Після повномасштабного вторгнення в Україну країна-агресорка Росія планувала побудувати 108 пасажирських літаків, однак вийшло тільки близько семи. Про це в четвер, 12 грудня, пише Російська служба ВВС, наголошуючи, що одна з найбільших за всю історію світової авіації технологічних реформ цілої авіаційної індустрії з переведенням її на національне виробництво опинилася на межі провалу, передають Патріоти України.
При цьому багато віддалених районів Росії повністю залежать від авіації, тому найпроблемніша частина цивільної авіації РФ — регіональні літаки для місцевих ліній. Наразі в країні немає готового до виробництва пасажирського літака цього класу.
«Санкції виявилися настільки серйозними, що поставили авіапромисловість на межу виживання», — пишуть журналісти.
Повідомляється, що сім пасажирських літаків, які були побудовані Росією після початку повномасштабного військового вторгнення в Україну — це SuperJet 100, добудовані з довоєнного доробку.
Також за майже три роки війни Росія змогла виготовити по одному дослідному зразку Іл-96−400М та Іл-114 — їх використовують тільки для випробувань.
У відповідь на західні санкції російський уряд ухвалив у 2022 році Комплексну програму розвитку авіатранспортної галузі, згідно з якою до 2030 року планувалося виготовити понад тисячу літаків. 14 із них — до кінця 2022 року. У 2023-му — 25, у 2024-му — 69.
Країна-агресор намагається замінити іноземні двигуни в Суперджетах і МС-21 і повертає у виробництво застарілі лайнери Іл-96−300 і Ту-214. Ресурси, які могли б піти на будівництво цивільної авіації, йдуть, зокрема, на виробництво і ремонт бойових літаків.
«Від Іл-96 відмовилися ще в 1990-х роках, тому що він застарів уже тоді. Але зараз вибирати нема з чого — далекомагістральних проєктів у Росії немає», — йдеться в публікації.
Серед заходів, які зараз обговорюються, закупівля нових літаків у тих країн, які не вводили санкції. Однак, вказують автори статті, це тільки Китай, оскільки він і будує потрібні Росії лайнери, і не поділяє санкційну політику. Однак китайський авіалайнер С919, у якому РФ могла б бути найбільш зацікавленою, здебільшого складається з іноземних комплектуючих і на кожну з них потрібно буде отримувати дозвіл від виробника. А оскільки більшість із них вироблені західними компаніями, шансів отримати дозволи немає.
На думку одного зі співрозмовників журналістів, ситуація в авіабудуванні сама по собі могла б змусити Росію шукати політичні шляхи розв’язання війни проти України, щоб згодом санкції було скасовано.
Міністр оборони Естонії Ханно Певкур у розмові з Радіо Свобода повідомив, що кількість держав, які потенційно готові направити свої війська в Україну в межах миротворчої місії, перевищує шість, як раніше припускали ЗМІ, передають Патріоти України. За с...
Військова допомога Європі Україні має одну зі своїх ліній фронту в історичному місті Бурж у центральній Франції. Тут Європейський концерн MBDA виробляє крилаті ракети Storm Shadow/Scalp та Aster, передають Патріоти України з посиланням на Financial Ti...