"Чорна діра" над Балтикою: ЗМІ заявили, що глушити GPS-сигнали на східному фланзі НАТО може надсекретна російська зброя

За словами журналістів, є думка, що за перешкодами GPS на східному фланзі НАТО стоїть надсекретна російська зброя "Тобол". За вісім місяців близько 46 тис. літаків повідомили про проблеми з GPS над Балтійським морем, передають Патріоти України.

Як пише британський таблоїд The Sun, аналітики заявили, що виявили епіцентр електронних атак, яких зазнали тисячі європейських рейсів. Представники країн Балтії попередили про те, що на горизонті маячить катастрофа, якщо глушіння GPS-сигналів літаків, у чому підозрюють Москву, продовжиться.

Цього тижня національна авіакомпанія Фінляндії Finnair заявила про припинення польотів в естонське місто Тарту на місяць. Минулого тижня два літаки Finnair були змушені розвернутися після того, як їхні сигнали GPS були заглушені, і виникли складнощі з посадкою. Це лише деякі з випадків електронних атак, які торкнулися десятків тисяч комерційних рейсів.

Електронні атаки можуть зробити супутникову навігацію, по суті, марною, пілоти сумніватимуться в маршрутах і ледве зможуть повідомити, де перебувають. Через спотворені сигнали з'являються перешкоди, яких насправді немає.

Цього тижня міністри Естонії, Латвії та Литви попередили, що глушіння GPS може призвести до повітряної катастрофи. Після повномасштабного вторгнення російських військ в Україну масштаб електронних перешкод у Балтійському регіоні різко зріс.

OSINT-дослідники вважають, що електронні атаки походять із Калінінграда. Але новий аналіз вказує на те, що "чорна діра" розташована в центральній частині Росії. Аналітик Маркус Йонссон зіставив дані, зібрані за допомогою дронів, з місцеперебування літаків. Він вважає, що джерело перешкод — у районі Санкт-Петербурга.

Місце, де розташовані джерела електронних перешкод у РФ

The Economist посилається на джерела, які мають у своєму розпорядженні приватні дані, і пише про явне свідчення втручання Росії. Зазначені райони також відповідають розташуванню російських військових об'єктів.

Є також думка, що за перешкодами GPS на східному фланзі НАТО стоїть надсекретна російська зброя "Тобол". Невідомо, чи намагається Росія безпосередньо перешкодити комерційним рейсам. Ймовірна причина в тому, що шляхом глушіння сигналів РФ намагається захистити свої військові об'єкти від українських безпілотників, а цивільні рейси — побічне явище.

Міністр оборони Грант Шаппс припускає, що найближчими роками у всіх літаків, ймовірно, буде безліч альтернативних систем навігації.

Протягом восьми місяців до кінця березня 2309 рейсів Ryanair і 1368 літаків Wizz Air зареєстрували проблеми із супутниковою навігацією в Балтійському регіоні. Постраждали 82 рейси British Airways, сім рейсів Jet2, чотири EasyJet і сім TUI. Загалом за той самий період близько 46 тисяч літаків зареєстрували проблеми з GPS над Балтійським морем.

Військовий експерт Джек Вотлінг з аналітичного центру RUSI сказав, що росіяни вже давно глушать GPS. "Скрізь, де є великий російський гарнізон, ви бачите проблеми з GPS, і такий є в Калінінграді. Вони просто ввімкнули цю штуку, тому що є постійні розпорядження", — пояснив він.

Там немає жодного військового плацу: У ЗСУ розповіли про ворожий удар, унаслідок якого загинули бійці й цивільні

понеділок, 3 листопад 2025, 20:29

1 листопада російські окупанти ракетно-дроновим ударом по одному з населених пунктів Дніпропетровської області вбили і цивільних, і військових. Про це 3 листопада поінформував у Facebook 30-й корпус морської піхоти Збройних сил України, передають Патрі...

"Українці – більша загроза, ніж Росія": У Польщі викрили інформаційно-психологічну спецоперацію Кремля

понеділок, 3 листопад 2025, 20:16

У Польщі фіксують активізацію російських психологічних операцій, спрямованих на створення атмосфери страху й недовіри до українців. Про це повідомив Генеральний штаб Збройних сил Польщі у Facebook 3 листопада, передають Патріоти України. . За даними п...