Справа "національної безпеки": АМКУ відмовляється оприлюднювати дані щодо розслідування у справі Ахметова - ЗМІ

За формулою "Роттердам+" українці кожен рік платять мільярди гривень "чайових" здебільшого Ахметову за те, що він нібито везе з голландського порту в Україну якісне вугілля.

Ілюстрація:Волинські НовиниАнтимонопольний комітет не надає жодної інформації по справі щодо зловживання монопольним становищем групою компаній ДТЕК Ріната Ахметова, порушеній ще у вересні 2015 року. Про це повідомляє Юрій Ніколов у своєму блозі на сайті Наші гроші, інформують Патріоти України.

Частину інформації АМКУ обіцяє надати лише тоді, коли буде прийнято рішення у справі. Мова йде про зловживання монопольним становищем на енергетичному ринку трьома компаніями: "Східенерго", "Дніпроенерго" та "Західенерго".

АМКУ вважає секретною "службовою інформацією" усе: від стадії розгляду справи і того, коли планують її завершити, до даних про попередні висновки держуповноваженого, що веде розслідування, і про те, чи вже направлялись ці попередні висновки ДТЕКу.

Також АМКУ приховує дані про вже проведені слухання по справі і навіть прізвище держуповноваженого, який веде цю справу. Це пояснюють тим, що у випадку розкриття таких даних АМКУ не зможе "забезпечити об’єктивний, всебічний розгляд справ та належний захист конкуренції на засадах рівності фізичних і юридичних осіб".

Також Ніколов додав, що інформацію про розслідування зловживань угрупування Ахметова не дають нібито тому, що це пов’язано "з інтересами національної безпеки".

Крім того, журналіст зазначає, що 2 роки тому "Наші гроші" оприлюднили дані про стрімке подорожчання скуплених інвесткомпанією "ICU" єврооблігацій "ДТЕКу" після введення Нацкомісією по енергетиці формули "Роттердам+".

За цією формулою українці кожен рік платять мільярди гривень "чайових" здебільшого Ахметову за те, що він нібито везе з голландського порту в Україну якісне вугілля. Водночас журналісти з’ясували, що Ахметов насправді палить своє сірчасте вугілля з прилеглих територій, яке коштує монополісту вдвічі дешевше, ніж ми платимо за вугілля в електротарифі.

Зазначається, що голова АМКУ не побачив нічого поганого в роттердамському плюсі, який ліг мільярдним тягарем на всіх споживачів України.

Нагадаємо, група ДТЕК контролює близько 80% теплової електрогенерації і за 11 місяців 2017 року добула 84% всього енергетичного вугілля в Україні.

Як відомо, у березні 2016 року Національна комісія з регулювання енергетики і комунальних послуг затвердила нову методику визначення оптової ринкової ціни на електроенергію. Це ціна, за якою ТЕС продають електроенергію в ринок. У ній, зокрема, враховується ціна на вугілля.

Відповідно до нової методики, вартість вугілля у виробництві вугільно-теплової генерації рахується за формулою "вартість вугілля у порту Роттердам плюс вартість його доставки в Україну".

Через застосування нової формули теплові генерації, в тому числі генерації ДТЕК Ріната Ахметова і державне "Центренерго", стали продавати електроенергію дорожче.

Після введення в дію "роттердамської" формули єврооблігаціїДТЕК подорожчали на 40%. Коли вони були дешевими, їх скупкою займалась компанія ICU.

Співвласником ICU був раніше звільнений міністр енергетики Володимир Демчишин. У цій же компанії раніше працював нинішний очільник НКРЕКП Дмитро Вовк.

В квітні НАБУ повідомило, що розпочало досудове розслідування за фактом зловживання службовим становищем посадовцями НКРЕ через так звану формулу "Роттердам+".

Як вибрати пароочисник для дому

вівторок, 24 вересень 2024, 17:19

В сучасній оселі з'являється все більше техніки, яка суттєво полегшує щоденне прибирання. Очищення поверхонь без використання хімічних засобів стає можливим завдяки пароочиснику. Ефективний у боротьбі з брудом, мікробами та пилом, прилад чудово підходи...

ТОП-3 поради по вибору ременя до авто з дизельним двигуном

п’ятниця, 23 серпень 2024, 8:50

Ремінь газорозподільного механізму (ГРМ) - забезпечує синхронну роботу клапанів і поршнів, контролюючи їхній рух. Якщо ремінь ГРМ виходить з ладу, це часто призводить до серйозних пошкоджень двигуна. У дизельних автомобілях, де двигуни працюють під під...