного чи наркотичного сп’яніння;
  • водій без посвідчення або з простроченими правами;
  • самовільне залишення місця ДТП (якщо це не Європротокол);
  • відмова пройти огляд на стан сп’яніння;
  • керування технічно несправним авто, яке спричинило ДТП;
  • використання авто для скоєння злочину;
  • умисне спричинення ДТП;
  • надання платних послуг без відповідної інформації в договорі;
  • водій не має права на пільгу, через яку страховка була дешевшою;
  • керування викраденим автомобілем.

"Регрес – це не просто повернення коштів. Це ще й витрати на суд, юристів, експертизи. Можна втратити більше, ніж здається", – наголошує Роменський.

  • поліс є, але не у винуватця.

У разі, якщо винуватець ДТП не мав чинного поліса, але потерпілий був застрахований, МТСБУ відшкодовує збитки, а потім подає позов до винуватця. Таким чином, відповідальність все одно лягає на того, хто порушив правила.

Дешевих яблук вже не буде? Українцям розповіли, на які ціни чекати взимку

субота, 23 серпень 2025, 17:52

Українцям не варто очікувати дешевих яблук взимку, адже їх ціна може зрости до 70-80 гривень за кілограм через високі витрати на зберігання та обмежену кількість якісних фруктів. Найвигідніший час для покупок - саме зараз, у період збору врожаю, коли я...

Розплата наздогнала: Після відмови Кремля від зустрічі Путіна з Зеленським російські акції впали до мінімуму

субота, 23 серпень 2025, 12:23

Зокрема, індекс "Мосбіржі" просів на 2,3%, ринок втратив $1,24 млрд капіталізації, передають Патріоти України. Найбільших збитків зазнали компанії, що розраховували на «потепління» відносин із Заходом: «газпром» (-3,5%), «аерофлот» (-4,45%), «новатек» ...