У свою новаторську розробку харків'янин Олександр Цихмістро вклав близько 50 тисяч доларів. Про це пишуть ФАКТЫ, передають Патріоти України.
- У 2013 році в засобах масової інформації з'явилися повідомлення про випадки загоряння акумуляторів легендарного електромобіля Tesla (створений в компанії американського мільярдера-новатора Ілона Маска. - ред.), - каже винахідник з Харкова 44-річний Олександр Цихмітстро. - Мені тоді захотілося дізнатися, як влаштована батарея цього електромобіля і спробувати поліпшити її параметри. Потім виникла ідея створити акумулятор власної конструкції.
- Де ви взяли акумулятор від Tesla?
- В Україні - у нас в країні є фірми, які ремонтують і продають старі машини цієї компанії. Працюють за принципом: один електромобіль розбирають на запчастини, щоб використовувати його для відновлення декількох інших.
При створенні акумулятора власної конструкції купив і вивчив елементи живлення Tesla, Nissan Leaf і BMW I3. У своїй батареї використовував елементи компанії Panasonic. Решта комплектуючі замовив на десяти заводах Харкова. Збірку виконав сам - вдома.
На розробку пішло три з половиною роки. В результаті вийшов акумулятор, який повністю заряджається за 20 хвилин, тоді як батарея, встановлена на Tesla, - за 75 хвилин. Крім того, моя розробка оснащена системою пожежогасіння, якої немає в автомобілі Tesla. І ще одна перевага мого дітища: в будь-який мороз воно здатне працювати в режимі рекуперації - енергія гальмування машини не втрачається, а йде на дозарядку акумулятора.
- Скільки грошей витратили на його створення?
- Майже 50 тисяч доларів.
- Як рідні реагують на те, що витрачаєте такі великі кошти на винахід?
- Без підтримки сім'ї мені не вдалося б втілити задум у життя.
Ви десь працюєте?
- Мені довелося вибирати між постійною роботою і створенням дослідного зразка акумулятора. Поєднувати ці два заняття не вийшло - занадто багато часу вимагало остаточне доведення батареї і оформлення на неї патентів. Патентів два - на винахід і на дослідну модель. Перший зразок акумулятора у мене був готовий приблизно через рік після початку роботи над ним. Я відразу ж віддав його на тестування в Харківський інститут метрології. Отримані дані допомогли вдосконалити виріб, зробити його таким, яким він став зараз.
- Замахнетеся на створення електромобіля з акумулятором власної конструкції?
- У мене є основні вузли від екологічно чистого Nissan Leaf. В принципі я міг би зібрати з них авто і встановити там свою батарею. Але це відніме багато часу і сил. Тому краще куплю готовий електромобіль з акумулятором моєї конструкції, коли буде налагоджено випуск таких машин.
- Що плануєте зробити для організації виробництва вашої батареї?
- Сподіваюся, що уряд України допоможе налагодити випуск. Крім того, готовий продати ліцензію на два-три роки для виробництва акумуляторних батарей за кордоном. Іноземні інвестори вже виявили зацікавленість. За моїми підрахунками, серійний екземпляр батареї (її потужність 24 кВт) буде коштувати близько шести тисяч доларів.
- Очевидно, це не перший ваш винахід?
- Офіційно оформлений як раз перший. Є ще кілька цікавих розробок, але заявку на отримання патентів на них поки не подавав. Я маю три освіти: спочатку закінчив Харківський радіотехнічний технікум, потім Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут" і нарешті - Державну льотну академію України.
Якщо і переїздити кудись жити, так це до країни, з високим індексом щастя. Одним з найвищих таких показників у світі може похвалитись Швейцарія, і зараз країна пропонує вигідні умови переміщення, передають Патріоти України. Як пише видання Express, шве...
В Україні суттєво здешевшала морква. Насьогодні виробники відвантажують її по 15-23 грн/кг, що в середньому на 21% дешевше, ніж тижнем раніше. Основна причина – сезонне збільшення пропозиції на тлі досить стриманого попиту. Відповідно, незабаром ціни н...