Вчені виявили ген, який захищає клітини раку від терапії

Група дослідників визначила класифікацію раку під назвою IntClust, яка розділила рак грудей на 10 різних підгруп — кожна з різними генетичними змінами і клінічними результатами.

Австралійські медики вважають, що ген AAMDC може в буквальному сенсі захищати ракові ракові клітини від загибелі і підтримувати їх зростання. За словами Пілар Бланкафорт, епігенетика і з Інституту медичних досліджень Гаррі Перкінса (Недландс, Австралія) цей ген може бути відповідальним за особливо агресивний тип гормоночутливого раку грудей, який має трагічно низьку виживаність. Про це йдеться в дослідженні, опублікованому в журналі Nature Communications, інформують Патріоти України з посиланням на НВ.

Гормоночутливий рак молочної залози зростає у відповідь на такі гормони, як естроген або прогестерон, для його лікування може використовуватися гормональна терапія.

"Коли ми дивимося на ці види раку, ми виявляємо, що вони мають тенденцію частіше поширюватися на лімфатичні вузли і мають більш високий рівень смертності. Нам потрібен був спосіб їх ідентифікувати", — пояснює Бланкафорт.

Ще в 2012 році група дослідників визначила класифікацію раку під назвою IntClust, яка розділила рак грудей на 10 різних підгруп — кожна з різними генетичними змінами і клінічними результатами.

Один з цих видів раку — IntClust2, найчастіше має особливо поганий прогноз для пацієнтів.

Вчені відзначили, що пухлини IntClust2 характеризуються значним збільшенням кількості ДНК в хромосомі 11. У цій частині хромосоми є безліч генів, що потенційно викликають рак — так звані онкогени, зокрема ген AAMDC.

"AAMDC може захищати ракові клітини від загибелі і підтримувати їх зростання, коли пухлина в процесі лікування позбавляється поживних речовин", — пояснює Бланкафорт.

На її думку, ген забезпечує пухлин свого роду «набір для виживання», дозволяючи раку адаптуватися до несприятливих для них умов, які виникають, коли медики починають лікувати пацієнта.

Дослідники відзначають, що подібні дії гена виявляється при раку яєчників, простати і легень, тому цей результат може мати відношення і до інших типів раку.

"Важливо відзначити, що тепер ми можемо виявити ці види раку, досліджуючи високі рівні AAMDC в пухлинних клітинах. Це важливе відкриття", — додала Бланкафорт.

Джерело: НВ