Член екіпажу російського порома «Олександр Ткаченко» підтвердив Радіо Свобода інформацію про те, що на початку вересня судно перекинули з поромної лінії Крим-Кавказ на сирійський напрямок. Новину передають Патріоти України.
«Олександр Ткаченко» здійснив кілька рейсів до сирійського порту Тартус з військовою технікою та вантажівками на борту. Після повернення з чергового рейсу до Сирії екіпаж виявив, що у платіжках за жовтень і листопад була вдвічі менша сума за ту, що була обіцяна за контрактом. Власник судна – російське товариство з обмеженою відповідальністю «Коксохімтранс». З інформації, яка є в інтернеті, випливає, що ця компанія входить до холдингу «Совфрахт-Совмортранс», проте там відмовляються визнавати, що мають до історії з сирійськими вояжами порома якийсь стосунок.
На вантажній лінії Крим-Кавказ оператором судна була сімферопольська транспортна компанія «СМТ-Крим», представники якої говорять, що наприкінці серпня судно взяв в оренду «російський уряд». Міністерство оборони Росії та МНС Росії не коментують інформацію про використання цивільних суден у складі «сирійського експресу», але екіпаж порома стверджує, що відмітки про перебування «Олександра Ткаченка» в сирійському порту Тартус є в судновому журналі, копія якого відіслана до «компетентних органів».
Уперше пором «Олександр Ткаченко» «засвітився» у складі «сирійського експресу» (так називають морський шлях доставки російських озброєнь і солдат до Сирії) ще до рішення Ради федерації Росії, що дозволило Володимиру Путіну офіційно розпочати військову операцію в цій країні. Його фотографували ентузіасти, які відстежують прохід кораблів через Босфорську протоку, про нього йшлося у розслідуванні інформаційного агентства Reuters, присвяченого «сирійському експресу». «Олександр Ткаченко» не раз фігурував у розслідуваннях волонтерів, що займаються розвідкою, слідкують за відкритими джерелами в інтернеті.
Якщо говорити точніше, то, згідно з опублікованим в інтернеті відеозверненням екіпажу (що складається, за їх власними словами, з жителів Севастополя та Керчі), ця історія почалася ще навіть до закінчення курортного сезону – 28 серпня. Саме в цей день «Олександр Ткаченко» узяв курс із Керчі на Темрюк (Краснодарський край) «для доставки туди вантажних машин». Після цього судно відправилося в порт Новоросійськ, де «відбулося навантаження на судно військової техніки та майна». Далі пором відправився до порту Тартус в Сирії, при цьому російська компанія «Коксохімтранс», за словами моряків, пообіцяла їм надбавку до існуючих окладів.
Радіо Свобода вдалося поспілкуватися з людиною, яка говорить на відео. Його звуть Євген (своє прізвище він волів не називати), на поромі він обіймав посаду електромеханіка. За словами Євгена, звернення підтримали 14 з 18 членів екіпажу, зараз воно передане до «відповідних органів», і екіпаж сподівається, що з дня на день гроші будуть їм виплачені.
– Ви готові ще раз підтвердити, що возили вантажі в Сирію?
– Є документи, які це підтверджують, відмітки в документах, що так, порт призначення був.
– Можливо, у Вас залишилися якісь інші свідоцтва того, що ви були в Сирії, в Тартусі, фотографії, наприклад?
– Ні, нам, по-перше, ніколи було цим займатися, по-друге, не було сенсу цим займатися. Кожен виконував свою роботу, от і все. Але в судновому журналі була відмітка, прибуття-вибуття.
– Саме в Тартус?
– Саме, так.
– Скільки Вам не доплатили, за Вашими розрахунками?
– Ну, я зараз не готовий сказати, просто потрібно там за сумою підбивати, в принципі, пристойно. Десь навіть, скажімо так ... ви розумієте, зараз ось треба просто сідати, виписку з бланка дивитися, все підбивати і підраховувати. Зараз ми якраз цим займаємося, остаточну суму я вам назвати не можу.
– Якщо з Вами розрахуються і знову запропонують рейси до Сирії, ви погодитеся?
– Я не знаю, ми, напевно, не будемо на цьому поромі працювати, швидше за все. Бо, скажімо так, новий штатний розклад, який надійшов на судно, з яким був ознайомлений змінний екіпаж, там зарплати просто в два рази скорочені і все. Удвічі менші. Сенс, наприклад, працювати на цьому судні за меншу зарплату? Треба тоді шукати іншу роботу. А чи буде ходити за кордон цей пароплав, я не знаю, і чи погодяться люди зараз ходити, теж невідомо. Але багато членів екіпажу, які приїхали нас міняти, теж були не згодні з цим штатним розкладом і окладами, і вони були змушені їхати додому.
– А Вас і Ваших колег не збентежив сам факт того, що вас перекинули зі звичайних перевезень на доставку військових вантажів до Сирії, причому ще до офіційного початку російської операції в цій країні?
– Ви знаєте, громадянська позиція є така, росіяни своїх не кидають, так? Тобто ми з таким почуттям їхали, щоб допомагати нашій армії, допомагати народу, який страждає від режиму, від режиму «ІДІЛ»... А потім, як виявилося, на нас просто заробили гроші. Але ж розрахуйтеся з людьми по-людськи!
– Але Ваша громадянська позиція після того, як Вам не заплатили, не змінилася?
– Позиція залишається та сама, не змінилася. А ставлення до компанії – змінилося.
Раніше представники МНС Росії і Міністерства оборони Росії відмовилися коментувати журналістам факт відправки до Сирії цивільних суден. Водночас, за даними газети «КоммерсантЪ», військово-морський флот Росії придбав для доставки вантажів в сирійський порт Тартус вісім транспортних кораблів в однієї з турецьких компаній. Вони були зараховані до списків допоміжних суден з наданням їм військового статусу, оскільки великі десантні кораблі, що курсують між Росією і Сирією, не могли впоратися з навантаженням.
За даними одеського інформаційного сайту «Думська», ці судна раніше належали українському Дунайському пароплавству та були продані турецькій компанії «на металобрухт» через свій поганий стан. Ці судна, як розповів «Думській» директор пароплавства Дмитро Баринов, були побудовані в 80-і роки минулого сторіччя і використовувалися, зокрема, для перевезення фруктів і овочів з Болгарії до СРСР.
В сучасній оселі з'являється все більше техніки, яка суттєво полегшує щоденне прибирання. Очищення поверхонь без використання хімічних засобів стає можливим завдяки пароочиснику. Ефективний у боротьбі з брудом, мікробами та пилом, прилад чудово підходи...
Ремінь газорозподільного механізму (ГРМ) - забезпечує синхронну роботу клапанів і поршнів, контролюючи їхній рух. Якщо ремінь ГРМ виходить з ладу, це часто призводить до серйозних пошкоджень двигуна. У дизельних автомобілях, де двигуни працюють під під...