"Лякалка" шириться у мережі: Чи дійсно українських водіїв почали масово карати за "запаски"

В Україні ширилось переконання, що поліція масово штрафує водіїв за старі запаски після скасування обов’язкового техогляду. Однак насправді жодних нових правил не ухвалено, а штрафи можливі лише за порушення чинних вимог до технічного стану шин, передають Патріоти України.

OBOZ.UA з'ясував, що потрібно знати українським водіям. У ЗМІ та соцмережах останнім часом активно поширюється інформація про те, що поліція начебто посилила контроль за технічним станом автомобілів і нібито активно штрафує водіїв навіть за старі запасні колеса.

Представник Патрульної поліції в коментарі одного зі ЗМІ стверджував, що у разі виявлення технічної несправності коліс – зокрема надмірного зносу протектора або пошкодженої шини – водія можуть оштрафувати. Сума штрафу коливається від 340 до 510 грн відповідно до статті 121 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Водночас, як уточнив в коментарі OBOZ.UA автоінструктор Антон Дзюба, чимало водіїв зловживають тимчасовим використанням запасного колеса, продовжуючи їздити на ньому протягом тижнів чи навіть місяців. Саме в такій ситуації виникають ризики – і для безпеки, і для гаманця. У пункті 31 ПДР України дійсно містяться вимоги до технічного стану транспортного засобу. Там, зокрема, зазначено:

  • глибина протектора літніх шин повинна бути не менше 1,6 мм;
  • зимових – не менше 4 мм;
  • на одну вісь заборонено встановлювати шини різного типу.

Це означає, що їзда на "запасці", яка не відповідає типу інших шин (наприклад, різного розміру, малюнку протектора або сезонності), є порушенням вже зараз – незалежно від того, скільки їй років. "Ніяких змін, які б цього стосувались, прийнято не було. Окрім цього, немає і ніяких законопроєктів (наскільки мені відомо). Є законопроєкт про "сезонність" шин. Окрім цього, є вимоги 31 розділу ПДР до технічного стану ТЗ, де вказано, зокрема, що на одну вісь забороняється встановлювати різний тип шин. Отже, їзда на "запасці", якщо вона "не така" – це і зараз є порушенням", – зазначив Дзюба.

Також експерт наголосив, що хоча поліція часто посилається на термін експлуатації шин у 5 років, багато виробників допускають безпечне використання гуми до 10 років, за умови належного зберігання та відсутності дефектів. Якщо коротко – ні, за вік шини окремо не штрафують. Але якщо "запаска":

  • встановлена на автомобіль і експлуатується;
  • має пошкодження;
  • зношений протектор;
  • або не відповідає іншим шинам за типом – тоді поліція має підстави виписати штраф.

Буде "пекло"? Кліматолог розказала, чого чекати українцям від липня й серпня

вівторок, 17 червень 2025, 23:55

Найближчі місяці в Україні будуть посушливими, а загалом літо 2025 буде спекотним. Про це в інтерв'ю РБК-Україна розказала кандидат географічних наук, завідувачка відділу прикладної метеорології та кліматології Українського гідрометеорологічного інстит...

Українців змушують платити за непідписаним договором: Експерти пояснили, чи законно стягують плату за доставку газу

вівторок, 17 червень 2025, 23:40

Деяких українців може дивувати стягнення з них плати за доставку або розподіл природного газу. Проблема в тому, що багато хто міг не підписувати відповідний договір та навіть не знати про його існування. Втім, він існує, а відсутність під ним особистог...