Водіям на замітку! ТОП-4 способи, як заощадити на пальному

Інструктори та інженери стверджують, що, змінюючи стиль водіння, можна значно знизити витрати пального та продовжити термін служби гальмівної системи. Про це повідомляє польський інженер Філіп Рашевський зі Szkoła-Auto в інтерв’ю для Interia, передають Патріоти України.

«Вільний хід чи гальмування двигуном — що краще для щоденного водіння? Це питання, яке ставлять собі багато водіїв. Відповідь насправді залежить від конкретної ситуації, умов, автомобіля тощо. Інструктори з водіння радять, що іноді, особливо під час їзди в місті, краще використовувати гальмування двигуном, але поза ним бувають випадки, коли вільний хід кращий», — пояснює він.

Гальмування двигуном vs холостий хід

Правило економії №1: менше тисніть на гальма. За словами інженера Рашевського, коли водій скидає газ, двигун автоматично припиняє подачу пального. В цей момент бортовий комп’ютер показує витрату 0,0 л/100 км. Це найефективніший спосіб знизити швидкість.

Натомість рух на нейтральній передачі не такий економний. Двигун працює на холостому ходу, споживаючи від 0,8 до 1,5 л пального на годину. Тобто коли автомобіль просто котиться, він однаково витрачає пальне.

Практичні поради для різних умов

Правило №2: на трасі та перед світлофором

Використовуйте гальмування двигуном. Просто приберіть ногу з педалі газу, дозволяючи автомобілю сповільнитися. Це не лише економить пальне, а й зменшує зношування гальмівних колодок і дисків.

Правило №3: у міському трафіку

Інколи на нейтральній передачі можна прокотитися трохи далі, щоб уникнути зайвого гальмування. Це може бути корисним у ситуаціях, коли ви бачите, що попереду звільняється дорога. Однак зловживати цим методом не варто.

Правило №4: на спусках

Замість постійного використання педалі гальма застосовуйте гальмування двигуном. Це запобігає перегріву гальмівних колодок, що є критично важливим для безпеки на довгих схилах.

Досвідчені водії комбінують ці техніки, плавно знижуючи передачі перед перехрестям, а потім за 50–100 метрів до зупинки переходять на нейтральну. Це дозволяє контролювати швидкість, економити пальне та мінімізувати зношування.

За підрахунками, водій, який проїжджає 20 000 км на рік, може заощадити від 100 до 200 літрів пального, використовуючи гальмування двигуном замість нейтральної передачі. Крім того, гальма в такому разі прослужать удвічі довше.

Готуйтеся! У Vodafone змінюють умови тарифів, а з ним і вартість для деяких із них

середа, 17 грудень 2025, 11:05

Менш ніж за 3 останні місяці оператор мобільного зв'язку "Київстар" вже тричі підвищив вартість своїх послуг за деякими тарифами. Інший оператор, Vodafone, вчинив дещо інакше, передають Патріоти України. Так, як свідчить повідомлення на сайті компанії ...

Росія намагається паралізувати українську залізницю - удари зросли вдвічі за 8 місяців: Невтішні дані

середа, 17 грудень 2025, 9:57

З травня 2025 року "Радіо Свобода" зафіксувало понад 100 атак на залізничну інфраструктуру України - більше ніж удвічі перевищує загальну кількість ударів за 2023 та 2024 роки разом, передають Патріоти України. Схід країни, який нині є основним напрямк...