За останні кілька тижнів Росія суттєво збільшила постачання нафти ключовим партнерам із Заходу в обхід санкцій. Російські танкери ставлять позначку "пункт призначення невідомий", аби їх було складніше відстежити. Далі російська нафта змішується з іншою, перетворюючись на "латвійську суміш" та "туркменську суміш". Про це йдеться в матеріалі The Wall Street Journal, передають Патріоти України.
За даними TankerTrackers.com, експорт нафти з російських портів до країн-членів ЄС, які історично були найбільшими покупцями російської нафти, у квітні зріс у середньому до 1,6 мільйона барелів на день. Для порівняння, у березні після вторгнення в Україну цей показник варіювався на межі 1.3 мільйона барелів.
Утім значну частку (приблизно третину) цих відвантажень займає доставлення з невідомим пунктом призначення. Зазначається, що станом на сьогодні, на танкери без запланованого маршруту було завантажено понад 11,1 мільйона барелів, що більше ніж у будь-яку країну.
Як пише WSJ, одна з причин приховування походження російської нафти полягає в тому, що країнам ЄС конче потрібна нафта, щоб підтримувати економіку та запобігти подальшому зростанню цін на паливо. Але компанії та нафтові посередники хочуть торгувати нею тихо, мінімізуючи ризик "бумерангу" за фінансові операції з країною-агресором.
Попри те, що призначення близько ⅓ відвантажень російської нафти за квітень приховане, все ж у транспортних документах міститься інформація про переважну більшість пунктів призначення.
Відтак відомо, що обсяги експорту нафти до Румунії, Естонії, Греції, Фінляндії та Болгарії у квітні зросли більш ніж удвічі, у порівнянні із середніми показниками за березень. Також значно зросли обсяги для Нідерландів, головного європейського імпортера російської нафти, та Фінляндії.
Станом на сьогодні, від російської нафти наразі відмовилися лише США, Великобританія, Канада та Австралія. Водночас ЄС більше залежить від російської енергії, імпортуючи 27% нафтових запасів з країни. Європейські лідери розмірковують над доцільністю ембарго без завдання удару по власній економіці через підвищення цін на енергоносії.
Втім, навіть попри відсутність прямих санкцій, низка європейських енергетичних компаній припинили купувати у Росії нафту через зростання витрат на страхування. Утім, як ми бачимо, по бюджету воєнної машини Москви це фактично ніяк не вдарило і у квітні обсяги постачань навпаки збільшилися.
Зазначається, що нафтове ембарго у Європі може бути введене лише з часом (не в останню чергу через майбутні вибори у Франції та "брикання" Німеччини), і то, часткове, з поступовим розширенням заборон. Утім деякі експерти стурбовані тим, що трейдери вже можуть розробляти способи, як зберегти російську нафту на європейському ринку.
"Навіть якщо ми побачимо якесь нафтове ембарго з боку ЄС, чи не забудуть вони ввести санкції на танкери? Більше перевезень з корабля на корабель якомога далі від узбережжя від узбережжя, – це те, що я очікую", – поділився професор Джонсон.
Уранці 21 листопада країна-терорист Росія вперше застосувала у війні проти України міжконтинентальну балістичну ракету. Станом початку 2024 року в РФ було на озброєнні 521 одиниця МБР наземного і морського базування. Примітно, що для накопичення такого...
Цієї зими в Білорусі знову можуть спалахнути протести у зв'язку з новими президентськими виборами. Якщо це станеться, влада відключить інтернет у країні. Про це заявив самопроголошений "президент" Білорусі Олександр Лукашенко на зустрічі зі студентами,...