Ви будете здивовані! Вчені з'ясували, як соціальне схвалення в підлітковому віці впливає на подальше життя

Соціальне схвалення підлітків у віці 13-14 років є важливими чинником для відчуття благополуччя у дорослому віці. Це показало дослідження вчених, які спостерігали за школярами та дорослими людьми, передають Патріоти України.

Науковці запевняють, що соціальні зв’язки та стосунки, сформовані в ранньому підлітковому віці, відіграють вирішальну роль у формуванні психічного та фізичного здоров’я у майбутньому.

Як проходило дослідження

У дослідженні взяли участь 184 американські школярі. Дослідники вивчали їхні взаємини з однолітками протягом кількох років.

Дослідники намагалися зрозуміти, як учасники сприймають близькі дружні стосунки, як вони почуваються у суспільстві та які мають романтичні симпатії.

У віці 28-30 років науковці опитували тих самих людей щодо їхнього задоволення життям.

Що впливає на благополуччя

Виявилося, що люди, які відчували соціальне схвалення в ранньому підлітковому віці, мали нижчий рівень тривожності й агресії. Вони були професійно та романтично задоволені, а також почувалися соціально залученими. До того ж у них було краще фізичне здоров’я.

Важливим показником також виявилися тісні дружні стосунки у віці 17-18 років.

Молодих людей, у яких були близькі друзі у пізньому підлітковому віці, загалом більш задовольняло їхнє життя у дорослому віці.

Однак жодного впливу на благополуччя у дорослому віці не мала симпатія у підлітковий період.

Що кажуть автори дослідження

Провідна авторка дослідження Емілі Шах із Університету Арканзасу наголосила, що важливо підтримувати підлітків та співчувати їм.

– Батькам корисно не лише запитувати, хто є друзями їхніх дітей-підлітків, а й цікавитися, наскільки соціально прийнятними вони себе почувають, – сказала Емілі Шах.

Науковці попереджають, що висновки дослідження можуть бути обмеженими через особливості вибірки та суб’єктивний характер опитувань.

Також опитування проводилося до пандемії Covid-19, яка теж може вплинути на результати.

Другий напад за чотири дні: На Закарпатті жінки намагались перекинути авто ТЦК (відео)