Водіям на замітку! ТОП-4 способи, як заощадити на пальному

Інструктори та інженери стверджують, що, змінюючи стиль водіння, можна значно знизити витрати пального та продовжити термін служби гальмівної системи. Про це повідомляє польський інженер Філіп Рашевський зі Szkoła-Auto в інтерв’ю для Interia, передають Патріоти України.

«Вільний хід чи гальмування двигуном — що краще для щоденного водіння? Це питання, яке ставлять собі багато водіїв. Відповідь насправді залежить від конкретної ситуації, умов, автомобіля тощо. Інструктори з водіння радять, що іноді, особливо під час їзди в місті, краще використовувати гальмування двигуном, але поза ним бувають випадки, коли вільний хід кращий», — пояснює він.

Гальмування двигуном vs холостий хід

Правило економії №1: менше тисніть на гальма. За словами інженера Рашевського, коли водій скидає газ, двигун автоматично припиняє подачу пального. В цей момент бортовий комп’ютер показує витрату 0,0 л/100 км. Це найефективніший спосіб знизити швидкість.

Натомість рух на нейтральній передачі не такий економний. Двигун працює на холостому ходу, споживаючи від 0,8 до 1,5 л пального на годину. Тобто коли автомобіль просто котиться, він однаково витрачає пальне.

Практичні поради для різних умов

Правило №2: на трасі та перед світлофором

Використовуйте гальмування двигуном. Просто приберіть ногу з педалі газу, дозволяючи автомобілю сповільнитися. Це не лише економить пальне, а й зменшує зношування гальмівних колодок і дисків.

Правило №3: у міському трафіку

Інколи на нейтральній передачі можна прокотитися трохи далі, щоб уникнути зайвого гальмування. Це може бути корисним у ситуаціях, коли ви бачите, що попереду звільняється дорога. Однак зловживати цим методом не варто.

Правило №4: на спусках

Замість постійного використання педалі гальма застосовуйте гальмування двигуном. Це запобігає перегріву гальмівних колодок, що є критично важливим для безпеки на довгих схилах.

Досвідчені водії комбінують ці техніки, плавно знижуючи передачі перед перехрестям, а потім за 50–100 метрів до зупинки переходять на нейтральну. Це дозволяє контролювати швидкість, економити пальне та мінімізувати зношування.

За підрахунками, водій, який проїжджає 20 000 км на рік, може заощадити від 100 до 200 літрів пального, використовуючи гальмування двигуном замість нейтральної передачі. Крім того, гальма в такому разі прослужать удвічі довше.

Незламна пані: У Покровську жінка в перервах між обстрілами займалася на біговій доріжці (відео)

вівторок, 25 листопад 2025, 22:51

Українські пілоти зафільмували жительку Покровська, яка в перерві між обстрілами та міськими боями, займалась на біговій доріжці на подвірʼї свого будинку. Кумедні кадри опублікували аналітики порталу DeepState, передають Патріоти України. Як зазначают...

Примотала скотчем до живота: Чернівецькі митники вилучили $100 тисяч, які українка намагалася вивезти до Румунії

вівторок, 25 листопад 2025, 21:30

Чернівецькі митники затримали 48-річну українку, яка намагалася незаконно вивезти до Румунії $100 тис., прихованих під одягом. Про це повідомила Чернівецька митниця, передають Патріоти України. У пункті пропуску "Порубне–Сірет" чернівецькі митники зупи...