Російські "Шахеди" не є загрозою для цивільних літаків у повітрі через обмеження їх висоти, але вони можуть бути небезпечними для аеропортів. Повна заборона на польоти залишається і розглядаються лише обмежені можливості для відновлення рейсів під час посилення ППО. Про це заявив авіаційний експерт Богдан Долінце в ефірі одного з телеканалів. Через бойові дії в Україні повітряний простір країни залишається закритим для комерційних авіаперевезень, передають Патріоти України.
За словами Долінце, "Шахеди" не несуть безпосередньої загрози для літаків у повітрі. Це пов’язано з тим, що дрони можуть підніматися на висоту до 3 км, тоді як комерційні авіалайнери, такі як Boeing чи Airbus, зазвичай літають на висоті близько 10 км. Отже, реальна небезпека від "Шахедів" може виникати тільки для літаків, які перебувають на злітних смугах чи поблизу аеропортів, де вони особливо вразливі під час зльоту та посадки.
Долінце зазначає, що Україна є чи не єдиною країною у світі з повною забороною на авіаперевезення. Навіть у країнах із високим рівнем конфліктів, як-от Сирія, Афганістан чи Ємен, зберігаються частково відкриті повітряні зони, де здійснюються обмежені польоти. В Україні ситуація відмінна: через активні бойові дії та високу загрозу для цивільної авіації всі повітряні перевезення зупинені, і літаки авіакомпаній перебувають на землі або обслуговуються в інших країнах.
Водночас питання відкриття українського повітряного простору продовжують активно обговорюватися. Так, заступник глави Офісу президента Віктор Микита зазначив, що можливість відновлення польотів може з’явитися тільки за умови суттєвого посилення протиповітряної оборони країни. Влада також повідомляла, що може бути розглянуто відкриття одного з аеропортів у західній Україні, наприклад, у Львові чи Ужгороді. Це рішення залежатиме від посилення ППО та інших факторів безпеки, що зробить польоти для пасажирів безпечними навіть у воєнних умовах.
Окрім безпекових аспектів, відновлення повітряних перевезень пов’язане з економічною доцільністю та готовністю авіакомпаній виконувати рейси в таких умовах. Для багатьох авіаперевізників рішення відновити рейси залежатиме від попиту серед пасажирів, а також від рівня безпеки, який зможуть забезпечити українські аеропорти. Хоча Україна поступово працює над вирішенням цих питань, повне відновлення авіаперевезень залишатиметься обмеженим доти, доки не буде забезпечено належний захист для літаків і пасажирів.
Нещодавно, з 1 листопада 2024 року, авіакомпанії Supernova Airlines, яка є авіаційним підрозділом "Нової пошти", надали дозвіл на виконання рейсів із Києва та Львова до Праги. Ці польоти покликані обслуговувати міжнародні комерційні перевезення, однак ситуація з пасажирськими рейсами залишається обмеженою. Це демонструє, що окремі рейси вже можуть виконуватися за умови дотримання безпекових норм і з обмеженим доступом до повітряного простору.
Балістична ракета середньої дальності "Орешник", якою РФ 21 листопада атакувала Дніпро, була створена "підступними" порушниками Договору про ліквідацію ракет середньої і малої дальності від 1987 року. Про це пише Forbes, передають Патріоти України. Жур...
За 1000 днів конфлікту Повітряно-космічні сили Росії, незважаючи на технологічну та чисельну перевагу, не змогли домогтися переваги в повітрі над Україною, передають Патріоти України з посиланням на Міністерство оборони Великобританії у X (Twitter). "О...