Гіперлупом по бездоріжжю та нехлюйству: Американська мрія в Україні за рік після анонсу спорудження транспортної системи третього тисячоліття

40 хвилин на поїздку з Києва до Одеси Сьогодні це здається фантастикою. Чи стане це реальністю в досяжному майбутньому?

Рік тому, 23 лютого 2018-го, міністр інфраструктури Володимир Омелянзаявив, що побудує в Україні Hyperloop. Це вакуумний потяг, який дозволяє рухатись з швидкістю біля 1200 км/год. За словами міністра інфраструктури, на це може знадобитись від 5 до 10 років, нагадують Патріоти України.

Омелян анонсував заснування Центру транспортних інновацій Hype UA, який має створити тестовий майданчик для реалізації проекту Hyperloop в Україні.

Hyperloop за кілька років може з'єднати великі міста США, Канади, Індії. В Китаї намагатимуться запустити свою власну систему. 2 жовтня, американська компанія Hyperloop Transportation Technologies презентувала першу у світі повнорозмірну пасажирську капсулу Hyperloop в іспанській провінції Кадіс.

В Україні проект планують запустити протягом 5-10 років в Дніпрі. Також є ідеї побудувати Hyperloop "Київ-Одеса". Приблизна вартість цього - $3,6 млрд. Хоча точні цифри поки не можна спрогнозувати. Така система теоретично дозволить за 40 хвилин переміщатись з одного міста в інше.

В кінці січня цього року Національна академія наук назвала проект будівництва Hyperloop в Дніпрі перспективним.

Чи справді за 5 років можна побудувати надшвидкий потяг між українськими містами, свою думку висловив економіст Олексій Кущ.

"Вкидають ідеї, які не можна реалізувати ні завтра, ні після завтра. Так затьмарюють ті проблеми, які справді є в українській логістиці. За останні роки Україну майже повністю виключили з нового шовкового шляху, який Китай використовує для поставок товарів в Європу. Україну практично виключають з європейських автомобільних коридорів, бо стан доріг у нас катастрофічний. Білорусь тут ефективніша - не заявляє про будівництво Hyperloop, але там будують платні автобани, які з'єднують північ із півднем, а захід зі сходом. Карта Європи через велику кількість автобанів виглядає як червона сітка. Українська карта автобанів виглядає як маленька крапка - це дорога з Києва в аеропорт "Бориспіль". Залізна дорога не справляється - експортери зерна місяцями чекають зерновози, експортери металу не можуть отримати вантажний потяг. Залізна дорога не може виконати функцію плеча для економіки.

Це той момент, коли треба будувати дороги, модернізувати залізну дорогу. Але звучать пропозиції будувати Hyperloop. Хоча з економічної точки зору це не вигідно. Він доцільний, якщо потрібно з'єднати великі мегаполіси - де щоденно рухаються мільйони людей. Окупність цього проекту в США чи Китаї - 20-30 років. В Україні він буде збитковим. Ще з часів Януковича чиновники побачили у розробках гучних проектів золоту жилу. На етапі розробки можна закладати витрати від 5-10% майбутньої собівартості. Навіть якщо закласти 1-2%, на проект запуску Hyperloop можна виділити кілька десятків мільйонів доларів. Ці інвестиційні проекти подаються під пікантним соусом - є інвестори, але держава повинна профінансувати технічно-економічне обґрунтування. Мовляв інвестори прийдуть потім. А спершу треба за бюджетні кошти профінансувати проектну стадію. Як правило, з'являються десятки проектів на сотні мільйонів. Ці гроші дуже легко "освоїти". На виході – витрати державних коштів на сотні мільйонів і пара файлів нікому не потрібного паперового "спаму".

На крайній випадок можна запросити на підписання меморандуму чергового "лижного інструктора" з Іспанії. Після Каськіва, який 2010-2014-го був головою Державного агентства інвестицій, залишилось багато проектів, які так і не були реалізовані. Теж саме відбувається і зараз. Документація і кілька круглих столів - і все, є проект. Ця схема працює за рахунок держави. І кінця цьому немає".

Джерело: Gazeta.ua

Ситуація стає критичною: Україні загрожує гостра нестача робочих рук, незабаром країна потребуватиме мільйонів робітників

четвер, 25 квітень 2024, 6:39

Вже найближчим часом Україна може зіткнутися з гострою нестачею робочої сили. За оцінками фахівців, для того, щоб до 2030 року підтримати щорічне зростання ВВП на рівні 5-7%, країні не вистачатиме до 4,5 млн робочих рук. Про це повідомив виконавчий дир...

Ціна "вєлічія": Уряд РФ готується до падіння рубля до 120 за долар

четвер, 25 квітень 2024, 6:15

Російський уряд розглянув стресовий сценарій макропрогнозу Мінекономрозвитку (МЕР), згідно з яким посилення західних санкцій та падіння цін на нафту призведуть до обвального падіння курсу рубля, повідомляє в середу, 24 квітня The Moscow Times. Зазначає...