Санкції завдали удару: Плани Росії будувати пасажирські авіалайнери на межі провалу

Після повномасштабного вторгнення в Україну країна-агресорка Росія планувала побудувати 108 пасажирських літаків, однак вийшло тільки близько семи. Про це в четвер, 12 грудня, пише Російська служба ВВС, наголошуючи, що одна з найбільших за всю історію світової авіації технологічних реформ цілої авіаційної індустрії з переведенням її на національне виробництво опинилася на межі провалу, передають Патріоти України.

При цьому багато віддалених районів Росії повністю залежать від авіації, тому найпроблемніша частина цивільної авіації РФ — регіональні літаки для місцевих ліній. Наразі в країні немає готового до виробництва пасажирського літака цього класу.

«Санкції виявилися настільки серйозними, що поставили авіапромисловість на межу виживання», — пишуть журналісти.

Повідомляється, що сім пасажирських літаків, які були побудовані Росією після початку повномасштабного військового вторгнення в Україну — це SuperJet 100, добудовані з довоєнного доробку.

Також за майже три роки війни Росія змогла виготовити по одному дослідному зразку Іл-96−400М та Іл-114 — їх використовують тільки для випробувань.

У відповідь на західні санкції російський уряд ухвалив у 2022 році Комплексну програму розвитку авіатранспортної галузі, згідно з якою до 2030 року планувалося виготовити понад тисячу літаків. 14 із них — до кінця 2022 року. У 2023-му — 25, у 2024-му — 69.

Країна-агресор намагається замінити іноземні двигуни в Суперджетах і МС-21 і повертає у виробництво застарілі лайнери Іл-96−300 і Ту-214. Ресурси, які могли б піти на будівництво цивільної авіації, йдуть, зокрема, на виробництво і ремонт бойових літаків.

«Від Іл-96 відмовилися ще в 1990-х роках, тому що він застарів уже тоді. Але зараз вибирати нема з чого — далекомагістральних проєктів у Росії немає», — йдеться в публікації.

Серед заходів, які зараз обговорюються, закупівля нових літаків у тих країн, які не вводили санкції. Однак, вказують автори статті, це тільки Китай, оскільки він і будує потрібні Росії лайнери, і не поділяє санкційну політику. Однак китайський авіалайнер С919, у якому РФ могла б бути найбільш зацікавленою, здебільшого складається з іноземних комплектуючих і на кожну з них потрібно буде отримувати дозвіл від виробника. А оскільки більшість із них вироблені західними компаніями, шансів отримати дозволи немає.

На думку одного зі співрозмовників журналістів, ситуація в авіабудуванні сама по собі могла б змусити Росію шукати політичні шляхи розв’язання війни проти України, щоб згодом санкції було скасовано.

"Незрозуміло, звідки кошти потрапили на рахунки компаній": НАБУ вивчає, хто сплатив застави за вихід фігурантів справи Міндіча

середа, 10 грудень 2025, 19:59

Національне антикорупційне бюро з'ясовує походження коштів в осіб і фірм, які оплатили вихід під заставу підозрюваних у справах про корупцію в українській енергетиці. Про це директор НАБУ Семен Кривонос заявив на засіданні тимчасової слідчої комісії Ве...

"Вбивці переплутали адрес": Коломойський розповів про замах на Міндіча (відео)

середа, 10 грудень 2025, 19:29

На фігуранта справи «Мідас» Тимура Міндіча, який виїхав до Ізраїлю перед обшуками НАБУ, скоїли замах на вбивство. Про це повідомив бізнесмен Ігор Коломойський у розмові з журналістами в залі суду, передають Патріоти України. . За його словами, замах п...