Завод «Черкаський Автобус» знає кожен пасажир громадського транспорту в Україні. Саме тут в 1999 році почалося виробництво автобусів малого класу Богдан А091, які і сьогодні здійснюють левову частку пасажирських перевезень в містах. У кращі часи в Черкасах випускали по 2500 «Богданів». Але в 2008 році на підприємстві змінився власник, і завод змушений був самостійно пробивати собі дорогу на автомобільному ринку. Тільки менеджмент «Черкаського Автобуса» знає, як непросто було заново відбудувати всі зв'язки, побудувати дилерську мережу і переконати перевізників, що автобуси під ім'ям Ataman (нова торгова марка черкаських автобусів) - це краще, ніж «Богдан». Переконувати допомагало стратегічне співробітництво з японською корпорацією Isuzu.
Японський двигун і шасі продовжили встановлювати на черкаські автобуси. 2016 рік для всіх виробників автобусів в Україні став шоковим. Адже з 1 січня Україна перейшла на екологічні стандарти Євро-5, а ніхто із заводів не мав такої моделі. Але в Черкасах заздалегідь почали розробку нової «лінійки», і вирішили не просто оснастити автобус двигуном Євро-5, а виконати всі існуючі європейські вимоги до громадського транспорту.
Створював новий автобус молодий колектив власних конструкторів, який на той час вдалося сформувати на підприємстві. І ось 26 лютого в Черкасах представили новий міський автобус Ataman А092Н6. Тут все по-новому: новий кузов, новий дизайн, новий двигун, новий салон, новий рівень зручності для пасажирів - абсолютно все. Ataman А092Н6 став першим українським автобусом, відповідним еконормам Євро-5 і 107-м правилом ЄС.
У такому автобусі зможуть легко їздити інваліди на колясках, пасажири пріоритетних категорій і т.ін. Притому, в Черкасах не формально виконали вимоги законодавства, а дійсно зробили автобус зручним. Як зазначає AUTO-Consulting, Ataman А092Н6, як і колишні моделі, залишається міським 8-метровим і орієнтованим на комерційне використання перевізниками на маршрутах.
Але яка разюча різниця сталася в компонуванні! Ataman А092Н6 тепер має дві двостулкові автоматичні двері шириною по 1225 мм. Ззаду - абсолютно низький рівень підлоги і рівний накопичувальний майданчик, який додатково оснащений ще і аппарелью для інвалідних колясок. І для пасажирів на зупинках тепер новенький Ataman А092Н6 буде зручніше - він оснащений великими світлодіодними табло спереду і збоку. Попереду рівень підлоги також знижений і в залежності від виконання, тут також може бути накопичувальний майданчик.
Тепер салон Ataman А092Н6 більше нагадує великі міські автобуси, але при цьому загальна пасажиромісткість збереглася (52 або 49 в залежності від виконання). Для освітлення пасажирського салону застосовані світлодіоди, але пасажирам сподобається ще одне нововведення - автономний кондиціонер салону, яким тепер можна комплектувати Ataman А092Н6. До речі, у водія також буде свій окремий кондиціонер, тому система мікроклімату салону автобуса не буде залежати від його переваг.
Новий Ataman А092Н6 став не тільки зручнішим, а й безпечніше. Він тепер в обов'язковому порядку оснащений системою курсової стійкості EVSC, системою бортової діагностики OBD, антипробуксовочною системою ASR. Максимальна швидкість Ataman А092Н6 обмежена електронікою на максимальній позначці 90 км \ год. Новий автобус оснащений дизельним двигуном Isuzu 4HK1-E5NC робочим об'ємом 5,2 л і потужністю 154 к.с. (Відповідає нормам Євро-5). У парі з ним встановлюється механічна 6-ступінчаста КПП Isuzu. Штатна гальмівна система з ABS тепер оснащена більш ефективними дисковими гальмівними механізмами спереду і ззаду, крім того автобус оснастили ще й допоміжним газодинамічних гальмом на випускному тракті.
Автобус Ataman А092Н6 отримав і новий дизайн в стилістиці міжміської моделі Ataman A096. У Черкасах врахували всі зауваження перевізників і проаналізували всі слабкі місця попередніх моделей. Так, на правому бічному склі тепер нанесені нитки електрообігріву, щоб виключити запотівання скла і погіршення видимості для водія. Посилено і силовий каркас кузова, щоб виключити деформацію рами при значних навантаженнях. Також було впроваджено безліч пропозицій від перевізників щодо організації робочого місця водія.
В сучасній оселі з'являється все більше техніки, яка суттєво полегшує щоденне прибирання. Очищення поверхонь без використання хімічних засобів стає можливим завдяки пароочиснику. Ефективний у боротьбі з брудом, мікробами та пилом, прилад чудово підходи...
Ремінь газорозподільного механізму (ГРМ) - забезпечує синхронну роботу клапанів і поршнів, контролюючи їхній рух. Якщо ремінь ГРМ виходить з ладу, це часто призводить до серйозних пошкоджень двигуна. У дизельних автомобілях, де двигуни працюють під під...