Учені досягли прориву в царині ядерного синтезу: Вперше в ході термоядерного процесу отримано більше енергії, ніж було витрачено

Експеримент з інерційним синтезом виправдав найсміливіші сподівання і наблизив науковців до запуску самопідтримуваного горіння плазми та створення повноцінної термоядерної електростанції

Фізики розповіли про вражаючий прорив у галузі енергетики (Фото:Ліверморська національна лабораторія Лоуренса)

Під час експерименту, проведеного на базі National Ignition Facility (NIF), вперше вдалося отримати більше термоядерної енергії, ніж було витрачено на процес.

Цей революційний момент у ядерному синтезі, описаний у журналі Physical Review Letters, наголошує на можливості створення реакції термоядерного синтезу, здатної забезпечити більше енергії, ніж від початку витрачено.

Дослідники зазначають, що реакція термоядерного синтезу, під час якої легші елементи зливаються з важчими, постійно відбувається в зірках. Однак для відтворення цього процесу в лабораторії потрібні високі температури та тиск. Саме в NIF вчені змогли досягти перевищення виробництва енергії над витратами, що є важливим кроком до створення ефективної термоядерної енергетики.

Експеримент, проведений у грудні 2022 року, показав, що система NIF виробила 3,1 мегаджоуля термоядерної енергії, що перевищує енергію, витрачену на запуск, на більш ніж 150%. Цей результат став можливим завдяки інерційному синтезу, де потужні лазери спрямовуються на капсулу з паливом, викликаючи реакцію.

Одним із ключових моментів дослідження було виявлення повторного нагріву системи, що може призвести до самопідтримуваного горіння плазми.

Це відкриває нові перспективи для використання інерційного синтезу в енергетиці.

Хоча цей прорив відзначає важливий крок у розвитку термоядерної енергетики, вчені зазначають, що для створення повноцінної електростанції потрібна додаткова робота.

Попри це, результати дослідження в NIF відкривають нові горизонти у вивченні та використанні ядерного синтезу в майбутніх енергетичних проєктах.

Диву даєшся, звідки древні знали такі технології більше 4,5 тисяч років тому: Науковці з'ясували, як зводили найдавнішу зі славетних пірамід Єгипту