Водіям на замітку! Автоцивілка не завжди рятує і навіть може обернутися штрафом - ось коли страхова вимагає гроші назад

В Україні автоцивілка не покриває всі випадки ДТП автоматично, якщо водій порушив умови договору або закон, страхова може вимагати повернення виплат. Особливо ризикують ті, хто керує авто в нетверезому стані, без прав або використовує машину в комерційних цілях без відповідного оформлення. Про це пише начальник юридичного управління МТСБУ Роман Роменський, передають Патріоти України.

Поліс ОСЦПВ, або ж у народі автоцивілка, давно сприймається українськими водіями як фінансова подушка безпеки, адже потрапив у ДТП – страхова компенсує.

Однак, далеко не всі знають, що існує чимало випадків, коли страховик може не лише відмовити у виплаті, а й вимагати повернення вже виплачених коштів. Автоцивілка діє, лише якщо дотримано вимоги закону та умови договору, інакше – замість допомоги можна отримати штраф або повістку до суду.

Коли страхування не врятує

  • неправдива інформація при оформленні поліса;

"Навмисне вказав менший об’єм двигуна, щоб зекономити на страховці? Це може коштувати вам п’ятиразового штрафу", – попереджає Роменський. Страхова компанія має право штрафувати водія за недостовірні дані у договорі — до 5 разів більше за сплачену премію, але не більше половини від суми виплати.

  • авто не за призначенням;

Використання машини як таксі, доставки чи вантажоперевезення, якщо в полісі цього не вказано, теж загрожує штрафом. Його розмір — десятикратна сума премії, однак знову ж таки не більше 50% від страхової виплати. "Страховий захист – не безумовний. Він не покриває бізнес-активність, яка не задекларована в договорі", – зазначає експерт.

  • повне повернення грошей – регрес;

Є ситуації, коли страхова або МТСБУ мають право вимагати повернення всієї суми виплати, включно з судовими витратами. Це так званий регрес, і він стосується таких випадків:

  • керування у стані алкогольного чи наркотичного сп’яніння;
  • водій без посвідчення або з простроченими правами;
  • самовільне залишення місця ДТП (якщо це не Європротокол);
  • відмова пройти огляд на стан сп’яніння;
  • керування технічно несправним авто, яке спричинило ДТП;
  • використання авто для скоєння злочину;
  • умисне спричинення ДТП;
  • надання платних послуг без відповідної інформації в договорі;
  • водій не має права на пільгу, через яку страховка була дешевшою;
  • керування викраденим автомобілем.

"Регрес – це не просто повернення коштів. Це ще й витрати на суд, юристів, експертизи. Можна втратити більше, ніж здається", – наголошує Роменський.

  • поліс є, але не у винуватця.

У разі, якщо винуватець ДТП не мав чинного поліса, але потерпілий був застрахований, МТСБУ відшкодовує збитки, а потім подає позов до винуватця. Таким чином, відповідальність все одно лягає на того, хто порушив правила.

В Україні зросла середня зарплата: Ось кому платять найбільше

четвер, 19 червень 2025, 18:57

Середня зарплата в Україні зросла до 23 460 гривень. Про це повідомив Держстат, передають Патріоти України. Наразі середня зарплата в Україні в доларовому еквіваленті становить приблизно 564 долари. Це вище рівня, який був до початку повномасштабного в...

ПриватБанк може законно заморозити переказ на вашу картку: Ось коли гроші не вдасться повернути навіть через суд

четвер, 19 червень 2025, 18:48

Українські банки у виконання вимоги Національного банку мають блокувати перекази, пов'язані з Росією або Білоруссю. При тому розблокувати переказ буде неможливо навіть у суді. Це підтверджує і судова практика – Новобаварський районний суд Харкова рішен...