​Грошей на реставрацію нема: Київ може втратити частину пам'ятки ЮНЕСКО

​Варязькі печери Києво-Печерської лаври потрібно терміново реставрувати або засипати, інакше пам'ятка буде втрачена назавжди.

Києво-Печерська Лавра. Ілюстрація:uk.wikipedia.orgВарязькі печери, що є частиною Дальніх печер Києво-Печерської Лаври, яка є пам’яткою ЮНЕСКО, потрібно або відновити, або законсервувати шляхом засипання, інакше Київ втратить пам’ятку назавжди. Про це заявила депутат Київради Тетяна Меліхова, передають Патріоти України з посиланням на Українську правду.

Нардеп посилається на активіста-геолога, який багато років домагається реставрації Варязьких печер. "За словами активіста, жодні роботи стосовно покращення стану Варязьких печер, незважаючи на існуючу Програму з їх збереження, не ведуться. Як геолог за освітою та колишній співробітник Києво-Печерського заповідника він впевнений, що аварійні Варязькі печери зовсім заваляться, якщо їх хоча б не законсервувати", - переповіла Меліхова.

Вона нагадала, що ще на 35 сесії ЮНЕСКО у травні 2011 року було висунуто до України вимоги щодо вжиття заходів, спрямованих на збереження печер.

Згідно з концепцією Програми збереження Варязьких печер на 2012-2014 роки, вартість виконання першочергових протиаварійних реставраційно-консерваційних робіт становить близько 1,5 мільйона гривень, а загальна вартість робіт з реставрації Варязьких печер складає близько 10 мільйонів гривень.

Меліхова наголосила, що звернулася до Мінкультури та Києво-Печерського національного історико-культурного заповідника з проханням надати інформацію про стан виконання запланованих робіт в рамках затвердженої Програми збереження Варязьких печер.

Як вибрати пароочисник для дому

вівторок, 24 вересень 2024, 17:19

В сучасній оселі з'являється все більше техніки, яка суттєво полегшує щоденне прибирання. Очищення поверхонь без використання хімічних засобів стає можливим завдяки пароочиснику. Ефективний у боротьбі з брудом, мікробами та пилом, прилад чудово підходи...

ТОП-3 поради по вибору ременя до авто з дизельним двигуном

п’ятниця, 23 серпень 2024, 8:50

Ремінь газорозподільного механізму (ГРМ) - забезпечує синхронну роботу клапанів і поршнів, контролюючи їхній рух. Якщо ремінь ГРМ виходить з ладу, це часто призводить до серйозних пошкоджень двигуна. У дизельних автомобілях, де двигуни працюють під під...