Вчені виявили в Індійському океані безкисневу мертву зону

З'ясувалося, що на одній з ділянок Бенгальської затоки розчиненого у воді кисню в 10 тисяч разів менше, ніж в приповерхневих шарах океану.

В Індійському океані знайдена безкиснева зона. Фото: echospb.ru.

У північно-західній частині Індійського океану, на шельфі в Бенгальській затоці, вчені виявили так звану мертву зону з анаеробними умовами. Дослідження було опубліковане в журналі Nature Geoscience, коротко про нього повідомляють Патріоти України з посиланням на Нескучные новости.

Океанічні мертві зони - це великі ділянки акваторії, де у воді майже повністю відсутній кисень, а мікробіологічні процеси в них видаляють зі Світового океану значну частину розчиненого азоту. Мертва зона в Бенгальській затоці займала вчених також і з тієї причини, що тут не зафіксовано активного поглинання азоту, як на інших подібних ділянках.

Спочатку дослідники вважали, що кисень в цій зоні відсутній повністю, проте пізніше з'ясувалося, що його рівень у воді тут настільки низький, що апаратура групи просто не реєструвала його наявність. За словами вчених, у цій мертвій зоні кисню в 10 тисяч разів менше, ніж в приповерхневих шарах океану.

Через наявність певної кількості кисню процес засвоєння мікробами розчиненого азоту йде тут вкрай повільно, стверджують морські біологи.

Бенгальська затока на карті регіону:

Площа нової мертвої зони - понад 60 тисяч квадратних кілометрів, а глибина її залягання - на рівнях від 100 до 400 метрів від поверхні.

Раніше подібні зони були виявлені біля західного узбережжя Америки, поблизу Намібії, а також в Аравійському морі.

Справа з запашком: У Польщі на смітник викинули 16 000 злотих. Внаслідок карколомної операції поліція повернула гроші власнику