Вчені подолали останню перешкоду на шляху створення "свинолюдини"

​Американські і китайські вчені знайшли спосіб позбутися від ендогенних ретровірусів свиней - головної перешкоди для пересадки органів тварин людині. Для цієї мети вони використовували технологію CRISPR.

Стаття дослідників опублікована у журналі Science, повідомляють Патріоти України з посиланням на Нескучные новости.

Ендогенні ретровіруси (ERV) представляють собою сліди древніх вірусних інфекцій у геномі тварин і людини. Вони можуть викликати зараження тих людей, яким у майбутньому буде проводитися трансплантація органів від спеціально вирощених свиней. Хоча фахівці у точності не знають, чи дійсно ERV становлять загрозу, вчені вважають, що необхідно знайти спосіб прибрати ендогенні віруси з ДНК тварин.

У дослідженні використовувалася лінія клітин, виділених з тканини зародків свиней. За допомогою CRISPR-системи вченим вдалося видалити гени ERV. Разом з цим біологи стимулювали ріст клітин спеціальними речовинами, домігшись виживання частини з них. Потім ядра останніх були впроваджені у яйцеклітини, яким дозволили розвинутися у ембріони, перш ніж впровадити їх у матку свині. Таким чином, вчені отримали 37 поросят без ендогенних ретровірусів.

Система CRISPR/Cas9 застосовується для зміни нуклеотидної послідовності ДНК. Cas9 є білок, що розрізає подвійний ланцюжок на певній ділянці (сайті). Це місце визначає напрямна РНК (sgРНК), яка зв'язується зі специфічним сайтом впізнавання.

Свінолюдьмі зазвичай називають химер, у яких присутні клітини свиней і людей. Химерами є будь-які організми, що складаються з генетично різнорідних клітин.

Опублікував: Олекса Хвацький