Вчені розкрили зв'язок між віком батька і здоров'ям дитини: Ось коли ризики максимальні

Зріле батьківство стає все популярнішим. Однак вчені вкотре говорять про те, що це має свої наслідки, й ризики є не лише для вагітності у старшому віці жінки, передають Патріоти України.

Нове дослідження показує, що якщо майбутній батько вже у віці 50 років і старше, це може вплинути на здоров’я дитини. Причини такої тенденції незрозумілі, але уролог Стенфордського університету Альберт Ха та його колеги відзначають, що це часто пов’язують зі зменшеним занепокоєнням чоловічого "біологічного годинника" та бажанням освітньої та фінансової стабільності до створення сім’ї, пише Science Alert.

"Попередні дослідження також підкреслювали вплив еволюції гендерних норм, які сприяють активній участі батьків, одночасно наголошуючи на традиційних ролях, таких як чоловік "годувальник", – говорять вчені.

У світі, де основна увага приділяється матері, дослідники стурбовані тим, що громадськість не поінформована про ці ризики, пов’язані з похилим віком батька.

Дослідження 2018 року виявило багато ризиків зрілого батьківства, використовуючи дані з 2007 по 2016 рік щодо понад 40 мільйонів новонароджених у США. Дані показали, що немовлята, народжені батьками старше 35 років, мають вищий ризик несприятливих наслідків, таких як низька вага при народженні, судоми та проблеми з диханням одразу після народження.

І чим старшим був батько, тим більший ризик – для чоловіка у віці 45 років і старше його дитина мала на 14 відсотків більше шансів народитися передчасно, а для чоловіка віком 50 років і старше його дитина ризикувала на 28 відсотків бути госпіталізованою до відділення інтенсивної терапії новонароджених.

Вчені проаналізували понад 46 мільйонів малюків, зареєстрованих у США з 2011 по 2022 рік. Їхнє дослідження підкреслює, що частка американських сімей, які страждають від цих ризиків, зростає, оскільки все більше чоловіків вибирають батьківство в зрілому віці.

Дослідження також пов’язують старший вік батька зі зниженням якості сперми, тобто маленькі звивисті пакети генів, які складають половину ДНК дитини, частіше мають ризик постраждати від фрагментації ДНК, аномальної кількості хромосом, нових мутацій та епігенетичних змін.

"Загалом, накопичення змін у літніх чоловіків може збільшити ризик таких станів, як аутизм, рак у дітей, ахондроплазія та шизофренія. А ще ймовірність підвищити ризик перинатальних ускладнень", – пояснюють автори у дослідженні.

Не було виявлено значних відмінностей у співвідношенні статей немовлят залежно від віку батька, за винятком батьків у віці 70 років і старше, які з більшою ймовірністю мають дитину жіночої статі.

Зрештою, дослідження підкреслює необхідність кращого усвідомлення ризиків зрілого батьківства та подальшого дослідження факторів, що спричинили цю суспільну зміну.

"Комусь тунець, комусь окоп": Журналістка звинуватила ексгравця збірної України в піарі на війні