Спрацював професіонал: Експерт-вибухотехнік розповів хто і як підірвав автомобіль Павла Шеремета

Судячи з фото підірваного автомобіля, вибухівка могла бути прикріплена до зовнішньої сторони днища і, відповідно, кріпитися магнітом.

Автомобіль Павла Шеремета. Фото: pravda.com.ua.

Вибухівку для підриву автомобіля, в якому перебував відомий журналіст Павло Шеремет вранці 20 липня, міг зробити тільки професіонал. Про це в ексклюзивному коментарі "Обозревателю" розповів експерт-вибухотехнік, який побажав залишитися невідомим, повідомляють Патріоти України.

"Непрофесіонал таку вибухівку не зробить. Там складна схема, потрібно паяти і т. і. Також він повинен добре знатися на пристрої автомобіля. Швидше за все, це був електропідривний ланцюг, тобто, при натисканні десь замикався контакт, і тоді був підрив. Найлегше його було замкнути на "жабу", на стопи, тобто, коли він натискав на гальмо, воно замкнуло ланцюг", - припустив експерт.

Він додав, що живлення на цей підрив надходило, швидше за все, від акумулятора автомобіля.

"Я не думаю, що хтось робив додаткове живення на сам пристрій. Тому треба дивитися, чи не відвозили на сервіс машину недавно, може, там шукати якісь кінці. Але це тільки мої припущення", - сказав вибухотехнік, додавши, що в замкнутому просторі автомобіля великої кількості вибухівки не треба.

Окремо експерт відзначив, що, судячи з фото підірваного автомобіля, вибухівка також могла бути прикріплена до зовнішньої сторони днища і, відповідно, кріпитися магнітом.

"Якщо говорити про подібні пристрої, то на озброєнні СРСР була така середня міна, що прилипає. За допомогою аналогічних мін у минулому році були замахи на одного з комбатів у Харкові. У цій міні морська суміш, вага - кілограм. Ними підривають зделільшого кораблі, водні засоби. Вони проробляють пробоїни у днищі. На фото автомобіля, на якому їхав Шеремет, теж видно дірку на днищі", - сказав експерт-вибухотехнік, зазначивши, що це одна з версій.

За його словами, якщо пристрій був прикріплений зовні, то мінер не міг втрутитися в електричний ланцюг автомобіля.

"У такому випадку використовуються спеціальні підривники, виставляється певний час уповільнення - через скільки вибух станеться. Наприклад, могли вночі поставити з розрахунком, що вона вибухне у 8 або 9-й годині ранку. В такому випадку, її ставили, знаючи, у скільки він виїде. Хтось підійшов, зав'язав шнурки, поставив її знизу і пішов далі", - розповів сапер.

Сигналізація машини в такому випадку може і не спрацювати, якщо ставили плавно, зазначив він. Також фахівець наголосив, що зазвичай професіонали не використовують стандартні боєприпаси, а роблять саморобну вибухівку, оскільки за допомогою міни, по її залишках можна відстежити ланцюжок: в яку частину вона надійшла, як вона звідти зникла і т.і.

Експерт наголосив, що це попередні версії. Фахівці, які безпосередньо розслідують справу, зможуть пізніше сказати точніше.

Путін у захваті від нової стратегії національної безпеки США, оскільки його інтереси збігаються з інтересами Трампа щодо Європи, - Bloomberg

середа, 10 грудень 2025, 12:05

На думку колумніста Марка Чемпіона, стратегія закликає до розриву трансатлантичного альянсу, до якого Кремль прагнув з 1945 року, передають Патріоти України. Головна причина - інтереси США тепер збігаються з інтересами Москви щодо Європейського Союзу. ...

Цифри значні: Російське командування приховує реальні втрати на Покровському напрямку, оформлюючи вбитих як СЗЧ

середа, 10 грудень 2025, 11:56

На Покровському напрямку російське командування систематично приховує реальні втрати, оформляючи загиблих військових як СЗЧ (самовільно залишили частину). Про це свідчать дані агентів руху опору "Атеш", які працюють усередині 30-ї окремої мотострілецьк...