Світовий автопром за рік подвоїв інвестиції в випуск електромобілів. Ще чотири роки тому у розробку та випуск електромобілів світові лідери разом взяті вклали за рік 1 000 000 000 євро. На найближчий рік лише на випуск електротранспорту, не враховуючи науково-конструкторські роботи, закладено вже більше 8 000 000 000 євро, передають Патріоти України 9 червня 2019 року.
Провідні автовиробники світу прискореними темпами нарощують інвестиції у виробництво електромобілів: всього за рік воно практично подвоїлися. У той же час капіталовкладення в модернізацію і розширення виробництва автомобілів з традиційними двигунами внутрішнього згоряння (ДВЗ) стрімко скорочуються.
Підсумок року: 8,4 мільярда євро і 26 проектів
До такого висновку прийшли експерти німецького відділення британської консалтингової компанії Ernst & Young (EY) в дослідженні, опублікованому 3 червня у Франкфурті-на-Майні. Зокрема опубліковані дані 16 найбільших німецьких, японських, французьких, американських і південнокорейських автомобільних компаній. Китайські автобудівники через недоступність необхідної статистики не враховувалися.
Згідно з дослідженням, в 2018 році автобудівники трьох континентів оголосили по всьому світу про початок 118 інвестиційних проектів в традиційному автобудуванні на загальну суму в 22,4 млрд євро. Це на 16% менше, ніж роком раніше.
У той же час капіталовкладення в створення нових і розширення діючих потужностей з випуску електромобілів за рік виросли на 97% до 8,4 млрд євро і були спрямовані на 26 проектів. У цю суму не включені кошти на наукові дослідження і конструкторські розробки.
Для порівняння: в 2015 і 2016 роках, за даними EY, інвестиції в випуск автомобілів на електричній тязі становили всього по 1 млрд євро, причому мова йшла тоді відповідно про 2 і 3 проектах.
Німецький автопром - головний інвестор, Китай - головний одержувач
Найактивніше в 2015-2018 роках в розвиток електромобільності вкладався німецький автопром. Він виділив за чотири роки 11,065 млрд євро на 29 проектів. На другому місці з великим відривом йдуть французькі автовиробники (1,275 млрд), потім японські (862 млн), південнокорейські (848 млн) і американські (632 млн).
Однак головним одержувачем інвестицій стала не Німеччина, а Китай. Політичне керівництво КНР ще кілька років тому взяла курс на форсоване впровадження електромобілів і зараз активно стимулює їх випуск і продажу на внутрішньому ринку. Так що значна частина капіталовкладень німецького автопрому йде в Китай. Серед п'яти найбільших інвестиційних проектів минулого року - початок будівництва нових китайських заводів компаній BMW і Daimler, які будуть випускати автомобілі як з ДВЗ, так і на електричній тязі.
У Китаї 16 західних і азіатських автокомпаній вклали в розвиток виробництва електромобілів в 2015-2018 роках в цілому 6,130 млрд євро. До Німеччини було направлено інвестиції на 4,370 млрд євро, потім йдуть Франція (1,610 млрд), США (1,111 млрд) і Індія (848 млн). Одержувачами істотно більш скромних сум стали також, згідно з дослідженням, Італія, Словаччина, Таїланд, Польща, Японія, Швеція, Бельгія, Великобританія.
Американські корпорації починають надолужувати згаяне
Таким чином, до виробництва електромобілів і компонентів до них підключилися вже не менш як півтора десятка країн, але світовими центрами по їх випуску стають Китай і Німеччина, а також Франція, яка потіснила США. Дійсно, відзначається в повідомленні EY для преси, в останні роки в Америці мало інвестували в електромобільні: автори дослідження зафіксували лише 8 проектів.
Однак, пише далі EY, в 2019 році ситуація в США починає змінюватися. Так, Ford оголосив, що вкладе в перерахунку 900 млн євро в реконструкцію автозаводу в штаті Мічиган, щоб почати там випуск електромобілів. General Motors в тому ж штаті Мічиган витратить 270 млн євро для налагодження лінії з виробництва автомобілів на електричній тязі.
Автори дослідження компанії Ernst & Young попереджають, що швидке нарощування інвестицій в електромобільні при одночасному скороченні капіталовкладень в інші проекти стане в світовому автомобілебудуванні домінуючим трендом найближчих років.
Експерти EY попереджають: грядуть пертурбації
"Багато виробників ставлять зараз все на одну карту. Вони направляють мільярдні суми на розвиток і розширення виробництва електромобілів і посилено економлять на інших напрямках", - відзначає співавтор дослідження Костянтин Галь (Constantin M. Gall), який очолює в німецькому EY відділ автомобілів і транспорту.
Тим самим, вважає експерт, вони "роблять висновок вельми сміливе і дороге парі: вони роблять ставку на швидке і сильне зростання продажів електромобілів, незважаючи недостатньо розвинену інфраструктуру для підзарядки, дуже високі роздрібні ціни і низьку норму прибутку".
Налагодження масового виробництва електромобілів обійдеться автобудівникам в коротко- і середньостроковій перспективі в величезні суми і знизить їх прибутковість, впевнений експерт по автомобільному ринку EY
Ворог вже має низку "серій" своїх ірансько-російський далекобійних ударних дронів "Шахед", а під час чергової терористичної ракетно-дронової атаки силами нашої протиповітряної оборони було збито дрон із новим маркуванням, фото уламка цього дрона Defen...
Після серії скандалів навколо МСЕК та інших корумпованих інстанцій стало відомо, що багато хто з прокурорів та інших чиновників настільки знахабніли, що почали «виходити на пенсію», ледь почавши працювати. При цьому вони назначали собі непомірно високі...