Ще вищі податки у 2021-му: Українці заплатять податки за свої машини і квартири і....

середа, 28 жовтень 2020, 0:05
Хто і що повинен задекларувати у 2021-му. Який податок зросте.

Українці у 2021-му повинні будуть заплатити податки за свої будинки і квартири, машини, а ще відзвітувати за додатковий прибуток, повідомляють Патріоти України.

Податок на нерухомість зросте

Скільки потрібно заплатити? Розмір податку – до 1,5% мінімалки за кожен квадратний метр понад норму (60 квадратів на квартиру і 120 на будинок). Платити у 2021-му потрібно за 2020-й, тому й розмір мінімальної зарплати враховується за минулий рік. Тоді українці отримували не менш ніж 4723 грн, тобто, платити потрібно до 70,8 грн за квадрат.

Припустимо, вам особисто належить квартира площею 100 квадратних метрів. До того ж, ви живете в місті, де місцева влада зберегла і норматив, і площу, яка прописана в законі. У такому разі оплатити доведеться "зайві" 40 квадратів – 2833 грн.

OBOZREVATEL

Якщо квартира здається в оренду, заплатити доведеться більше. Якщо квартира або будинок здаються, податкової пільги не буде, платити доведеться за кожен квадрат нерухомості, розповідає OBOZREVATEL рієлтор Максим Бабуряк.

"Найчастіше квартири здаються без повідомлення податкових органів. Особливо в сегменті бюджетного житла. Податковий кодекс так прописаний, що пільги на житло, з якого отримуєте прибуток, не надаються. Наприклад, якщо у вас квартира 40 квадратних метрів і частка в іншій квартирі на 20 квадратів, то платити податок не потрібно. Але якщо перші 40 квадратів ви здаєте, то доведеться заплатити за всі 40 квадратів", – розповідає Бабуряк.

Крім того, ще 19% за законом потрібно платити з кожного щомісячного платежу за оренду. Наприклад, якщо ви здаєте житло й заробляєте на цьому 10 тис. грн на місяць, 1,9 тис. доведеться віддати в бюджет у рахунок податків.

Щоправда, зараз якщо самостійно не звернутися до податкової служби за місцем реєстрації й не подати декларацію із зазначенням розміру додатково отриманого прибутку, податок платити не доведеться.

Декларації і прибутковий податок

Українці до 1 травня повинні самі звернутися в податкову, заповнити декларацію та сплатити податок за:

  • дохід від незалежної професійної діяльності (перукарі, сантехніки, копірайтери тощо) – 18%;
  • дохід від оренди нерухомості – 18%;
  • прибуток від цінних паперів – 18%;
  • винагороди та інші виплати за договором – 18%;
  • подарунки та нецільова благодійність – 18%;
  • дохід від продажу нерухомості – 5%.

Наприклад, якщо ви отримуєте прибуток як фрілансер або здаєте в оренду квартиру, раз на рік потрібно підрахувати свій дохід і сплатити з нього податок. Однак більшість українців не тільки не декларує додаткові прибутки, але навіть не знає, що це потрібно робити.

За ухилення від сплати податків загрожує щонайменше адміністративна відповідальність і штрафи, проте проконтролювати, хто та звідки отримує кошти, складно. Податковий експерт Геннадій Грушко розповідає: культура сплати податків в Україні поки що тільки формується. Українці не довіряють державі та звикли приховувати все, що можна приховати, впевнений він.

"Чи потрібно декларувати свої доходи? Звісно, потрібно. Кожен громадянин зобов'язаний дотримуватися законів, а незнання цих законів від відповідальності не звільняє. Я завжди кажу своїм клієнтам одну й ту ж фразу: сплати податки – і спи спокійно", – зазначає Грушко.

Відзначимо, в Україні левова частка економіки перебуває в тіні: податки не платять, прибуток ховають від держави. Водночас за порушення Податкового кодексу загрожують не тільки штрафи, але й кримінальна відповідальність.


Джерело: Обозреватель

Українців попередили про хитрощі в магазинах: Що обов’язково перевірити у чеку

п’ятниця, 9 жовтень 2026, 8:50

Багато покупців після розрахунку одразу ховають чек або взагалі залишають його на касі. Однак цей документ може стати важливим доказом, якщо під час покупки виникла проблема, передають Патріоти України. Один товар могли пробити двічі. Коли в кошику баг...

На Закарпатті ТЦК мобілізував студента, бо вирішило, що той достатньо погано вчиться. Що вирішив суд

п’ятниця, 9 жовтень 2026, 7:27

Чоловіка, який навчався на денній формі в коледжі мобілізували через те, що в ТЦК поставили під сумнів його реальну залученість у навчальний процес. Після цього чоловік звернувся до суду, аби оскаржити це рішення, передають Патріоти України з посилання...