Вегетаріанство може зашкодити серцю? Вчені розставили крапки над "і"

Рослинна дієта не завжди означає користь для здоров’я. Університет Джонса Гопкінса провів масштабне дослідження за участю понад 7700 американців, яке довело: лише високоякісна рослинна їжа позитивно впливає на серце. Про це йдеться в повідомлення Американському журналі профілактичної кардіології, передають Патріоти України.

Не вся рослинна їжа позитивно впливає на серцево-судинну систему. Науковці розділили продукти на здорові (овочі, фрукти, бобові, цільнозернові) та нездорові (солодощі, картопля фрі, солодкі напої та рафіновані злаки) й оцінили їхній вплив за трьома біомаркерами ризику.

Результати показали, що у людей, які вживали переважно здорову рослинну їжу, ризик підвищення тропоніну I — маркера пошкодження серцевого м’яза — був на 49% нижчим. Натомість ті, хто дотримувався нездорового рослинного раціону, мали на 65% більший ризик.

На інші показники — тропонін T і NT-proBNP — раціон майже не вплинув. Це, ймовірно, пов’язано із впливом солі на рівень NT-proBNP, незалежно від складу дієти. Дослідники наголошують: саме якість харчування, а не просто відмова від м’яса, має вирішальне значення для серцевого здоров’я. Подібні результати продемонстрували й інші моделі харчування, зокрема дієта DASH.

Українські рятувальники відзначилися у Франції, зупинившили при сильному вітрі лісову пожежу, яка підступалася до комуни Ле-Бред (відео)

понеділок, 10 серпень 2026, 22:38

Українські рятувальники відзначились під час ліквідації масштабних лісових пожеж на півдні Франції, у департаменті Жиронда, зокрема поблизу комуни Ле-Бред. Повідомлення про загоряння надійшло від керівника координаційного центру: вогонь охопив близько ...

Попіл Помпеїв розкрив таємницю, як пахли домівки стародавніх римлян у І ст. н.е.

понеділок, 10 серпень 2026, 20:50

На той час транзитна торгівля охоплювала практично всі країни Європи, Азії та Африки, а також "варварські" племена, котрі мали що запропонувати своїм більш цивілізованим і заможним сусідам. Учені вперше проаналізували вміст домашніх курильниць у місті,...