Гроші для підсанкційної недонаддержави: Кремль розпочав грабунок російських олігархів, витурених з Великобританії

Гроші Абрамовича закриють дірку в фінансуванні будівництва магістралі, від якої двічі за останні три роки відмовилися китайські інвестори.

Роман Абрамович. Фото: ВВС.

Важкий рік мільярдера Романа Абрамовича, який в травні не зміг продовжити британську візу, а в вересні програв суд про несплату податків у Франції, закінчився великим рахунком від влади Росії, передають Патріоти України.

Кремль розглядає Evraz, де Абрамович є найбільшим акціонером з часткою 30,5%, в якості джерела грошей на будівництво високошвидкісної магістралі «Москва-Казань». Такий сценарій обговорюється в робочій групі з реалізації інвестпроектів, включених до плану «прискорення» на найближчий 6-річний термін Володимира Путіна, повідомили журналістам два джерела, знайомих з планами влади.
Ініціатор групи - помічник президента Андрій Бєлоусов, ідеолог кремлівського «Держплану» і автор ідеї вилучити у «олігархів» 500 млрд рублів. Гроші Абрамовича, який починав з кооперативу гумових іграшок, а розбагатів на продажу «Сибнефти» «Газпрому», закриють дірку в фінансуванні ВШМ, від якої двічі за останні три роки відмовилися китайські інвестори.
Китаю ВШМ намагалися продати як окремий проект і як частину високошвидкісного «шовкового шляху» до Європи - через Казахстан, Росію, Білорусію і Польщу до Німеччини, але марно.
У червні найбільший залізничний будівельник КНР China Railway Eryuan Engineering Group визнав будівництво за 9,8 (151 млрд доларів) нерентабельним. Щоб окупити магістраль, процентну ставку за залученими кредитами доведеться опустити майже до нуля, випливає з розрахунків китайської компанії: на це піде 27 років, а внутрішня норма прибутковості складе 2,88%.
У 2015-му профінансувати гілку «Москва-Казань» пропонували китайським банкам. Але вони зажадали помітну частку в доходах і держгарантії на випадок фінансової невдачі. Російська сторона відмовилася прийняти такі умови, і проект був заморожений, розповідає аналітик ЦМІ Ощадбанку Василь Носов.
На проект, вартість якого РЖД оцінює в 1,7 трлн рублів, потрібно близько трильйона, або 15,1 млрд доларів. Залишок - 700 млрд - держава готова надати з бюджету. Разом з Абрамовичем, статки якого Forbes оцінює в 10,8 млрд доларів, і його партнерами по Evraz гроші готові дати «Трансмашхолдинг» Андрія Бокарева, а також група «Сінара» Дмитра Пумпянського.
Джерело: РБК.ру

Норвезька NBT будуватиме на Запоріжжі вітрову електростанцію “Зофія”

неділя, 12 липень 2020, 7:10

Станція обіцяє стати найбільшою в Європі. На Запоріжжі норвезька компанія NBT будуватиме вітрову електростанцію “Зофія”, яка стане найбільшою в Європі. Загальна сума інвестиції планується в розмірі 1,2 млрд євро, повідомляє пресслужба ОДА, повідомляють...

Хіти тижня. "Вставання з колін" - "ета успєх!": Ціна експортованого "Газпромом" "блакитного палива" впала нижче собівартості

неділя, 12 липень 2020, 0:35

За підрахунками агентства, рентабельний рівень експорту для "Газпрому" знаходиться не нижче $100 за 1 тис. кубометрів: Разом понад $70, а потім треба додати мито в 30%. А за оцінкою Fitch Ratings, рівень беззбитковості – це $105 за тисячу кубів. У січн...