Для водіїв в Україні запровадять страхування, як у ЄС: Зеленський підписав закон

В Україні змінять правила обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів (автострахування, автоцивілка). Зокрема, страхові суми поступово зростуть до європейського рівня (1 млн грн на одного потерпілого), а застосування європротоколу розшириться. Потерпіла в ДТП особа зможе звертатися за страховою виплатою, навіть якщо винуватця не застраховано.

Такі зміни прописані в євроінтеграційному законопроєкті №8300, який 17 червня підписав президент Володимир Зеленський. Депутати Верховної Ради 21 травня ухвалили документ у другому читанні. Як повідомляв перший заступник голови Комітету ВР з питань фінансів, податкової та митної політики Ярослав Железняк ("Голос"), тоді за проголосували 294 нардепи.

Загалом, за словами Железняка, новий закон покликаний " зробити автоцивілку дієвою". Серед іншого, у документі прописано:

  • поступове підвищення страхових сум (максимальних розмірів страхової виплати) до встановлених у країнах Європейського Союзу:

Як уточнив голова податкового комітету ВР Данило Гетманцев ("Слуга народу"), наразі ліміт відповідальності страховика за шкоду, заподіяну життю та здоров'ю становить 320 000 грн на одного потерпілого, незалежно від кількості потерпілих, а за шкоду, заподіяну майну потерпілих – 160 000 на одного потерпілого, але не більше ніж 800 000 грн на одну страхову подію. Натомість протягом двох років після введення закону в дію пропонується поетапно збільшити суми за шкоду, заподіяну життю та здоров'ю потерпілих до 1 млн грн на одного потерпілого та 20 млн грн на один страховий випадок незалежно від кількості постраждалих, а за шкоду, заподіяну майну потерпілих – до 2 млн грн на один страховий випадок, незалежно від кількості постраждалих.

Інші новації:

  • запровадження швидкого здійснення гарантійних виплат потерпілим особам за страховиків-банкрутів до набрання чинності законом. "Наразі це роки, а пропонується до 90 днів";
  • запровадження прямого врегулювання в усіх випадках ДТП, у яких шкода заподіяна лише транспортному засобу, що дозволить потерпілому звертатися за страховою виплатою до свого страховика, навіть якщо винуватця не застраховано;
  • розширення застосування "європротоколу" – оформлення заяви про страхове відшкодування при ДТП без участі поліції.

Як зазначено у прикінцевих положеннях документа, закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування. А вводиться в дію заднім числом з 1 січня 2024 року.

ІХрестоносці на східному порубіжжі Європи: Звідки взялися українські козаки і чи ведуть свій родовід від давньоруських богатирів

середа, 26 червень 2024, 21:30

Виникнення Українського козатства є однією з найзагадковіших і найважливіших сторінок історії, на котрий нема довершеної відповіді. Однак певні віхи формування цього войовничої і добре зорганізованої верстви українського суспільства все ж відомі, зазна...

"Динаміка гарна": У Раді похвалилися темпами мобілізації після прийняття нового закону

середа, 26 червень 2024, 21:20

Верховна Рада та Міністерство оборони досягли головної мети, яку закладали в закон про мобілізацію. На сьогодні понад 2 млн українців оновили свої військово-облікові персональні дані. Про це заявив член комітету ВР з питань нацбезпеки, оборони та розві...