Глибше дна? Для Росії настали важкі часи, - експерт

Всі багатомільярдні накопичення, які мала РФ, практично в повному обсязі пішли на боротьбу з кризою і відновлення економіки.

Економічна криза в РФ набирає обертів. Ілюстрація:finance.obozrevatel.com

Нинішнє падіння цін на нафту приносить і політикам, і аналітикам сюрпризи найрізноманітнішого роду. Насамперед, воно стає проблемою для тих країн, чиї бюджети зав'язані на доходах від експорту нафти, де вона є ключовим чинником економічного зростання. Про це пише економіст Ігор Бураковський для видання Новое время, передають Патріоти України.

У 50-60-х роках щодо таких країн навіть з'явилася відповідна концепція - концепція ресурсного прокляття. Грубо кажучи, існують ресурси, які всім потрібні, і я їх продаю з мінімальними витратами, але при цьому не обтяжуючись розвитком якихось високотехнологічних речей. У результаті виходить, що гроші є, а розвитку немає.

Поточний обвал світових цін на нафту обумовлений цілою низкою факторів. Зокрема, збільшився видобуток «чорного золота», а також покращилися відповідні технології. Нинішні нафтові свердловини - це не ті качалки, які ми бачили в кінофільмах про нафтові копальні в США в минулому столітті.

Крім того, відбуваються якісь технологічні зрушення в самій економіці: високі ціни на нафту стимулюють шукати альтернативну сировину та енергоносії.

Тим не менш, для цілого ряду країн подібні зміни (особливо, різке зниження цін на нафту) стали неприємним сюрпризом. Країни, які традиційно експортували нафту, сьогодні стоять перед вибором: скоротити постачання на світовий ринок чи ні?

Скорочення поставок теоретично підніме ціни, і в майбутньому такі держави виграють, проте в короткостроковій перспективі доходи скоротяться. Їх проблема полягає в тому, що гроші їм потрібні вже сьогодні.

Більше того, існує небезпека, що хтось скоротить постачання, а решта - ні. Таким чином, конкуренти запрацюють і завоюють той сегмент ринку, який раніше належав країні, що скоротила поставки - свого роду боротьба всіх проти всіх.

Тому сьогодні всі добувають і поставляють на ринок, скільки можуть, і це вже призвело до певних проблем зі зберіганням палива. У підсумку склалися умови для безпрецедентного падіння цін на нафту.

Російська економічна модель, тим часом, завжди була побудована на двох передумовах: 1) газ і нафта є універсальними товарами споживання, попит на які буде завжди; 2) оскільки споживання буде завжди, то і динаміка цін буде позитивною.

Сьогоднішні проблеми у росіян пояснюються тим, що нафта вже не дає очікуваного результату. Звичайно, у Росії є якісь резерви, але вони мають властивість швидко закінчуватися. Досвід 2009 року показує, що всі ті багатомільярдні накопичення, які були у РФ, практично в повному обсязі пішли на боротьбу з кризою і відновлення економіки.

Важкі часи для Росії вже настали. Окремі нервові рухи тіла російського керівництва говорять про те, що у них немає ясного розуміння того, як ці процеси розвиватимуться. Подальші економічні труднощі в РФ - це лише питання часу.

Звичайно, я не думаю, що ми вже завтра отримаємо замість Росії якусь розвалену країну, але практика показує: чим глибше ми просідаємо в період економічних складнощів, тим складніше виходити з цього періоду, відновлювати те, що було.

Світову конкуренцію виграють лише ті країни, які проводять реформи, стимулюють економічне зростання, можуть реалізувати диверсифікацію своєї економіки, а також подають товари з високим рівнем доданої вартості, високотехнологічні товари тощо.

"ПриватБанк" блокує картки: Названо причину, через яку обмежать рахунок будь-кого

субота, 4 травень 2024, 10:28

Клієнтка ПриватБанку поскаржилась на блокування свого рахунку в банку. За її словами, блокування відбувалось після того, як людина, яка робила їй переказ, поскаржилась на шахрайські дії, передають Патріоти України. Про це клієнтка банку написала в спе...

Найгірший результат в історії Росії: Путін знову збрехав росіянам - "Газпром" показав величезні збитки

субота, 4 травень 2024, 7:50

Російський газовий гігант "Газпром" показав чистий збиток у 629 млрд рублів (6,8 млрд доларів) за підсумками 2023 року. Це не лише перший збиток компанії з післядефолтного 1999 року, а й найгірший її результат в історії. За півроку до цього ватажок Кр...