Вчені Колумбійського університету з'ясували, чому їжа з високим вмістом насичених жирних кислот сприяє передчасній смерті, повідомляють Патріоти України з посиланням на Нескучные новости.
Дослідники розробили новий метод мікроскопії, який дозволив відслідковувати долю жирних кислот після їх поглинання клітинами. Для цього атоми водню в молекулах замінялися важким ізотопом - дейтерієм - без шкоди хімічним властивостям кислот. Такі мітки можна виявити за допомогою раманівського розсіювання світла, при якому фотони, які взаємодіють з речовиною, змінюють свою енергію.
Виявилося, що насичені жирні кислоти включаються до складу плазматичної мембрани, що призводить до появи "отверділих" ділянок, які в нормі повинні бути еластичними. Вбудовані в них ферменти втрачають свої властивості. Це відбувається тому, що жорсткі і довгі ланцюги кислот скріплюють молекули ліпідів, сприяючи виникненню щільних острівців. Аномальні ділянки ростуть, що, в кінцевому підсумку, руйнує клітину.
Ненасичені жирні кислоти, навпаки, сприяють розчиненню ліпідних бляшок. Цим пояснюється, чому їжа (риба, рослинні масла, горіхи), що містить їх, благотворно впливає на здоров'я людини.
У липні 2016 року в журналі JAMA Internal Medicine опубліковано статтю вчених Гарвардського університету, які з'ясували, що споживання у великих кількостях ненасичених жирів, що містяться в рослинних оліях, пов'язане з низькою ймовірністю ранньої смерті.
Україна посіла перше місце в Європі за кількістю смертей у дорожньо-транспортних пригодах. Про це заявив народний депутат від партії «Слуга народу», наголосивши на необхідності термінового оновлення законодавства у сфері безпеки дорожнього руху, переда...
Алюмінієва фольга має дві різні сторони — блискучу та матову — і це часто стає причиною суперечок під час приготування їжі. Однак експерти пояснюють, що різниця між ними не має практичного значення у побуті, передають Патріоти України. Під час виробниц...