Санкції завдали удару: Плани Росії будувати пасажирські авіалайнери на межі провалу

Після повномасштабного вторгнення в Україну країна-агресорка Росія планувала побудувати 108 пасажирських літаків, однак вийшло тільки близько семи. Про це в четвер, 12 грудня, пише Російська служба ВВС, наголошуючи, що одна з найбільших за всю історію світової авіації технологічних реформ цілої авіаційної індустрії з переведенням її на національне виробництво опинилася на межі провалу, передають Патріоти України.

При цьому багато віддалених районів Росії повністю залежать від авіації, тому найпроблемніша частина цивільної авіації РФ — регіональні літаки для місцевих ліній. Наразі в країні немає готового до виробництва пасажирського літака цього класу.

«Санкції виявилися настільки серйозними, що поставили авіапромисловість на межу виживання», — пишуть журналісти.

Повідомляється, що сім пасажирських літаків, які були побудовані Росією після початку повномасштабного військового вторгнення в Україну — це SuperJet 100, добудовані з довоєнного доробку.

Також за майже три роки війни Росія змогла виготовити по одному дослідному зразку Іл-96−400М та Іл-114 — їх використовують тільки для випробувань.

У відповідь на західні санкції російський уряд ухвалив у 2022 році Комплексну програму розвитку авіатранспортної галузі, згідно з якою до 2030 року планувалося виготовити понад тисячу літаків. 14 із них — до кінця 2022 року. У 2023-му — 25, у 2024-му — 69.

Країна-агресор намагається замінити іноземні двигуни в Суперджетах і МС-21 і повертає у виробництво застарілі лайнери Іл-96−300 і Ту-214. Ресурси, які могли б піти на будівництво цивільної авіації, йдуть, зокрема, на виробництво і ремонт бойових літаків.

«Від Іл-96 відмовилися ще в 1990-х роках, тому що він застарів уже тоді. Але зараз вибирати нема з чого — далекомагістральних проєктів у Росії немає», — йдеться в публікації.

Серед заходів, які зараз обговорюються, закупівля нових літаків у тих країн, які не вводили санкції. Однак, вказують автори статті, це тільки Китай, оскільки він і будує потрібні Росії лайнери, і не поділяє санкційну політику. Однак китайський авіалайнер С919, у якому РФ могла б бути найбільш зацікавленою, здебільшого складається з іноземних комплектуючих і на кожну з них потрібно буде отримувати дозвіл від виробника. А оскільки більшість із них вироблені західними компаніями, шансів отримати дозволи немає.

На думку одного зі співрозмовників журналістів, ситуація в авіабудуванні сама по собі могла б змусити Росію шукати політичні шляхи розв’язання війни проти України, щоб згодом санкції було скасовано.

Під прицілом: Forbes розповів, як українські Су-27 точково атакують стратегічно важливі обʼєкти РФ

понеділок, 16 грудень 2024, 23:48

Українські винищувачі Су-27, оснащені американськими плануючими бомбами GBU-39, здійснюють точкові удари по стратегічно важливих цілях на території Росії, таких як понтонні мости та командні пункти, передають Патріоти України. Як пише Forbes, на рідкіс...

Оце так: Брат короля Чарльза виявився пов'язаним із китайським шпигуном

понеділок, 16 грудень 2024, 22:48

Принц Ендрю, молодший брат британського короля Чарльза, опинився в центрі шпигунського скандалу. Він дружив із громадянином Китаю Яном Тенбо, який, як вважається, працював на уряд КНР. Про це пише Daily Mail, передають Патріоти України. "Якщо місія Яна...