Небажаний крок: Підвищення тарифів "Укрзалізниці" вдарить по українській економіці - експерти

Значна кількість українських промислових підприємств зазнають збитків, а деякі можуть втратити європейський та світовий ринки через те, що їхній товар стане неконкурентоспроможним.

Ілюстрація:032.ua

"Укрзалізниця" планує підвищити тарифи на вантажні та пасажирські перевезення, але низка експертів попереджають про небезпеку такого кроку для економіки України. Про це пише Інформатор, зазначають Патріоти України.

Голова Комітету Верховної Ради з питань промислової політики і підприємництва Віктор Галасюк переконаний, що підвищення залізничних тарифів вдарить по кожному споживачеві та багатьох підприємцях в Україні.

"Підвищення тарифів на вантажні перевезення абсолютно необґрунтоване. Сьогодні потрібно всіляко підтримувати вітчизняну промисловість, а не вдаватися до таких "драконівських" методів. Це вдарить не тільки по робочих місцях, але і по інвестиціях, обсягах перевезень та експорту.

Окрім того, таке підвищення вдарить і по кожному споживачеві в Україні: у кожному товарі є складова ціни, яка пов'язана з вартістю перевезень. Відповідно, цей крок послужить додатковим фактором для розкручування інфляційної спіралі. Такий процес потенційно "відіб'ється" на робочих місцях та рентабельності підприємств", – пояснив народний депутат.

Директор консалтингової компанії William invest expert Віктор Медведь в ефірі радіо "Голос Столиці" порівняв становище в "Укрзалізниці" з ситуацією у метрополітені Києва.

"У залізниці багато шляхів для того, щоб, не підвищуючи тарифи, проводити реформи. У структурі є дуже багато потоків прихованих прибутків, які фактично є джерелами збагачення місцевих адміністраторів-корупціонерів. Кожен вокзал – це джерело тіньових доходів від експлуатації майданчиків автовокзалів, парковок, розміщення банкоматів, вендингового і торговельного обладнання.

Жодну гривню із цих прибутків від економічного трафіку не перенаправили у бюджет. Фактично, якщо прибутки від залізничних перевезень становлять 50% бюджету залізниці, то все інше – це непрофільні доходи від реклами і торгівлі", – розтлумачив Медведь.

Значна кількість українських промислових підприємств зазнають збитків, а деякі можуть втратити європейський та світовий ринки через те, що їхній товар стане неконкурентоспроможним. "Укрзалізниця" є монополістом у галузі залізничних перевезень, тому у виробників не залишиться альтернатив.

Бюрократичні ігри: В Україні припинили допомогу рідним зниклих безвісти й полонених військовослужбовців

субота, 26 квітень 2025, 8:08

Родини зниклих безвісти й полонених військовослужбовців вже майже три місяці не отримують виплат від держави. Це пов’язано із затвердженням нової схеми нарахувань, що змінила порядок розподілу грошового забезпечення. Оскільки порядок виплат вже було за...

В Україні мінімальна зарплата заморожена на рівні 8 тис. грн: Коли чекати підвищення

субота, 26 квітень 2025, 7:30

Національний банк України в оновленому макропрогнозі допускає підвищення мінімальної зарплати вже наступного року. Таке припущення містить базовий сценарій, передають Патріоти України з посиланням на "Інфляційний звіт" Національного банку України (кві...