Це прорив! Вчені знайшли секретні "чорні двері", через які віруси грипу проникають у клітини

Вчені виявили невідомий досі шлях, яким віруси грипу можуть проникати в організм людини. Ці секретні "чорні двері" пропускають інфекційних агентів в людські клітини, передають Патріоти України.

За словами науковців, віруси грипу, які здатні використовувати другу клітинну точку входу, можуть більш інтенсивно переміщатися між тваринами та людьми. І це є додатковою небезпекою для інфікування, пише LiveScience.

Віруси сезонного грипу щорічно "атакують" близько 1 мільярд людей. Як правило, вони проникають у людські клітини шляхом зв’язування з молекулами цукру, які називаються сіаловими кислотами, на поверхні клітин. Це запускає процес, який переміщує вірус у клітину, де він може розмножуватися.

Подібно до вірусів грипу людини, багато вірусів грипу, які інфікують тварин, використовують сіалові кислоти для проникнення в клітини господаря. Однак, з'ясувалося, що деякі використовують інший вхід, який називається головним комплексом гістосумісності класу II (MHC-II). Вчені припустили, що можуть існувати віруси грипу, які використовуватимуть обидва ці шляхи.

Під час нового дослідження науковці виявили, що ті віруси, які проникають в організм іншим шляхом можуть розмножуватися швидше та досягати вищих рівнів у клітинах легенів людини, ніж віруси, які використовують лише "вхідні двері".

Основне занепокоєння полягає в тому, що не тільки віруси грипу людини потрапляють у наші клітини таким шляхом, а й що віруси грипу тварин можуть використовувати той самий шлях. Наприклад, пташиний H2N2 – це вірус пташиного грипу, який спричинив пандемію в 1950-х роках після того, як він замінив гени на вірус H1N1 людини.

"Сьогодні віруси H2N2 більше не циркулюють серед людей, а живуть у пташиному резервуарі. Але враховуючи те, що люди, народжені після 1968 року, не контактували з вірусами H2N2 і, отже, не мають проти них імунітету, пташині віруси можуть спричинити нову хвилю пандемії", – повідомив автор дослідження, науковий співробітник Цюрихського університету Умут Каракус.

Вірус H2 може інфікувати свиней, мишей і тхорів, а також різноманітних птахів. Ця здатність переходити між видами та обмінюватися генами з іншими вірусами грипу підвищує ймовірність того, що колись H2N2 зможе передаватися від тварин до людей. Якщо такі віруси набувають здатності легко поширюватися між людьми, вони можуть викликати пандемію.

Проте не варто ще панікувати. Науковці проведуть ряд досліджень, аби досконало вивчити природу поширення вірусів. Завдяки кращому розумінню того, як ці віруси поводяться в дикій природі, вчені зможуть робити більш точні висновки про те, де є найбільші ризики та як запобігти наступній пандемії грипу.

На Уралі прорвало чергову дамбу водосховища. Населення рятується на дахах будинків (відео)